بازدید 27688

تصاویر جالب از نادرترین پرندگان جهان

کد خبر: ۱۰۴۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۱ 15 June 2010
سومین کتاب از مجموعه عکس‌های اندرو زوکرمن، حاصل مطالعه بصری او روی تعدادی از نایاب‌ترین و زیباترین پرندگان جهان است.

به گزارش «خبر آنلاین»، این گزارش تصویری به معرفی پنج گونه نایاب از این پرندگان می‌پردازد.

کرکس سیاه آمریکایی

کرکس‌ها علیرغم شیوه عجیب‌شان در راه رفتن، به خوبی با این نوع زندگی سازگار شده‌اند. به عنوان مثال شیارهای میان خارجی‌ترین پرهای بال پرنده به او اجازه می‌دهند اوج بگیرد و ساعات‌ها برای یافتن حیوانات مرده پرواز کند. صورت بدون پر هم برای کرکس‌ها موهبت بزرگی است که باعث می‌شود بقایای کمتری از هر وعده غذایی روی صورت این حیوان باقی بماند.

طوطی خورشیدی

ترکیب بی‌نظیر رنگی پرهای این پرنده نشان می‌دهد چقدر حس بینایی در پرندگان حایز اهمیت است. رگه‌های زرد روشن و نارنجی این پرها توسط رنگ‌دانه‌هایی ایجاد شده‌اند که در بال‌‌ها وجود دارند. اما رنگ آبی حاصل تفرق نور توسط مجاری هوای موجود در پرهاست و رنگ سبز هم از ترکیب این تفرق و سایر رنگ‌ها حاصل شده است. گمان می‌کنم پرندگان چون توانایی دیدن طیف گسترده‌تری از رنگ‌ها را نسبت به انسان دارند، این بال‌ها و زیبایی خیره‌کننده آنها برایشان هنگام انتخاب جفت جذابیت بیشتری داشته باشد.

Inca tern

این شات فوق‌العاده شکل خاص بال‌ها و خمیدگی بدن پرنده را احتمالا حین آمادگی برای شیرجه زدن در آب و شکار ماهی نشان می‌دهد. با یک نگاه به تصویر می‌شود دید که این مرغ دریایی در مرحله پرریزی است. همه پرندگان برای ادامه پرواز به جایگزینی پرهای تازه به جای پرهای قدیمی نیاز دارند. نیاز به این تغییر دوره‌ای در این نوع مرغ دریایی هم وجود دارد. برای حفظ توانایی پرواز، پرها را در یک توالی تدریجی و ظرف چند‌هفته جایگزین خواهند شد. با نگاهی به بال‌های پرنده (راست، بالا) می‌توانید سه پر بلند قدیمی را ببینید که هنوز جایگزین نشده‌اند، به همین دلیل رنگ‌ تیره‌تری دارند و ناهمواری‌های متعددی هم در لبه‌ پر‌ها وجود دارد. پایین این پرها 4 پر به وضوح کوتاه‌تر دیده می‌شوند که تازه هستند و به همین دلیل هنوز به اندازه کامل رشد نکرده و بلند نشده‌اند.

Secretary bird

پاهای بلند و چابکی برای پرنده‌ای که مارها را با ضربات پا شکار می‌کند، بسیار‌حیاتی ‌است. البته این پرنده از مهره‌داران کوچک و تعدادی از بی‌مهرگان ساکن دشت‌های هموار هم تغذیه می‌کند. بلندی قد این پرنده تقریبا با پسر 8‌ساله من برابر است، این قامت بلند باعث می‌شود پرنده از ورای علف‌های بلند نیز منطقه را به خوبی ببیند و امکان شکار ساده‌تر شود.

شاه‌جغد

اغلب شاه‌جغد اروپایی-آسیایی را بزرگ‌ترین جغد روی زمین می‌دانند. فاصله بین نوک بال‌های این پرنده حدود 2 متر است و وزن آن به حدود 2/3 کیلوگرم می‌رسد. این پرنده حاصل ترکیب نژاد اسپانیایی با نژادهای آسیایی در ژاپن است. شاه‌جغد هم مانند اغلب جغدها پرنده شب است. ابعاد بال‌ها و استحکام آنها به این پرنده اجازه می‌دهد خرگوش‌های بزرگ، روباه و حتی آهوهای کوچک را تا وزن حدود 10 کیلوگرم شکار کند. ظاهرا می‌شود از روی تغییر شکل پرهای اطراف گوش این پرنده عکس‌العمل‌هایش را حدس زد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل