بازدید 6748
۲

همکاری رهبر داعش با آمریکا

روزنامه «واشنگتن پست» با انتشار گزارشی تأکید کرد که رهبر جدید گروه تروریستی داعش سابقه همکاری با دستگاه‌های امنیتی امریکا را داشته است.
کد خبر: ۱۰۴۴۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 09 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، نشریه آمریکایی «واشنگتن پست» با انتشار گزارشی تأکید کرد که رهبر داعش طلاعات مهمی در اختیار دستگاه‌های امنیتی آمریکا گذاشته است.

در گزارش این نشریه آمده که شخصیتی که با اسم رمز M ۰۶۰۱۰۸-۰۱ شناخته می‌شود در واقع «ابو ابراهیم الهاشمی القرشی» است که در سال ۲۰۰۸ در زندانی در عراق در چنگ نیرو‌های امریکایی بود.

این گزارش به نقل از یک مقام آمریکایی تأکید کرده که القرشی در دوران دستگیری "یک زندانی نمونه با همکاری خوب" با نیرو‌های آمریکایی بود.

در این گزارش تأکید شده که القرشی در روز‌های دستگیری تلاش بسیاری می‌کرد که خود را "چهره‌ای مفید برای آمریکا" نشان دهد و در شناسایی هویت بسیاری از دستگیرشدگان با آمریکایی‌ها همکاری می‌کرد.

او در سال ۲۰۰۸ در بازجویی‌های خود اطلاعات دقیقی درباره شناسایی چهره‌های تروریست و مقر‌های آن‌ها به آمریکایی‌ها داده بود که از مهم‌ترین آن‌ها اطلاعاتی بود که امریکایی‌ها با آن مقر رسانه‌ای تروریست‌های داعش در عراق را شناسایی کردند.

این گزارش براساس سندی محرمانه از وزارت دفاع آمریکا تأکید کرده که القرشی «از کسانی بود که بیشترین اظلاعات را به آمریکایی‌ها داد و ده‌ها اطلاعات مهم جزئی و دقیق در اختیار آن‌ها گذاشت».

القرشی در سال ۲۰۰۷-۲۰۰۸ در بازداشت به سر می‌برد و در ده‌ها جلسه بازجویی حاضر شد. نحوه آزادی او از زندان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

با قتل «ابوبکر البغدادی»، رهبر داعش، گزارش‌های اطلاعاتی آمریکا و دیگر دستگاه‌های اطلاعاتی بر «ابوابراهیم الهاشمی القرشی»، فرمانده جدید این گروه که جانشین ابوبکر البغدادی شده متمرکز شده است. براساس برآورد این گروه‌ها وی توانایی اداره داعش در مرحله پسا ـ البغدادی را ندارد.

به گزارش میدل ایست نیوز، بسیاری گزارش‌ها نشان‌دهنده چنددستگی و شکاف‌های عمیق در صف اول فرماندهان داعش است. این اختلافات بر سر نحوه عملکرد میان دو جریان تندرو شکل گرفت و خود البغدادی هم نتوانست مانع از بروز آن‌ها شود.

آمریکایی‌ها درباره توانایی ابوابراهیم القرشی در رهبری مؤثر فعالیت‌های داعش به نحوی که باعث جلب توجه به حضور آن‌ها در جهان شود تردید‌های جدی دارند و معتقدند او نمی‌تواند یکپارچگی و انسجام این گروه را تأمین کند و مانع از تجزیه آن شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
عجب جای بی در پیکریه این دنیای سیاست ِِ ترامپ بحساب نمیگفت که داعشو هیلاری کیلینتون و اوباما درست کردن
تمام این گروهها از یه جایی باید تغذیه شوند امکان ندارد بدون داشتن پشتوانه قویی چنین گروه های بتوانند بوجود بیایند زیرا خرج مهمات جنگی بسیار بیشتز اونیکه جهار نفر دور هم جمع شوند و گروه مسلح تشکیل دهند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر