بازدید 12107
۱

واکنش ایران به اظهارات اتحادیه عرب و شورای همکاری

سخنگوی وزارت امور خارجه به اتحادیه عرب و شورای همکاری توصیه کرد به جای همنوایی با رژیم صهیونیستی در اتهام زنی مستمر به ایران، توجه خود را معطوف فعالیت‌های هسته‌ای نظامی و غیرقانونی این رژیم کنند.
کد خبر: ۱۰۴۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵ 16 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (جمعه) در واکنش به اظهارات مداخله جویانه سازمان‌های موسوم به اتحادیه عرب و یا شورای همکاری خلیج فارس و با یادآوری نقش مخرب معدودی از کشور‌ها تاکید کرد: این اظهارات ناشیانه و غیرمسئولانه در ادامه اظهارات ضدایرانی آن‌ها بیان می‌شود که هدف از طرح آن‌ها نه درخواست مشارکت، بلکه به منظور تخریب روند گفتگو‌های فنی در وین است.

خطیب زاده افزود: دبیران کل این نهاد‌ها بدانند که ایران عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی بوده و همه فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی تحت نظارت برنامه‌های پادمانی این سازمان قرار دارد و بدیهی است توسعه این برنامه منطبق با حقوق مشروع جمهوری اسلامی ایران و براساس منافع ملی و بمنظور تامین نیاز‌های صلح آمیز ادامه خواهد یافت.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه اظهار داشت: بهتر است این مجموعه‌ها با پرهیز از تجاهل نسبت به واقعیت‌های موجود، نگرانی خود را معطوف به طرف‌های ناقض این توافق و قطعنامه ۲۲۳۱ کنند.

خطیب زاده به دبیران کل این مجموعه‌ها توصیه کرد به جای همنوایی با رژیم صهیونیستی در اتهام زنی مستمر به جمهوری اسلامی ایران، توجه خود را معطوف فعالیت‌های هسته‌ای نظامی و غیرقانونی رژیم صهیونیستی کرده و خطرات صد‌ها کلاهک هسته‌ای این رژیم و عضویت نداشتن در ان. پی. تی را بعنوان بزرگترین تهدید صلح و ثبات و امنیت در منطقه مد نظر خود قرار دهند.

به گزارش فارس، «نایف فلاح مبارک الحجرف» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس روز چهارشنبه بر ضرورت مشارکت کشور‌های عضو این شورا در مذاکرات برجام تأکید کرد و در نامه‌ای به وزرای خارجه آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان مدعی شد که شورای همکاری خلیج فارس سهم اصلی را در تقویت امنیت و ثبات آن دارد.

الحجرف گفت که «مذاکرات کنونی در وین نباید تنها برنامه هسته‌ای ایران را شامل شود بلکه رفتار‌های ایران که عامل بی‌ثباتی در منطقه است، موشک‌های بالستیک و پهپاد‌ها را دربر گیرد».

شورای همکاری خلیج فارس همچنین مدعی شد که «غنی‌سازی ۶۰ درصدی اورانیوم ایران برای امنیت منطقه و جهان بسیار خطرناک و نگران‌کننده است و جامعه جهانی بایستی به مسئولیت خود در قبال این تحول خطرناک که صلح و امنیت منطقه و جهان را تهدید می‌کند، عمل کند».
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
بجای این حرف های تکراری قاطعانه سفیر آنان را اخراج و سرمایه های ایران را از آنجا خارج کنید و راه آبی را بر روی آنها ببندید تا حساب کار دستشان بیاید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر