بازدید 7481
۱

توضیح بایدن درباره اخراج دیپلمات‌های روس

رئیس جمهور آمریکا با متهم کردن روسیه به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده و حمله هکری به این کشور گفت که اخراج دیپلمات‌های روس در پاسخ به اقدامات ضد آمریکایی مسکو انجام گرفت.
کد خبر: ۱۰۴۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴ 16 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا عصر روز پنجشنبه به وقت واشنگتن در یک نشست خبری بار دیگر روسیه را به دخالت در انتخابات ایالات متحده و حمله هکری به این کشور متهم کرد و گفت: اگر روسیه به حملات خود علیه دموکراسی ما ادامه دهد، ما آماده تشدید تحرکات خود (علیه روسیه) هستیم.

وی با اشاره به اقدام تازه آمریکا در اخراج ۱۰ دیپلمات روس از خاک کشورش و تحریم ۴۶ شخص حقیقی، نهاد و شرکت روسی اعلام کرد که اگر روسیه به حملات خود علیه دموکراسی ما ادامه دهد، واشنگتن اقدامات خود علیه این کشور را تشدید خواهد کرد.

بایدن تصریح کرد: به پوتین پیشنهاد دادم تابستان امسال در اروپا با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنیم. نشست آینده با پوتین روابط ما با روسیه را در چارچوب‌های راهبردی قرار خواهد داد.

رئیس جمهور آمریکا افزود: من به پوتین گفتم که در حمایت از متحدان خود در جهان پایبندیم، لذا پایان تحرکات روسیه در اوکراین را خواستار شدیم و از حاکمیت اوکراین دفاع می‌کنیم.

وی اظهار داشت که منفعت واشنگتن در همکاری با روسیه است، اما اگر مسکو بخواهد علیه ما اقدام کند، به آن پاسخ خواهیم داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نام ۱۶ نهاد و ۱۶ شخص حقیقی روسی از امروز به فهرست اشخاص و نهادهای تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری به شمار می‌رود، اضافه شده است.

علاوه بر این، ۳ نهاد و ۵ شخص حقیقی روسی به بهانه نقش داشتن در اشغال شبه‌جزیره کریمه (به زعم آمریکا) و نام ۶ شرکت روسی نیز به بهانه «فعالیت‌های سایبری شرورانه» هدف تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفته‌اند.

دولت آمریکا امروز علاوه بر وضع تحریم‌های جدید علیه این اشخاص، نهادها و شرکت‌های روسی، حکم اخراج ۱۰ دیپلمات روس از خاک آمریکا را نیز صادر کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
چین هم دست داشت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر