بازدید 10965
۸

صف‌ مرغ در آذربایجان شرقی ادامه دارد

پیدا کردن یک یا دو عدد مرغ بسته بندی شده هفته‌هاست که در آذربایجان شرقی مانند اغلب نقاط کشور به چالشی برای اغلب شهروندان تبدیل شده است اما تفاوت این استان به ویژه تبریز با شهرها و استان‌های دیگر در این است که آذربایجان شرقی یکی از قطب‌های مهم تولید گوشت مرغ در کشور است.
کد خبر: ۱۰۴۴۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۱ 07 April 2021


به گزارش  تابناک به نقل از همشهری آنلاین، این استان به عنوان قطب تولیدگوشت مرغ و تخم مرغ در کشور نه تنها نیاز داخل استان بلکه نیاز استان‌های همجوار و برخی استان‌های دور دست حتی بخشی از بازار تهران را هم تامین می کند در این میان کمبود گوشت مرغ در چنین استانی آن هم با گذشت چندین هفته برای همه حتی مسئولان کمی عجیب به نظر می رسد.

تلاش بی فایده برای پیدا کردن مرغ به قیمت مصوب

هدایی از شهروندان تبریزی است که خود از کارمندان سازمان صمت استان است در این باره به خبرنگار همشهری آنلاین می گوید: بیش ازیک ماه است که مرغ نخریده ام و اغلب مرغ فروشی‌های سطح شهر عصرها تعطیل هستند.

وی ادامه می دهد: صبح ها که سرکارمی آیم مردم در صف را مقابل مرغ فروشی‌های بزرگ و نمایندگان کشتارگاه ها از جمله در چای کنار و میدان لاله تبریز می بینم اما مغازه ها هنوز باز نکرده اند.

مرغ آزاد کیلویی 40 هزار تومان

ناصری ازمرغ فروشان خیابان تربیت تبریز است که به ظاهر مرغی برای فروش ندارد اما در جواب اصرار خریدارانی که نیازمند تهیه مرغ هستند می گوید: اگر می خواهید توزیع کننده ای داریم که هر مقدار مرغ بخواهید عرضه می کند اما به صورت آزاد و کیلویی 40 هزار تومان که می توانید در منزل هم تحویل بگیرید.

عطش مردم برای خرید گوشت مرغ

بهادری از فروشندگان مرغ خیابان طالقانی تبریز است که از خریدهای عجیب برخی شهروندان گله کرده و می گوید: ما به عنوان فروشنده ملزم به عرضه مرغ هستیم و نمی توانیم از مردم علت خریدهای زیاد را سوال کنیم اما برخی شهروندان خریدهای زیاد و گاه غیر متعارفی هم دارند.

وی بیان می کند: برخی با اعضای خانواده برای خرید مرغ می آیند و به صف می‌شوند و هرکدام 2 مرغ خریداری می کنند و هربار برای 6 مرغ مبلغی بین 230 تا 260 هزار تومان پرداخت می کنند.

بهادری اظهار می کند: برخی از شهروندان هر دو روز یکبار دو مرغ می خرند در حالی که مشتریان ثابت ما بودند و قبلا ماهی یک یا دو مرغ به قیمت پائین‌تر و حدود17 هزار تومان می خریدند اما این همه خرید آنهم با قیمت 25 هزار تومان کمی غیر معقول است.

افزایش دو برابری کشتار مرغ

امیر حسین بهداد، مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه در هفته های اخیر روند کشتار مرغ بهبود پیدا کرده به خبرنگار ما می گوید: حتی در اواخر افزایش محسوس کشتارمرغ را هم داشته ایم.

بهداد ادامه می دهد: کشتار مرغ درروزهای اخیر بین 400 تا 450 تن در روزبوده در حالی که قبلا روزانه حدود 250 تن کشتار داشته ایم.

وی خاطر نشان می کند: جو روانی بر بازار مصرف حاکم شده و مردم نگران شرایط پیش رو هستند در حالی که با تصمیمات اتخاذ شده کمبودی برای مرغ دربازار وجود نخواهد داشت.

بهداد بیان می کند: کشتارگاه های دیگری مانند کشتارگاه سراب را هم به چرخ تولید اضافه می کنیم تا کمبودها کمتر شود.

این مسئول بر تداوم عرضه مرغ همراه با نظارت تاکید کرده و بیان می کند: اداره کل دامپزشکی همراه با دیگر بخش‌های نظارتی بر بازار مرغ نظارت دارد ولی همکاری مردم هم ضروری است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۸
جالبه، صف بدون رعایت هیچ‌گونه پروتکل بهداشتی، اینه وضعیت فرهنگ در جامعه
شما خودتان نظر بدهید در زمان کرونا معقول است که مردم را به صف مرغ بکشانید در عرض 10 روز قیمت مرغ را گران کنید
البته همتی بانک مرکزی قبلا راجع به مرغ هم اظهار نظر می کرد ولی جدیدا که تمام بوجه های مربوط به مایحتاج اولیه مردم را بسته دیگر حرف نمی رند
باز هم شایعه درست کردید..مگر رییس انجمن پرورش دهندگان مرغ ما نفرمودند مردم از روی کنجکاوی در صف مرغ می ایستند
عزیز طرف گشنه است. درکی راجع به گشنگی داری
انگار مرغ هم از سفرمون پر میکشه. انقلابمون عدالت را واقعا بعد ۴۰ سال به نحو احسن پیاده کرده . همه با هم به یک اندازه فقیر شدیم بجز دلتمردان غیورمان و وابستگان .
عوضش امنیت داریم.
مردم باید مراقب باشند از صدا و سیما رودست نخورند صدا و سیما تصاویر با مسک برای مونتاژ شرکت پرشور مردم در انتخابات ندارد و با صف مرغ می خواهد به اهدافش برسد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار