بازدید 12691

شربت شهادت فقط برای منتقدین دولت !

بهتر است به لیست فوق برخی افراد نامدار دولت مانند آقایان اسفندیار رحیم مشایی و محمد رضا رحیمی را نیز اضافه کنیم . حتی بد نیست آقای صادق محصولی نیز برغم برخورداری از ثروت بسیار ، هم هدایایی برای مردم غزه تهیه کند و هم خودش برای اهدای این هدایا رهسپار غزه شود .
کد خبر: ۱۰۴۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۴ 16 June 2010
عباس پازوکی  در  سایت شفاف نوشت:

روز گذشته تعدادی از پایگاه های خبری حامی دولت از جمله " شبکه خبر دانشجو " و " جهان نیوز " خبری عجیب را با عنوان " نامه سرگشاده دانشجويان به چند اصولگرا" منتشر کردند که البته امضای هیچ تشکل رسمی دانشجویی پای آن نبود و تنها مشخص بود که مطابق یک سناریوی رسانه ای و سیاسی عده تصمیم گرفته اند با عنوان کلی " دانشجویان " نامه برای تعدادی از اصولگرایان با سابقه و ریشه دار کشور بنویسند . متن کامل این نامه بدین شرح است :









بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

«وَ لَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْياءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يرْزَقُونَ»

سلام بر مجاهدان راه حق، سلام بر شهيدان، سلام بر آناني که آيه شريفه‌ فوق در شأن ايشان نازل شد.

و سلام بر آقايان
دکتر علي لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي؛

دکتر محمدباقر قاليباف، شهردار تهران؛

دکتر محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام؛

حجت الاسلام ناطق نوري، رئيس سابق مجلس شوراي اسلامي؛

دکتر علي مطهري، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي؛

دکتر احمد توکلي، رئيس مرکز پژوهش هاي مجلس

و مهندس محمدرضا باهنر، نايب رئيس سابق مجلس شوراي اسلامي.

چند روز پيش شاهد جنايت ديگري از سوي رژيم صهيونيستي بوديم، جنايتي که قلب‌هاي بسياري را نه فقط در ممالک اسلامي، که در همه‌ جهان به درد آورد و قلب‌هاي ما و شما را هم.

جنايتي بي‌سابقه که چهره‌ خبيث و کريه اين گرگ‌هاي انسان‌نما را به همه‌ جهانيان نشان داد؛ مگر افکار عمومي جهان از کنار حمله به کاروان صلح به راحتي عبور خواهد کرد؟

الحمد لله، امروز شاهد آن هستيم که آزادگاني از مليت‌هاي مختلف، دست به کار تدارک و اعزام کاروان صلح ديگري به سمت نوار مظلوم غزه شده‌اند و خوش‌بختانه در اين ميان برخي از نخبگان پارلمان اروپا و ترکيه و غيره هم قرار است با اين کاروان همراه شوند تا از اين آزمون انساني سربلند بيرون آيند.

وقتي نخبگاني از غرب خود را در معرض خطر قرار مي‌دهند، و اکنون که به شکرانه الهي کاروان هايي از ايران اسلامي مان نيز در صدد حرکت به سمت غزه هستند، مگر مي‌شود از شما نخبگان انتظار نداشت که بار ديگر به نداي رهبرتان لبيک بگوييد و کاروان‌هاي صلح بعدي را همراهي نکنيد؟!

کاروان هاي مختلفي از کشورمان تکاپوي حرکت به سمت غزه را پيدا کرده اند و عده اي از نمايندگان مجلس نيز در آنها ثبت نام نموده اند و در اين بين نام شما عزيزان به عنوان نخبگان بنام عرصه سياسي کشور که داعيه دار اصولگرايي نيز هستيد بايد هر چه بيشتر مطرح شود.

غرض آن‌که از شما بزرگان و بزرگ‌زادگان، شما فرماندهان جنگ، شمايي که شاهد شهادت رفقا و افرادي از خانواده تان بوده‌ايد، انتظار مي‌رود بار ديگر خود را در معرض خطر قرار دهيد و در ميانه‌ سختي‌ها به همه‌ جهان نشان دهيد که همان فرزندان روح‌الله هستيد. فرزند همان‌هايي که امام در سوگ‌شان نشست و فرمود: «بکشيد ما را، ما زنده‌تر مي‌شويم!»

و مگر پدر پير اين امت نمي‌فرمود: «چه بکشيم و چه کشته شويم، پيروزيم!» پس چه اين کمک‌هاي انسان‌دوستانه به دست مردم غزه برسد و شما به سلامت به آغوش ملت ايران بازگرديد و چه به شهادت برسيد، نزد ما پيروزيد.

و مگر اعتقاد قلبي شما «شهادت، منتهاي آرزوي ما است!» نيست؟ بدانيد ما براي رسيدن شما به منتهاي آرزويتان بسيار دعا مي‌کنيم تا همان طور که با بودنتان باعث سربلندي اين ملت مي‌شديد، اين بار با نبودنتان اين وظيفه را انجام دهيد و به فرموده‌ امام، با کشته شدن شما، ملت زنده‌‌تر مي‌شود!

باشد که همه، هر چه سريع‌تر به منتهاي آرزويشان برسند؛ ان شاء الله.

تفسیر خبر : در این نامه به صراحت به تعدادی از اصولگرایان با سابقه کشور که بعضاً به عنوان اصولگرایان منتقد دولت نیز شناخته می شوند پیشنهاد شده است که به غزه اعزام شوند تا به آروزی خود در دوان جنگ که همان شهادت است دست یابند .

بدیهی است افرادی مانند دکتر محسن رضایی و دکتر محمد باقر قالیباف که یکی فرمانده سپاه و دیگری از فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس بوده اند باکی از رفتن به غزه ندارند که عده ای بخواهند به حالت تمسخر به آنان چینین پیشنهادی بدهند . اما این نامه از چند جهت واجد اشکالات اساسی است که اشاره به آنها خالی از لطف نیست :

1ـ چرا تنها به اصولگرایان منتقد دولت پیشنهاد شده که شربت شهادت را بنوشند ؟ درست است که افراد مورد اشاره سابقه انقلابی و دفاع مقدس شان از برخی مدعیان اصولگرایی حامی دولت بیشتر است و متأسفانه برخی به این سابقه حسادت نیز می کنند ، اما مگر نه این است که کسانی که در دوران دفاع مقدس افتخار حضور در جبهه ها را نداشته اند همواره جلوی ملت از این موضوع با افسوس یاد می کنند . پس ضمن اینکه این فهرست فهرست خوبی است اما درست نیست کسانی که در دوران دفاع مقدس استراحت کردند و افتخار پیدا نکردند اکنون نیز بی افتخار بمانند . بهتر است به لیست فوق برخی افراد نامدار دولت مانند آقایان اسفندیار رحیم مشایی و محمد رضا رحیمی را نیز اضافه کنیم . حتی بد نیست آقای صادق محصولی نیز برغم برخورداری از ثروت بسیار ، هم هدایایی برای مردم غزه تهیه کند و هم خودش برای اهدای این هدایا رهسپار غزه شود . بویژه آقای مشایی که اظهارات مسئله داری درباره دوستی با مردم اسرائیل مطرح کرده بودند بهتر است برای رفع همان شائبه ها پیشقدم شوند و در کنار مسئولیت های زیادی که قبول کرده اند این را نیز قبول کنند که جبهه ندیده های دوران دفاع مقدس را جهت اعزام به غزه ساماندهی کنند .

2ـ این درست نیست که عده ای به خاطر جبهه گیری های سیاسی ، مسائل بین المللی را که برای ملت ایران بسیار ارزشی و آرمانی هستند را به تمسخر بگیرند . کشاندن مسائل مهمی مانند فلسطین که از آرمان های بلند ملت ایران و نظام است به مسائل سیاسی داخلی اقدامی کودکانه به شمار می رود .

3ـ به نظر می رسد در این به اصطلاح نامه ، نویسندگان بیش از هر چیز بر آرزوی افراد مورد اشاره مبنی بر شهادت اشاره داشته اند . اینکه چنین آرمانی را آنهم از سوی کسانی که یک زمانی جانشان را کف دستشان گرفتند و مردانه جنگیدند به تمسخر بگیریم و تلویحاً این موضوع را زیر سوال ببریم نه رفتاری اخلاقی است ، نه در چارچوب منافع ملی است و نه حتی رفتاری انسانی است . کسانی که در دوان جنگ باید جانشان را کف دستشان می گرفتند گرفتند و مردانه در برابر دشمن ایستادند . بنابراین آزمودن کسانی که امتحان خود را جلوی چشمان میلیونها ایرانی پس داده اند کار جالبی نیست . اما شاید بهتر باشد کسانی که آنزمان موفق نشدند در این آزمون شرکت کنند نیز این بار فرصت را از دست ندهند . رضایی ، قالیباف ، مطهری و ... حاضرند ده ها بار دیگر در چنین آزمون هایی شرکت کنند . اما داستان چیست که غایبان آزمون های گذشته بازهم در نظر دارند در آزمون جدید غایب باشند ؟

4ـ در این نامه به صراحت گفته شده که آرزو می کنیم که شما به شهادت برسید . شهادت آرزوی بسیاری از فرماندهان دوران دفاع مقدس بوده و هست و اصلاً باکی از آن نیست . اما اینکه عده ای با یدک کشیدن عنوان اصولگرایی آرزو کنند که اصولگرایان منتقد دولت توسط رژیم صهیونیستی به شهادت برسند نهایت کج فهمی و یا حتی نفهمی عده ای است که خود را مدعی اصولگرایی نیز می دانند . یعنی اینقدر نقدهای اصولگرایان بر دولت برای عده ای گران تمام می شود که حاضرند این منتقدان روی زمین نباشند ؟! حتی اگر شده رژِیم صهیونیستی این کار را انجام دهد !

5ـ به نظر می رسد گروهی خاص و انحصارگرا که نه سابقه روشنی در انقلاب دارد ، نه سابقه روشنی در دوران دفاع مقدس طی ماه های گذشته همه همت خود را به کار برده است که فرماندهان دوران دفاع مقدس و نیروهای ارزشی و ولایتمدار این کشور را به بهانه های مختلف حذف کند . اکنون معلوم می شود آن افرادی که در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) قالیباف را تهدید به تبعید به فرانسه کرد ناراحتی شان از چیست . آنها یک روز قالیباف را تهدید می کنند که به خاطر دوره خلبانی تبعید می کنند به فرانسه و یک بار دیگر آرزو می کنند که قالیباف به غزه برود و شهید شود . در واقع برای آنها خیلی مهم نیست که قالیباف و امثال او چه کرده اند و چه می کنند بلکه می خواهند به هر قیمتی این افراد حضوری فعال در عرصه نداشته باشند . حالا چه فرانسه باشد چه فلسطین . مهم نبودن منتقدان اصولگراست . اینجاست که سقوط اخلاقی برخی مدعیان به چشم می آید و تقریباً همه ملت متوجه می شوند که عده ای خام اندیش و بی سابقه چگونه قصد کرده اند که یادگاران دوران دفاع مقدس و اصولگرایان با سابقه را حذف کنند .
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
1)ا ميزان وضع فعلي افراد است يعني درست است كه شماها يك روز براي كشورتان جنگيده ايد ولي حالا داريد مخالفت ميكنيد و اين وضع فعلي شماست.
2) اين منطقي است كه شما براي خيلي از انقلابيون كه با شما مخالف بودند بكار برديد حالا براي خودتان هم بكار برده ميشه پس عين عدالته

3)اگر ميزان وضع فعلي افراد است پس خدمات گذشته افراد چه ميشود. با اين منطق اسابقون اسابقون ... منتفي است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل