بازدید 5697

کشته‌شدن یک نظامی ترک در حمله راکتی در عراق

دولت آنکارا با تایید هدف قرار گرفتن پایگاه نظامی این کشور در منطقه بعشیقه، گفت یک نظامی ترکیه‌ای در این حمله کشته شده است.
کد خبر: ۱۰۴۶۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۳:۵۳ 15 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزارت دفاع ترکیه بامداد پنجشنبه حمله راکتی به پایگاه این کشور در شمال عراق را تایید کرد.

به نوشته خبرگزاری «باس‌نیوز»، این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای، ضمن اشاره به هدف قرار گرفتن پایگاه زلیکان در منطقه بعشیقه، گفت ۱ نظامی ترکیه‌ای در این حمله کشته شده است.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه ادعا شده که یک شخص غیرنظامی نیز در روستای زلیکان نزدیک این پایگاه، بر اثر اصابت راکت دیگری، به‌شدت مجروح شده است.

کانال «صابرین‌نیوز» نیز گزارش داد که ۳ فروند راکت گراد ۱۲۲ میلی‌متری به پایگاه «نیرو‌های اشغالگر ترکیه‌ای» در شمال موصل (بعشیقه) برخورد کرده است.

بعد از این حمله، «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق و «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در تماس تلفنی، حملات شبانه به فرودگاه بین‌المللی اربیل و پایگاه ترکیه را بررسی کردند.

گروه‌های مقاومت عراق پیش از این نیز پایگا‌ه‌هایی از ترکیه در عراق را هدف گرفته و تاکید کردند که جایی برای اشغالگران در عراق وجود ندارد.

گروه‌های مقاومت عراق بار‌ها به وزارت دفاع ترکیه درباره ضرورت خروج کامل از اراضی عراق و احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی عراق هشدار دادند.

این حمله به پایگاه ترکیه‌ای، پس از عملیات پهپادی علیه پایگاه نظامیان آمریکایی در اربیل واقع در منطقه کردستان عراق انجام گرفته است.

سخنگوی پنتاگون در واکنش به حمله راکتی به پایگاه نظامیان آمریکایی در اربیل، گفت از گزارش‌ها مطلع شده و اطلاعات اولیه از وقوع آتش‌سوزی بزرگی در نزدیک فرودگاه اربیل حکایت دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر