بازدید 4180

رد تقلب و تایید اشکال در کنکور دوم دستیاری

نماینده منتخب کمیسیون بهداشت مجلس در پیگیری آزمون دستیاری 88 یادآور شد: گزارش شامل این موضوع است که چه اشکالاتی وجود داشته، قدرت تفکیک کنندگی سئوالات به چه شکل بوده، میزان تقسیم سئوالات چگونه بوده و میزان فنی بودن سئوالات در چه حدی بوده است که همه این مسائل به صورت مفصل و سئوال به سئوال قید شده است.
کد خبر: ۱۰۴۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۴ 15 June 2010
گزارش شامل این موضوع است که چه اشکالاتی وجود داشته، قدرت تفکیک کنندگی سئوالات به چه شکل بوده، میزان تقسیم سئوالات چگونه بوده و میزان فنی بودن سئوالات در چه حدی بوده است.

به گزارش مهر نماینده منتخب کمیسیون بهداشت مجلس در پیگیری آزمون دستیاری 88 با اشاره بخشهایی از گزارش تحقیق مجلس درباره این آزمون گفت: گروه تحقیق هنوز در حال فعالیت است و باید به سئوالات و ابهاماتی که در این زمینه وجود دارد پاسخ داده شود.

شاهرخ رامین افزود: امتحان دوم از مشکلات زیادی برخوردار بوده است اما تاکنون مدرکی دال بر تقلب در امتحان دوم بدست نیاورده ایم. علیرغم اینکه بنده همه سرنخ ها را پیگیری کردم و همه جا اطلاعات کافی در اختیار من قرار داده شد.  وی با اشاره به بخشهایی از این گزارش گفت: امتحان دوم اشکالاتی داشته که این اشکالات به دلیل این بوده که در شرایط اضطراری و مدت زمان کوتاهی برگزار شده، بسیاری از عوامل موجود در امتحان اول به دلایل امنیتی حذف شده و اشخاص دیگری به صورت فوری جایگزین شده بودند. مدت زمان در اختیار بسیار کوتاه بوده و فشار روانی روی گروه طراح و مجری امتحان دوم دستیاری به دلیل ابطال امتحان اول دستیاری و جو موجود در جامعه زیاد بوده است.

نماینده منتخب کمیسیون بهداشت مجلس در پیگیری آزمون دستیاری 88 یادآور شد: گزارش شامل این موضوع است که چه اشکالاتی وجود داشته، قدرت تفکیک کنندگی سئوالات به چه شکل بوده، میزان تقسیم سئوالات چگونه بوده و میزان فنی بودن سئوالات در چه حدی بوده است که همه این مسائل به صورت مفصل و سئوال به سئوال قید شده است.

وی در خصوص بخشهایی از گزارش تحقیق که به بخش تقلب در آزمون اول دستیاری پرداخته اظهار داشت: در آزمون اول به صورت مستند 25 سئوال بیرون آمده بود. پیش از هر چیزی ما به دنبال کسانی بودیم که تقلب کرده بودند و تلاش ما بر این بود که هزینه تقلب کردن را بالا ببریم و برخورد جدی قانونی با متخلفان صورت گیرد تا جامعه پزشکی و دانشگاهی بداند که با این گروه برخورد شدیدی صورت خواهد گرفت تا انگیزه تقلب حتی از این گروه ولو اندک نیز گرفته شود.

 نماینده منتخب کمیسیون بهداشت مجلس در پیگیری آزمون دستیاری 88 اضافه کرد: بر اساس بررسی هایی که انجام شد گروهی بودند که در آزمون دوم به دلیل نگرانی از نتیجه نهایی شان و یا مشکلاتی که در طی دو هفته تا امتحان دوم برای آنها بوجود آمده بوده در آزمون دوم شرکت نکرده اند کما اینکه گروهی بوده اند که در امتحان اول ثبت نام کرده و شرکت نکرده اند و از فرصت امتحان دوم استفاده کرده اند.

نماینده منتخب کمیسیون بهداشت مجلس در پیگیری آزمون دستیاری 88 در مورد باطل شدن پروانه پزشکی داوطلبان متخلف آزمون دستیاری  گفت: قانونگذار در سال 82 جریمه نقدی سنگین و حبس برای داوطلبان متخلف آزمون های سراسری درنظر گرفته است اما در همان قانون به پزشکی به عنوان حرفه خاص نگریسته نشده است.

رامین در مورد قرائت گزارش نهایی در مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوع به تصمیم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی بستگی دارد. البته نظرات نهایی را پس از پاسخ به همه ابهامات و سئوالات باقیمانده گروه تحقیق اعلام می کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار