بازدید 8375

بازگشت آمریکا به برجام منوط به رفع تحریم‌ها است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: بازگشت آمریکا به برجام زمانی امکان‌پذیر است که این کشور همه تحریم‌ها را لغو کرده باشد.
کد خبر: ۱۰۴۵۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸ 11 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس از زنجان، مصطفی طاهری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازگشت آمریکا به برجام زمانی امکان‌پذیر است که این کشور همه تحریم‌ها را لغو کرده باشد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید ایران با راستی آزمایی نسبت به انتفاع اقتصادی از برجام اطمینان حاصل کند، تصریح کرد: بر این اساس، سیاست قطعی جمهوری اسلامی ایران در مرحله پیش از بازگشت به برجام
دارای سه رکن اصلی است.

وی با اشاره به اینکه طبق این سیاست به لحاظ زمانی، ابتدا آمریکا باید اقدام به رفع تحریم‌ها کند، افزود: به لحاظ محتوایی، رفع تحریم‌ها باید شامل همه تحریم‌ها و به ویژه سایر تحریم‌هایی باشد که از ابتدای دولت ترامپ به هر نحو علیه ایران وضع شده است و به لحاظ فرآیندی، ایران برای اطمینان از رفع عملی و مؤثر تحریم‌ها باید اقدام به راستی آزمایی اقدامات آمریکا کند.

طاهری با اشاره به اینکه ارزیابی نشست وین نشان می‌دهد آمریکا و اروپا درحال طراحی و پیاده‌سازی روندی هستند که با وجود تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر عدم تخطی از سیاست حرف قطعی، تیم مذاکره کننده ایران را وادار به عقب نشینی از هر سه رکن اصلی این سیاست کنند، گفت: بر اساس این طراحی، بازگشت همزمان و موازی دو طرف جایگزین بازگشت نخست آمریکا به برجام می‌شود ایران به جای رفع همه تحریم‌ها به رفع بخشی از تحریم‌ها رضایت بدهد و در نهایت، راستی آزمایی واقعی تبدیل به مجموعه اقدامات نمادین و صوری در یک بازه زمانی کوتاه مدت شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سخنان رئیس هیأت ایرانی در کمیسیون مشترک برجام پس از نشست وین درباره ضرورت «رفع همه تحریمها» پسندیده بود، بیان کرد:، ولی اظهارات وی مبنی بر بازگشت تک مرحله‌ای به برجام و راستی آزمایی سریع و راحت ابهاماتی را در این زمینه ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه بررسی واکنش آمریکا و اروپا به دور نخست نشست وین نیز نشان می‌دهد برآوردی در میان کشور‌های غربی درحال شکل گیری است که ایران به نوعی بازگشت همزمان به برجام و راستی آزمایی صوری را پذیرفته و اکنون باید ایران را برای پذیرش رفع بخشی از تحریم‌ها تحت فشار سیاسی و رسانه‌ای قرار داد، گفت: به عنوان نمونه، وزارت خارجه آمریکا در واکنش به نتایج دور نخست گفتگو‌ها اعلام کرد که اگر چه نشانه‌هایی از جدیت ایران برای بازگشت به برجام وجود دارد، ولی قطعاً کافی نیست و اگر ایران بر موضع رفع همه تحریم‌ها پافشاری کند، مذاکرات به بن بست کشیده خواهد شد.

طاهری خاطر نشان کرد: برخی نیز در داخل کشور با تأکید بر دو کلیدواژه اصلی عدم فرصت سوزی و جلوگیری از مقصرسازی ایران در حال کمک به این کارزار هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر