بازدید 5487

پیک چهارم کرونا به بلندای پیک قبلی خواهد رسید؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: اگر اوضاع کنترل نشود متأسفانه این پیک بزرگ‌تر از پیک آذرماه سال گذشته خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۴۵۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸ 13 April 2021

به گزارش «تابناک»، فرزین رضاعی در گفت‌وگو با ایسنا، از افزایش تصاعدی تعداد بیماران مبتلا به کرونا به خصوص کرونای جهش یافته انگلیسی در استان خبر داد.

وی با اشاره به مرحله بحرانی پیک کرونا در استان، اظهار کرد: بیش از یک هفته است که وارد پیک چهارم کرونا شده‌ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در پاسخ به این سوال که پیک چهارم کرونا به بلندای پیک قبلی خواهد رسید یا نه، افزود: اگر مردم و مسئولین در راستای کاهش کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی با دانشگاه علوم پزشکی همکاری داشته باشند طی چند روز آینده پیک در همین حد می‌ماند اما اگر اوضاع کنترل نشود متأسفانه این پیک بزرگ‌تر از پیک آذرماه سال گذشته خواهد بود.

وی، با اشاره به اینکه مردم شهرستان بانه و سقز به‌ویژه اصناف طی این چند روز با دانشگاه همکاری داشته‌اند، بیان کرد: همه شهرستان‌های استان به جز سروآباد در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

به گفته رضاعی، هم اکنون تعداد زیادی از موارد ابتلا به کرونا از نوع ویروس جهش یافته انگلیسی هستند و این ویروس بسیار سریع پیشرفت می‌کند و بیمار را دچار علائم شدید این بیماری می‌کند و به همین دلیل توصیه ما این است که افراد با مشاهده هر نوع علائمی هر چند خفیف به پزشک مراجعه کنند.

وی با اشاره به سفرها و دیدوبازدیدهای مردم در ایام نوروز، گفت: متأسفانه عدم اعمال محدودیت‌ها در عید نوروز به عهده ستاد مقابله با کرونایی استانی نبود و این موجب وضعیت حاد و بحرانی در کردستان شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، به عادی و سهل انگاری برخی از مردم و مسئولین اشاره و خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نیز با رعایت و مهم جلوه دادن این پیک می‌توان شاهد کاهش آن باشیم.

رضاعی از مردم استان درخواست کرد که در ماه مبارک رمضان دیدوبازدیدها را قطع کنند که مجبور به تعطیلی اصناف نشویم.

طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی کردستان در حال حاضر ۵۱۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل