بازدید 24434

آخرین آمار کرونا در ایران تا ۲۸ فروردین/ ۳۱۹ تن دیگر چشم از جهان فروبستند/ آخرین آمار واکسیناسیون در ایران/ کاهش شمار شهر‌های قرمز

از میان موارد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش بیش از ۲۱ هزار تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۴۶۹۴ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۱۰۴۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱ 17 April 2021
تابناک اجتماعیتاکنون ۳۷۶ هزار و ۶۸۴ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۱۲۱ هزار و ۸۰۳ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۴۹۸ هزار و ۴۸۷ دوز رسیده است.
 

به گزارش «تابناک»؛ بر اساس اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲۱ هزار و ۳۱۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده که ۲۱۷۶ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به دو میلیون و ۲۱۵ هزار و ۴۴۵ تن رسید.

در ۲۴ ساعت اخیر، ۳۱۹ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۶۶ هزار و ۳۲۷ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه یک میلیون و ۷۷۲ هزار و ۶۸۸ تن بهبود یافته‌اند.

۴۶۹۴ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تاکنون ۱۴ میلیون و ۲۷۷ هزار و ۷۸۲ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

 
در حال حاضر ۲۵۷ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۲۹ شهر در وضعیت نارنجی، ۵۱ شهر در وضعیت زرد و ۱۱ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. این در حالی است که تا دیروز شمار شهر‌های قرمز ۲۹۵ شهر بود که حالا شماری از آن‌ها به وضعیت نارنجی تغییر رنگ داده اند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۳.۶ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۶.۴ درصد، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۲.۵ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.

 

 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
نزدیک انتخابات که میشه همه شهرها آبی هست به لطف خدا و مهندسین پرکارمون
پاسخ ها
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
از این چرت و پرت گوییها خسته نشدین؟
بنده خدا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
کاملا درسته خوزستان هم تا 22 بهمن تمام شد وضعیت استان را قرمز اعلام کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
آقای ۱۵:۴۲ چرت و پرت نیست واقعیت محضه شما از این انکارها و تکذیب ها خسته نشدین
اخه بارعایت کدوم پروتکل امار کم شده .یعنی خدای امار سازی الکی هستیم
پاسخ ها
عبداله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
ساکت
صبرکنید صبرکنید آمار امروز یک مقدار پایین آمد واکسن نخرید تا ببینیم چی میشه.
یک ضرب المثل ایرانی می گوید "دیر بهتر از هرگز است". بالاخره ایران توانست قرار داد خرید 60 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک و را با روسیه امضاء کند و قرار است تا چند روی آینده 30 میلیون مرحله اول این معامله وارد ایران شود. با ورود واکسن خریداری شده دکان کسانی که بازار سیاه واکسن در ایران راه انداخته اند تخته خواهد شد به این شرط که دولت بتواند با نظارت دقیق کار واکسیناسیون را سازماندهی کند. انتظار آن سازماندهی نیست که دولت آلمان در روزهای اخیر اجرا کرده و نمایشی از نظم آهنین آلمانی را توام با خوشروئی راهنماها و پزشکان تزریق کننده واکسن به صحنه آورده است. نظمی که ایکاش صدا و سیمای جمهوری اسلامی فیلم گزارش آن را بارها و بارها نمایش میداد تا هم مردم و هم مقامات ببینند چگونه می توان یک امر همگانی و عمومی را بدون درگیری و خشونت و پارتی بازی پیش برد. تاکنون در آلمان 18 و نیم میلیون واکسن مرحله اول را دریافت کرده اند و 6 و نیم میلیون هر دو واکسن را.

قرار است تا پیش از پایان 6 ماه اول سال تمامی 60 میلیون واکسن خریداری شده از روسیه وارد ایران شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
شخصا هیچ اعتمادی به واکسن های روسی و چینی نداسته و ندارم
من از همان واکسن هایی که بزرگان کشور زده اند میخواهم
و لا غیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
اون ضرب المثل کجاش ایرانیه
بنده چندروز قبل ازارومیه با اتوبوس به شهرمان حرکت کردم ماسک هم داشتم چند نفر خانم واقا اطراف من بودند که اصلا هیچ رعایتی نداشتد سرفه میکردند نه راننده کاری داشت نه پلیس راه حالا گناه من چیست که دراتوبوس الوده شدم
جمع زیادی از ایرانی ها- بویژه آنها که دراین سالها در ترکیه خانه خریده اند- همچنان درتلاش هستند تا از ایران کرونا زده بگریزند و خود را به ترکیه برسانند. این درحالی است که در خود ترکیه نیز کرونا وسیعا شیوع یافته و گفته می شود نوعی مقررات حکومت نظامی برای جلوگیری از رفت آمدهای مردم در سراسر ترکیه از غروب آفتاب تا طلوع آفتاب (از افطار تا سحری) برقرار شده است. حتی سالمندان اجازه ندارند از خانه های خود خارج شوند. شمار مبتلایان روزانه کرونا در ترکیه از ۶۳ هزار نفر در روز فراتر رفته است.
خب پس پیش به سوی پیک ششم
چون پنحم که طبق برنامه انجام خواهد شد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان