علت افزایش ناگهانی قیمت صنایع کامودیتی چیست؟

کارشناس بازار سرمایه گفت: اکنون به دلیل بحث توزیع بسته‌های حمایتی در کشورهای اروپایی و آسیایی و از جانب دیگر کشف واکسن کرونا صنایع کامودیتی با روند رو به رشدی مواجه شده اند.
کد خبر: ۱۰۴۶۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲ 17 April 2021

به گزارش بورس تابناک، علی صادق پور کارشناس بازار سرمایه در رابطه با روند قیمت کامودیتی‌ها در سال ۱۴۰۰، اظهار کرد: کامودیتی‌ها با شروع ویروس کرونا به دلیل اتفاقاتی که برای صنایع پیش آمد با مشکل برخوردند، اما اکنون به دلیل بحث توزیع  بسته‌های حمایتی در کشورهای اروپایی و آسیایی و از جانب دیگر کشف واکسن کرونا صنایع کامودیتی با رشد شارپی مواجه شدند.

او افزود: در رابطه با شکسته شدن رکورد ۹ ساله قیمت مس باید گفت، دلیل افزایش این محصول کامودیتی  نخست به سبب افزایش تولیدات ماشین‌های برقی و دوم کمبود عرضه آن  است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: اکنون شاهدیم با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی محصولات کامودیتی  روند گزارش دهی صنایع در کشور ما هم بهتر شده است که این مسئله نشان از بهبود روند سودهی این صنایع در آینده نچندان دور دارد.

صادق پور گفت: اگر توافقات به خوبی صورت گیرد ما می‌توانیم به بازارهای جهانی متوصل شویم که این  امر بر روند صادرات، نرخ فروش و سود دهی شرکت‌ها تاثیر گذار می گذارد، نکته‌ای که باید به آن  اشاره کرد  اگر  دربورس  دیدگاه خود را بلند مدت کنیم به طور حتم بهترین بازار در سال ۱۴۰۰ بازار سرمایه خواهد بود.

او تصریح کرد: اگر توافقی هم  با طرف برجام صورت نگیرد و با جهش ارزی در سال آینده مواجه شویم قطع به یقین باز هم این امر  به نفع بازار سرمایه و صنایع خواهد بود پس می‌توان گفت دیدگاه بلند مدت در بازار سرمایه یک  نوع معامله برد برد است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: صنایعی که در بورس هستند به شرطی مالیات به نفعشان خواهد بود که صادراتشان افزایش یابد، اما نباید این نکته را فراموش کرد که بودجه را اکنون بر اساس شرایط حال حاضر نوشته اند اگر روابطمان با طرف‌های برجامی بهتر شود و پول‌های بلوکه شده به کشور برگردانده شوند به طور قطع این قوانین تا حدودی با تحول مواجه خواهند شد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل