بازدید 1510

طرح تفصيلي يك‌پارچه شهر تهران تصويب شد

طرح تفصيلي افق چشم‌انداز 1404 را مد نظر قرار داده و شهرداري نبايد به گونه‌اي عمل كند كه كار از شوراي شهر تهران خارج شود.
کد خبر: ۱۰۴۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۶ 15 June 2010
طرح تفصيلي يك‌پارچه شهر تهران پس از آنكه سه جلسه از جلسات شوراي شهر را به خود اختصاص داد، امروز به تصويب نمايندگان شوراي شهر تهران رسيد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، با تصويب چهار ماده ديگر، طرح تفصيلي يكپارچه شهر تهران تصويب شد؛ خادم رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران در اين ارتباط تاكيد كرد: بايد قبول كرد كه مسير اتخاذ شده توسط شهرداري تهران، با سند راهبردي جامع و تفصيلي مغايرت دارد و چندان اميدوار نيستيم كه ساختارهاي موجود را كه با نگاه درآمد محوري باب شده است، حل كنيم.
رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران ادامه داد: اگرچه پهنه‌بندي ما در طرح تفصيلي اهميت زيادي دارد اما ضوابط مرتبط با پهنه‌بندي دست مديران اجرايي را به مراتب بازتر گذاشته و اين مسئله مي‌تواند تهديدي براي سرانه‌هاي تعيين شده باشد به طوري‌كه در نهايت دستگاه‌هاي نظارتي به اين نتيجه برسند كه منطقه فراتر از حد مجاز سرانه داده است؛ متاسفانه دست واحدهاي اجرايي شهرداري در پهنه‌بندي‌ها باز است.

خادم يادآور شد: شهرداري و واحدهاي اجرايي از اين منظر كه سرانه‌ها بر اساس ده و نيم ميليون نفر تعيين شده است، استقبال مي‌كنند، اين در حالي است كه طرح تفصيلي افق چشم‌انداز 1404 را مد نظر قرار داده و شهرداري نبايد به گونه‌اي عمل كند كه كار از شوراي شهر تهران خارج شود.

رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران در نهايت بزرگترين دغدغه شورا و معاونت شهرسازي را، نظارت ميداني بر مناطق دانست و عنوان كرد: به دليل آنكه فرصت‌هاي مديريتي وسيعي در وراي ابلاغ اين طرح وجود دارد، بايد دقت بيشتري در اين راستا صورت گيرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل