بازدید 34908

راه همیشگی جلوگیری از انتقال بیماری با کلید آسانسور

کد خبر: ۱۰۴۵۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲ 11 April 2021

راه همیشگی جلوگیری از انتقال بیماری با کلید آسانسور

راه همیشگی جلوگیری از انتقال بیماری با کلید آسانسور

این روزها همه از کثیفی دکمه های آسانسور و احتمال انتقال بیماری ها از این طریق شنیده ایم، موضوعی که می تواند نگرانی هایی را برای بسیاری ایجاد کند، اما راه حلی هم برای جلوگیری از این چرخه انتقال بیماری وجود دارد.

بارها در مقالات مختلف خوانده ایم که کلید آسانسور می تواند عاملی جدی باشد برای انتقال بیماری ها؛ اما این موضوع تا چه میزان حاد است؟

محققان با مطالعه آسانسور در هتل ها، رستوران ها، بانک ها، دفاتر و فرودگاه ها دریافته اند که 313 واحد تشکیل دهنده کلنی جرم ها در هر سانتی متر مربع از سطح دکمه آسانسور در این مکان ها وجود دارد. در همین مقیاس، فقط 8 واحد در توالت های عمومی وجود دارد.

در این راستا گفته می شود که دکمه‌ های آسانسور تا 40 برابر از دست‌ شویی‌ های عمومی آلوده‌ ترند و میکروب‌ های بیش‌ تری در خود دارند.

این آمار می تواند به میزان دقیقی حاد بودن انتقال بیماری و ویروس ها از طریق کلید آسانسور را نمایان کند، موضوعی که بدون شک نمی توان به سادگی از آن عبور کرد.

دانشمندان دریافته اند که دکمه های آسانسور همچنین ممکن است حاوی باکتری های معده باشد که می تواند مشکلات زیادی را برای فرد مبتلا ایجاد کند.

راه همیشگی جلوگیری از انتقال بیماری با کلید آسانسور

دکتر نیکلاس مون، که این تحقیق را انجام داده است، در این راستا می گوید: «در یک ساختمان شلوغ، ممکن است در یک ساعت ده ها نفر دکمه های آسانسور را لمس کنند، و هر کسی به نوبه خود می تواند باکتری های خاصی را به آنها اضافه کند. حتی اگر این دکمه ها به طور مرتب تمیز شوند، خطر تشکیل مجدد آنها بسیار زیاد است.»

این در حالی است که مطالعات دیگری نشان داده است که میز کار در یک اداره یا شرکت 400 برابر بیشتر از توالت های عمومی باکتری دارد. همچنین، صفحه کلید کامپیوتر 4 برابر بیشتر از توالت باکتری دارد.

این موضوع نشان می دهد که کلیدهای آسانسور که عمدتا در مکان های اداری و یا عمومی مورد استفاده قرار می گیرد تا چه حد می تواند آلوده باشد.

در این خصوص پروفسور هاگ پنینگتون، میکروبیولوژیست انگلیسی باور دارد که دکمه های آسانسور پر از باکتری است و پس از لمس کردن آن حتما دست ها باید شسته شود.

این در شرایطی است که سازمان جهانی بهداشت در صفحه اطلاعات مربوط به بیماری کووید-۱۹ خود، افراد را از لمس صورت با دست‌ های شسته نشده برحذر داشته است، زیرا ویروس می‌ تواند روی سطوح مختلف به اندازه‌ های متفاوت زنده بماند که این موضوع نشان از اهمیت بالای عدم لمس سطوح مختلف و به ویژه سوطوح آلوده مانند کلید آسانسور داشته باشد.

برآورد این گفته ها نشان می دهد که باید به فکر چاره ای جدی و همیشگی برای جلوگیری از انتقال آلودگی ها توسط کلید آسانسور بود.

این در شرایطی است که اکنون در شرایط شیوع ویروس کرونا چنین نیازی بیش از هر زمانی احساس می شود و باید به یاد داشت که با توجه به پتانسیل بالای انتقال ویروس از این طریق، پس از پایان کرونا نیز چنین رویکردی ضروری است و باید جلوی این چرخه انتقال را گرفت.

در این بین خانه نوآوری کهربا اقدام به یک ابداع قابل توجه کرده است که می تواند این مشکل را برای همیشه متوقف کند.

راه همیشگی جلوگیری از انتقال بیماری با کلید آسانسور

به کمک این ابداع نوآورانه می توانید به جای لمس کلیدهای آلوده آسانسور با استفاده از پدال هایی که در قسمت کف آسانسور و ورودی آن نصب شده اند، در آسانسور را باز کرده و یا به طبقه دلخواه خود بروید.

این ابتکار ممکن است ساده به نظر برسد، اما دقیقا بیانگر نوآوری در ایده پردازی و حل مشکلات است، چرا که با هزینه ای اندک مشکلی بزرگ را رفع می کند.

بدون شک جوانان و مبتکران ایرانی در صورت داشتن فرصت می توانند چنین مشکلاتی را به سادگی برطرف کنند.

در این بین خانه نوآوری کهربا که محلی برای رشد و شکوفایی ایده های خلاقانه به ایده هایی  می پردازد که نه فقط باعث ایجاد تحول در سلامت جامعه خواهد شد، بلکه با آن بتوان فردایی روشن تر را متصور بود.

ابداع این پدال ها برای کنترل آسانسور می تواند عاملی باشد برای جلوگیری از بسیاری از بیماری ها و انتقال آلودگی از طریق کلید آسانسور؛ ابداعی که در شرایط کنونی می تواند نیازی اساسی باشد و در شرایط پساکرونا نیز راهکاری خواهد بود برای پیشگیری از این انتقال های گسترده بیماری.

در این بین باید گفت که ابداعات دیگری نیز برای جلوگیری از لمس کلیدهای آسانسور ایجاد شده است که اکثر آنها هزینه قابل توجهی را برای مصرف کنندگان در بر دارند که محصول خانه نوآوری کهربا با هزینه اندک و کارایی بالا می تواند مزیت رقابتی گسترده ای داشته باشد. مزیتی که استفاده و تولید انبوه محصول تولیدی این واحد نوآور را به سادگی در دسترس قرار می دهد.

برای دسترسی به اطلاعات بیشتر و سفارش محصول به سایت www.kahrobahouse.com   مراجعه فرمایید.

تعداد بازدید : 3626

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی