بازدید 5522

۷۰ نماینده کنگره خواستار اتمام محاصره یمن شدند

بیش از ۷۰ نماینده کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور این کشور خواستار تلاش برای اتمام محاصره یمن شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۴۴۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳ 07 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، بیش از ۷۰ نماینده کنگره آمریکا با ارسال نامه‌ای به «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا از کاخ سفید خواسته‌اند عربستان سعودی را به اتمام محاصره یمن که باعث کمبود غذا و سوخت در این کشور شده ترغیب کند.

این نامه بعد از گزارش سی‌ان‌ان درباره اثر محاصره یمن بر وضعیت این کشور فقیر عربی ارسال شده است. در آن گزارش تحقیقی مشخص شده بود جنگنده‌های عربستان سعودی از پهلوگیری تانکر‌های نفتی در بندر «الحدیده» جلوگیری می‌کنند.

طبق این گزارش، جنگنده‌های سعودی از پهلوگیری ۱۴ کشتی که مجوز سازمان ملل متحد داشته‌اند نیز جلوگیری کرده‌اند.

نهاد‌های حقوق بشری به سی‌ان‌ان گفته‌اند سوخت موجود در یمن برای کمک‌رسانی به میلیون‌ها نفر از ساکنان مناطق شمالی که قحطی در آن‌ها رخ داده کافی نیست.

نامه مذکور به امضای قانونگذاران ارشدی مانند «آدام شیف»، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا و «جری نادلر»، رئیس کمیته قضایی این مجلس رسیده است.

قانونگذاران آمریکایی در نامه به بایدن تصریح کرده‌اند کاخ سفید باید اطمینان حاصل کند واردات اقلام بشردوستانه و تجاری بتواند آزادانه وارد یمن شود.

ائتلافی به رهبری عربستان سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده است.

این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن و گسترش فقر، بیکاری و گسترش بیماری‌های واگیردار در این کشور فقیر عربی منجر شده است. از زمان آغاز این حملات ده‌ها هزار غیرنظامی یمنی شهید و زخمی شده‎اند.

کارشناسان سازمان ملل، یمن را صحنه بزرگترین بحران بشری در جهان توصیف می‌کنند. ۲۲ میلیون نفر که ۷۵ درصد جمعیت یمن را تشکیل می‌دهند نیازمند نوعی کمک‌رسانی و حمایت بشردوستانه هستند. از این میان، ۸.۴ میلیون نفر نمی‌دانند وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تأمین خواهد شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر