دولت در مقابل بازار سرمایه مسئولیت پذیر باشد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه دولت باید در مقابل بازار سرمایه مسئولیت پذیر باشد، گفت: اگر بورس نبود دولت باید برای تامین مالی خود، پایه پولی را افزایش می‌داد.
کد خبر: ۱۰۴۶۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵ 17 April 2021

به گزارش بورس تابناک، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه دولت باید در مقابل بازار سرمایه مسئولیت پذیر باشد، گفت: اگر بورس نبود دولت باید برای تامین مالی خود، پایه پولی را افزایش می‌داد.

وی افزود: وقتی که سهامداران و مردم دیدند که قولی که داده شده، به درستی انجام نشده است، بیش از آنچه که بازار سرمایه اثر مثبت ایجاد کرده بود، اثر منفی در میان مردم ایجاد کرد و حتما باید قول دولت ایفا شود؛ من هم این موضوع را از طریق صندوق توسعه ملی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی دنبال کردیم که حتما باید این پول از صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار سرمایه روانه شود.

به گفته دهقان دهنوی، نرخ سود بانکی که در شبکه بانکی کشور اعمال می‌شود، یکی از عامل هایی است که جریان نقدینگی را بین بازارهای مالی کشور می تواند تنظیم کند؛ بنابراین این نرخ باید به نحوی تنظیم شود که بازار سرمایه و بازار پول در کنار هم و هر دو بتوانند روند مناسبی داشته باشند؛ این در حالی است که نرخ سود بالا برای هر دو بازار سم است.

وی معتقد است که نتیجه افزایش نرخ سود بانکی افزایش هزینه مالی بانکها خواهد بود و ساختار بانکها را دچار مشکل می کند.

 
منبع: مهر
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل