بازدید 95736
وزارت خارجه پيگيري مي‌كند:

زن ايراني که توسط وليد جنبلاط به قتل رسيد، کيست؟

وليد جنبلاط هر گاه فرصت مي‌کرد به نايت‌ کلوپ‌هاي بيروت در خيابان «الحمراء» مي‌رفت و براي اينکه بتواند با برخي از زناني که با شوهرانشان به کلوپ آمده بودند، ارتباط برقرار کند، نيروهاي امنيتي‌اش براي چند ساعت، شوهران اين زنان را بازداشت مي‌کردند.
کد خبر: ۱۰۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۷ 10 May 2008
«کمال فياض»، ‌مسئول امنيتي‌ سابق تشکيلات حزب سوسياليست ترقيخواه لبنان به رهبري وليد جنبلاط که از سال 1980 تا 1987، مسئوليت امور امنيتي را در اين حزب به عهده داشته است، از جنايات و قتل‌هاي سياسي و غيرسياسي وليد جنبلاط در دهه هشتاد، پرده برداشت.

به گزارش خبرنگار «تابناك» از بيروت، وي که شب گذشته براي نخستين بار در تلويزيون «المنار»، وابسته به حزب الله ظاهر مي‌شد، از قتل‌هايي پرده برداشت كه از جمله آنها داستان يک زن ايراني است که در سال 1986 به دست وليد جنبلاط از آپارتماني در يک ساختمان بلند، واقع در بيروت به پايين پرتاب شد و در دم جان داد.

کمال فياض مي‌گويد: وليد جنبلاط که از نظر اخلاقي، فردي فاسد بود، با يک زن ايراني ارتباط برقرار مي‌کند، اما هنگام رفت‌وآمد به منزل اين زن با دختر وي آشنا مي‌شود و براي اين که راحت‌تر بتواند با اين دختر ارتباط داشته باشد، در يکي از شب‌هايي که به منزل اين زن، مي‌رود، به راحتي او را از بالا به پايين پرتاب مي‌کند و او را مي‌کشد.

کمال فياض ادامه مي‌‌دهد: وليد جنبلاط هر گاه فرصت مي‌کرد به نايت‌ کلوپ‌هاي بيروت در خيابان «الحمراء» مي‌رفت و براي اينکه بتواند با برخي از زناني که با شوهرانشان به کلوپ آمده بودند، ارتباط برقرار کند، نيروهاي امنيتي‌اش براي چند ساعت، شوهران اين زنان را بازداشت مي‌کردند.

بر پايه اظهارات کمال فياض، شيخ حسن خالد، «‌مفتي سابق لبنان‌» و «شيخ صبحي صالح»، يکي از برجسته‌ترين علماي اهل سنت اين کشور نيز توسط وليد جنبلاط به قتل رسيده‌اند. اين در حالي است كه تا پيش از اين، سوريه به عنوان پشت پرده اين ترورها شناخته مي‌شد.

کمال فياض، پس از جدايي از حزب جنبلاط و براي در امان بودن از دست او، تا پنج سال مخفيانه در سوريه زندگي کرد و سپس به امارات رفت و اکنون در دبي زندگي مي‌کند. وي اعلام کرد که براي اثبات ادعاهايش حاضر است در هر دادگاه صالحي در بيروت حاضر شود.

وي همچنين ادامه داد: در صورت بازگشت به بيروت و وجود شرايط لازم، اسرار جديدي را درباره وليد جنبلاط و تيم وي افشا خواهد کرد.
اکنون پرسش اين است؛ اين زن ايراني که به دست وليد جنبلاط به قتل رسيد، چه کسي بود و آيا اين امکان بوده است تا وزارت امور خارجه کشورمان، اين موضوع را رسما پيگيري کند؟
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل