بازدید 32155

واکنش مطهری به سخنان احمدی نژاد درباره حجاب

مطهری در توضیح این مطلب افزود: شما دیدید اخیراً آقای احمدی‌نژاد گفت ما فرزندان رستم و اسفندیار هستیم این حرف‌ها افکار آقای احمدی‌نژاد نبود بلکه دیدگاه آقای مشایی است که متأسفانه از زبان رئیس‌‌جمهور جاری می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۵ 15 June 2010
علی مطهری در واکنش به سخنان اخیر رئیس‌جمهور درباره حجاب گفت: اگر دولت طرح فعلی درباره عفاف و حجاب را قبول ندارد طرح خودشان را بیاورند اینکه بگویند ما این‌را قبول نداریم و هیچ جایگزینی هم نداشته باشند پذیرفتنی نیست.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرآنلاین افزود: البته من آقای رئیس‌جمهور را در این مسائل تحت تأثیر آقای مشایی می‌دانم چرا که ایشان روی افکار رئیس‌جمهور بسیار تأثیرگذار است. همان‌طور که در زنده کردن فرهنگ ایران و باستان تلاش‌های آقای مشایی را می‌بینیم.

مطهری در توضیح این مطلب افزود: شما دیدید اخیراً آقای احمدی‌نژاد گفت ما فرزندان رستم و اسفندیار هستیم این حرف‌ها افکار آقای احمدی‌نژاد نبود بلکه دیدگاه آقای مشایی است که متأسفانه از زبان رئیس‌‌جمهور جاری می‌شود.

عضو کمیسون فرهنگی مجلس درباره تبعات گسترش این رویه همچنین اظهار داشت: با این رویه قشر متدین و حزب‌الهی که حافظان انقلاب در مواقع خطر هستند سرخورده می‌شوندچرا که اگر احساس کنند دولت به مسائل فرهنگی و شرعی اهمیت لازم را نمی‌دهد طبیعی است که ممکن است دولت پشتوانه خود را از دست بدهد.

وی گفت: مردم ما برای انرژی هسته‌ای یا پرتاب ماهواره به فضا انقلاب نکردند اگر رژیم شاه هم بود بالاخره به کمک آمریکا و غرب ما به این فن‌آوری‌ها می‌رسیدیم منتها به کمک آنها اما روح و جان انقلاب ما همین مسائل فرهنگی است.

مطهری ادامه داد: اگر مسائلی مثل حجاب و پوشش اسلامی اهمیت ندهیم و راه غربی‌ها را در پیش بگیریم آن‌وقت پشتوانه محکم انقلاب را از دست می‌دهیم و مردم متدین سرخورده می‌شوند.

وی در پاسخ به اینکه اظهار کردید در صورت ادامه این رویه مجلس از رئیس‌جمهور سؤال می‌کند آیا این موضوع جدی است گفت: فکر می‌کنم زمینه این موضوع با صحبت‌هایی که امروز در بین نمایندگان وجود داشت وجود دارد. البته باید ببینیم عکس‌العمل دولت در این زمینه چیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۰
با همه احترامي كه براي آقاي مطهري قايلم اما احساس ميكنم منظورشون نقد دولت نيست بلكه بيشتر از روي لجاجت و مخالفت با دولته كه اين حرفا رو ميزنند ، و الا كجاي حرفاي رييس جمهور در اين مورد اشتباهه؟
خدا نکنه ما فرزند "اسفندیار" رحیم مشایی باشیم
آقاي عزيز
امر به شما مشتبه نشود که خيلي ميدانيد و همه مقبولتان دارند آقاي مظهري
معلومه که فرزند اسفنديار و رستم هستيم نيستيم؟!
اين دسرت که يکي از تفکرات آقاي مشائي را هم قبول ندارم ولي صرف بيان هر چيرزي از زبان ايشان که نبايد اون رو قلع و قمع کرد؟
نکنه آرس و اسفنديار و .. هم وابسته به بيگانگانند که از ياد آوري اسم آنها پيف پيف ميکنيد؟!!!!
رسیدیم به تخصص! آقای مطهری
اصلا مطهری فهمیدی چی گفتی؟؟؟

ما فرزندان رستم و اسفندیار هستیم ایراد داره بی هویت؟؟
آقای مطهری شما که خود را روشنفکر تلقی می کنید؟ آیا دین فقط حجاب است؟ یعنی مردم متدین فقط به حجابشان متدین هستند که اگر حجاب از بین برود سرخورده شوند؟
باید گفت فرهنگ ایرانی- اسلامی ، لذا ایران در این گیر و دار نبایستی حذف شود. ایران باستان و رستم و اسفندیار نمادی از فرهنگ و هویت ما ایرانی هاست!!!!!
بحق گل گفتی
جناب مطهري مي بخشند ولي ما چه ايشان بخواهند و چه دوست نداشته باشند رگ و ريشه مان به رستم و اسفنديار هم برمي گردد. در مورد مسائل اخلاقي و تذكرات شرعي هم اتفاقا نظر آقاي رئيس جمهور كاملا پخته است. مطلب اين است كه تصور مي كنيم با تذكر و جريمه مي شود فرهنگ را عوض كرد.
علي مطهري مدتي پيش همين موضع آقاي احمدي نژاد را در باب مسئله حجاب در برنامه ديروز امروز فردا مطرح كرد. حال چه شده كه ايشان منتقد حتي نظراتش شده است آيا رفتار سياسي ايشان بدور از حقانيت و صرفا غرضورزي و سياسي نيست.
مسائل جاري ربطي به حجاب ندارد، كاملاسياسي و در جهت كنترل جوانان است.
بنده اصلا آدم تندرویی در زمینه اصل و نسب و نژاد نیستم و معمولا هم، نه از تاریخ چیز زیادی سر در میارم و نه این چیزا برام مهمه اما گاهی اوقات حرفهایی زده میشه که قاعدتا خون هر کسی که تنها یک قطره خون پارسی در رگهاش باشه به جوش میاد! و این مسئله جدای از جنگ و جدال های امروزی هست که میبینیدش.
آقای مطهری ما دقیقا از نسل رستم ها هستیم یا شاید بعضی ها فکر میکنند مادرشان مریم مقدس بوده یا یهو از آسمان فروافتاده اند؟ اینجا ایران است مملکتی با بیش از 4500 سال قدمت! چه بسا شما از نسل اعراب باشید که فکر نکنم در اطرافمون کم کشور عربی داشته باشیم و شما میتونید برید در آن کشورها و هرچقدر دوست داشتید سنگ اعراب رو به سینه بزنید. اما اینجا ایران است! سرزمین پارس ها! و بنده کاملا خوشحالم که اجدادم قبل از اینکه خونشون بدست اعراب آلوده بشه از دلیر مردان و دلیر زنان همین سرزمین بوده اند.
تابناکی که این همه سنگ ایران باستان رو به سینه میزنی. اگر واقعا عقاید تو هم همینه باور کن یک تکه کلوخ تخته جمشیدم از سرت زیاده.
آقاي مطهري انسان با دل و جراتي استو !آزادي بيان رو هم خيلي دوست داره اما دوست عزيز ! اگه شما ميگين تو تركيه و فرانسه و ... به زور حجاب از سرمردم برميدارنو اين ظلم وزوره اينجا هم به نظر حضرتعالي به زور حجاب سر مردم كردن درسته؟؟؟ آخه انسان به زور محجبه بشه نماز بخونه روزه بگيره و ... مگه ارزش داره به خدا قسم بيشتر عبادات تواين مملكت رسمي و دولتيه و فقط براي رسيدن به منافع و پست و مقامه . رييس جمهور تو اين يك مورد دست ميگه بايد كاري كنيم انسانها دل بخواهي و قلبي حجاب و رعايت كنن اگه نميتونيم نشانه ي ضعف ماست والسلام بگرد ضعف و پيدا كن .)تابناك جان بهت برنخوره پيام و بزار . مرد باش)
جناب مطهری این حرفها را زده که در جایی که هست بماند شما زیاد جدی نگیرید.
ما همانطور که نیاز به مسایل دینی داریم علاقه به مسایل ملی و باستانی هم داریم
جناب مشایی و رییس جمهور بسیار هم کار خوبی می کنند
" ما فرزندان رستم و اسفندیار هستیم" مگه چه ایرادی داره آقای مصهری؟؟؟
من اصلا از احمدی نژاد طرفداری نمیکنم..اما ما ایرانی هستیم آقای مطهری...اسلام به معنای نفی ملیت ما نیست
بابا ایول آقای مطهری نکته بین تو دیگه کی هستی . مو رو از ماست میکشه بیرون آفرین
ایا یاد کردن از قهرمانان و بزرگان گذشته عیبی دارد؟اگر ما اینکار را نکنیم کشور های همسایه اینکار را خواهند کرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار