بازدید 18266
۴
آمار آبی ها به سپاهان رسید

رکورد تازه استقلال در آسیا با پنج گل به الاهلی

استقلال با انجام بازی مقابل الاهلی با دوازده حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا کنار سپاهان با سابقه‌ترین تیم ایرانی این مسابقات شد و با کسب پیروزی مقابل الاهلی، با سپاهان در رکورد بیشترین برد تیم‌های ایرانی در این مسابقات برابری کرد.
کد خبر: ۱۰۴۶۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۹ 16 April 2021

استقلال تعداد گل‌های زده خود در آسیا را به عدد 240 رساند تا حدنصاب تازه‌ای در میان تیم‌های ایرانی ثبت کند.

به گزارش تابناک ورزشی، استقلال در اولین بازی مرحله‌ی گروهی در مقابل الاهلی عربستان توانست با نتیجه‌ی قاطع 5-2 به برتری برسد. این سی و یکمین تقابل استقلال برابر تیم‌های عربستانی در رقابت‌های سطح اول فوتبال آسیا (جام باشگاه‌های آسیا، جام برندگان جام آسیا و لیگ قهرمانان آسیا) بود که با چهاردهمین برد این تیم همراه شد. به این ترتیب استقلال بهترین عملکرد خود در فوتبال آسیا را مقابل تیم‌های عربستانی با 14 برد، 4 تساوی و 13 باخت به ثبت رسانده‌است. پس از تیم‌های عربستانی، استقلال مقابل رقبای قطری خود از 26 بازی 12 برد و مقابل حریفان اماراتی نیز از 25 بازی 9 برد کسب کرده‌است.

رکورد تازه استقلال در آسیا با پنج گل به الاهلی

استقلال با انجام بازی مقابل الاهلی با دوازده حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا کنار سپاهان با سابقه‌ترین تیم ایرانی این مسابقات شد و با کسب پیروزی مقابل الاهلی، با سپاهان در رکورد بیشترین برد تیم‌های ایرانی در این مسابقات برابری کرد. استقلال در 86 بازی خود در این مسابقات 37 برد (7 برد در مرحله‌ی پلی‌آف، 25 برد مرحله‌ی گروهی و 5 برد مراحل حذفی) و سپاهان در 84 بازی خود در این مسابقات 37 برد (33 برد مرحله‌ی گروهی و 4 برد مراحل حذفی) کسب کرده‌اند. البته سپاهان با دو بازی کمتر، همین تعداد برد را دارد و اگر بازی های پلی آف را لحاظ نکنیم، رکورد همچنان دست سپاهان است.

آبی‌پوشان با گلباران الاهلی به رکورد 240 گل در تاریخ مسابقات باشگاهی فوتبال آسیا رسیدند. استقلال در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا 71 گل (16 گل در مرحله‌ی پلی‌آف، 29 گل در مرحله‌ی گروهی و 26 گل در مراحل حذفی)، در جام برندگان جام آسیا 37 گل و در لیگ قهرمانان آسیا 132 گل (19 گل در مرحله‌ی پلی‌آف، 93 گل در مرحله‌ی گروهی و 20 گل در مراحل حذفی) به ثمر رسانده که این تیم را به عنوان گلزن‌ترین تیم ایرانی تاریخ مسابقات باشگاهی فوتبال آسیا معرفی می کند.

استقلال با 21 حضور در مسابقات باشگاهی قاره‌ی آسیا (6 حضور در جام باشگاه‌های آسیا، 3 حضور در جام برندگان جام آسیا و 12 حضور در لیگ قهرمانان آسیا)، 9 حضور در جمع 4 تیم برتر آسیا (6 نیمه‌نهایی در جام باشگاه‌های آسیا، 2 نیمه‌نهایی در جام برندگان جام آسیا و 1 نیمه‌نهایی در لیگ قهرمانان آسیا) و 2 عنوان قهرمانی و 2 عنوان نایب قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا با سابقه‌ترین و پرافتخارترین تیم ایرانی در فوتبال آسیا است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
آبیته
بابا دمشون گرم گل کاشتن نشان دادن غیرت دارن
استقلال کجا دو قهرمانی اسیا داره . استقلال سال 57 تاسیس شد و قبل از ِآن هم تیم تاج بود که اون هم منحل شد . و تیم تاج هم ارتباطی با تیم استفلال نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
بخاطر تو اصلا پیروزی پر افتخارترین تیم ایرانه حله؟ با همون بطری آب معدنی توی ویترین
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار