بازدید 2113
معمری:

با بازیکن 8 میلیونی قهرمان آسیا شدیم

اصلا نباید تیم‌های باشگاهی را با توجه به موقعیت والیبال کشورشان ارزیابی کرد چون به نتیجه درستی نمی‌رسیم. برخلاف پیکان اکثر تیم‎ها از بازیکنان خارجی بهره می‎بردند و همین مسئله در کیفیت دیدارهای آنها تاثیر مثبت زیادی داشت.
کد خبر: ۱۰۴۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۸ 16 June 2010
سرمربی تیم والیبال پیکان پس از قهرمانی این تیم در رقابت های باشگاه های آسیا گفت: با داشتن بازیکنانی که تا همین سال گذشته ذخیره بودند و در ازای 8 میلیون تومان به پیکان ملحق شدند، قهرمان شدیم چون "منیت" نداشتیم.

علی معمری در گفتگو با مهر این دوره از مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‎های آسیا را با کیفیت ترین و در عین حال پرجمعیت ترین مسابقات برگزارشده تا به امروز عنوان کرد و اظهارداشت: چین، ازبکستان و ژاپن برای نخستین بار در این رقابت‎ها شرکت کرده بودند ضمن اینکه سابقه نداشت مسابقات باشگاه‎های آسیا با 10 تیم برگزار شود هر چند که بحرین انصراف داد.

وی ادامه داد: پیکان در چنین شرایطی با قاطعیت قهرمان شد پس نباید این قهرمانی را به خاطر 5 قهرمانی که طی سال‌های گذشته به دست آمده بود، لوث کرد. خصوصا اینکه همه تیم‎ها با بهترین شرایط به چین آمده بودند تا بتوانند سهمیه جهانی را بگیرند.

سرمربی تیم والیبال پیکان ضمن تاکید بر حضور پرقدرت تیم‎ها در مسابقات باشگاه‎های آسیا تصریح کرد: پاناسونیک ژاپن 2 بازیکن در اختیار داشت که در فینال جام ملت‎های آسیا موجب شکست ایران و قهرمانی کشورشان شدند. نماینده قزاقستان تیم ملی کشورش را در اختیار داشت. ستاره‎های زیادی در تیم چین دیده می‎شدند. نماینده قطر هم که اصلا یک تیم بین‏المللی بود نه یک تیم عربی و متعلق به قطر.

معمری تاکید کرد: اصلا نباید تیم‌های باشگاهی را با توجه به موقعیت والیبال کشورشان ارزیابی کرد چون به نتیجه درستی نمی‌رسیم. برخلاف پیکان اکثر تیم‎ها از بازیکنان خارجی بهره می‎بردند و همین مسئله در کیفیت دیدارهای آنها تاثیر مثبت زیادی داشت.

با این اوصاف چرا پیکان با اقتدار عنوان قهرمانی را از آن خود کرد؟ چرا این عنوان به تیم‎های دیگر که ترکیبی مقتدر در اختیار داشتند تعلق نگرفت؟

سرمربی تیم پیکان پاسخ پرسش را اینچنین عنوان کرد: تیم‌های حریف به لحاظ فردی فوق العاده بودند اما کارگروهی بلد نبودند. آنچه باعث قهرمانی پیکان شد این بود که اعضای این تیم "منیت" نداشتند. پیکان محوریت خاصی ندارد که باعث شود مثلا در غیاب یک بازیکن یا مربی دچار مشکل شود. در پیکان "ما" معنی می‎دهد نه "من".

معمری خاطرنشان کرد: همین مسئله باعث شد با وجود جوانگرایی و کنار گذاشتن 8 بازیکن اصلی، قهرمان لیگ برتر هم شویم وگرنه اختلاف زیادی با 5 تیم دیگر لیگ نداشتیم. حسام بخششی و مجتبی شبان سال گذشته جزو ذخیره‎های تیم بودند اما امسال در جمع 4 بازیکن برتر آسیا قرار گرفتند. ما بازیکنی که داشتیم که با 8 میلیون به پیکان آمد ولی با داشتن همین‎ها قهرمان شدیم چون کارگروهی انجام دادیم.

تمرینات پیکان برای حضور در رقابت‏های باشگاه‏های جهان که آبان‏ماه در قطر برگزار می‏شود، از چه زمان و به چه صورت آغاز می‌شود؟

وی برای پاسخ به این سوال یادآوری کرد که قراردادش با پیکان به اتمام رسیده و بدون داشتن قرارداد این تیم را در مسابقات باشگاه‎های آسیا همراهی کرد. اما برای ادامه همکاری نیازمند حاصل شدن توافقات دو جانبه با مسئولان باشگاه پیکان است.

معمری گفت: در واقع اول خردادماه قرارداد همه اعضای کادر فنی و بازیکنان تمام شد. شخصا با وجود داشتن پیشنهاداتی از پاکستان، قطر و دو تیم داخلی مایلم همکاری خود را با این تیم ادامه دهم اگر با مسئولان به توافق برسم. مسئولان پیکان باید زودتر تصمیم بگیرند چون همه تیم‎ها برای نقل و انتقالات دست به کار شده‎اند.

تیم پیکان روز یکشنبه در شهر "ژن ژیانگ" چین با شکست العربی قطر برای ششمین بار و البته پنجمین بار متوالی قهرمان مسابقات باشگاه‏های آسیا شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان