بازدید 14483

صدور احکام جدید حقوق بازنشستگان به تعویق افتاد

یک روز پس از این اظهارات بازنشستگان تامین اجتماعی درمقابل دفاتر و ساختمان‌های این نهاد در شهرهای مختلف تجمع کردند.
کد خبر: ۱۰۴۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸ 07 April 2021

به گزارش تابناک به نقل از  فرارو، رئیس کانون کارگران بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی از به تعویق افتادن صدور احکام جدید حقوق بازنشستگان این سازمان خبر داد.

علی دهقان کیا با اشاره به تعویق افتادن احکام جدید بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: «این تصمیم به دلیل تجمعاتی گرفته شده است که در روزهای گذشته از سوی برخی افراد در مقابل ساختمان‌های تأمین اجتماعی انجام شده است.»

او افزود: "این در حالی است که هنوز احکام جدید حقوق بازنشستگان صادر نشده است و برخی از افراد که کارگران بازنشسته نیستند و از مدیران برخی از نهادها هستند، گمانه‌زنی‌هایی را در رابطه با احکام جدید داشته‌اند."

دهقان‌کیا گفت: «در همین زمینه روز گذشته نیز پیشنهادات جدیدی برای حقوق بازنشسته‌ها اعلام شده که البته هنوز به صورت کامل اعلام نشده است.»

او با اشاره به اینکه حدود 60 درصد از بازنشستگان تأمین اجتماعی حداقل‌بگیر حقوق بازنشستگی هستند، گفت: "بنابر محاسبه‌ای که انجام شده این افراد باید بین 4100000 تومان تا 4200000 تومان دریافتی خواهند داشت."

روز شنبه مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از افزایش حقوق بازنشستگان خبر داد.

او درباره جزییات افزایش حقوق بازنشستگان گفت: "حداقلی بگیری که ۳۰ سال خدمت کرده است و حقوقش یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است در فروردین جاری با احتساب یک همسر و دو فرزند حدود ۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان دریافت خواهد کرد؛ برای کسانی که کمتر از ۳۰ سال خدمت دارند حقوقشان به تناسب کاهش و برای کسانی که بیش از ۳۰ سال خدمت کرده اند این رقم مقداری بیشتر است."

یک روز پس از این اظهارات بازنشستگان تامین اجتماعی درمقابل دفاتر و ساختمان‌های این نهاد در شهرهای مختلف تجمع کردند.

معترضان معتقدند که افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در مقایسه با بازنشستگان کشوری و لشکری عادلانه نیست. آنها به خاطر تبعیض میان بازنشستگان و وضعیت بد معیشتی خود اعتنراض کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۲
حق دارند بخدا.
بازنشسته یعنی دارای داماد و عروس، بازنشسته یعنی سن کهولت و بیماری و هزاران خرج خارج از کنترل بلحاظ سن و سال. آیا میشه در تورم کنونی با این مبلغ معیشت اینا تامین بشه؟؟؟؟؟
بخدا گناه دارند این پدران و مادران پیر ما.
مردم آگاه شده اند وحق وحقوق خود را طلب می کنند حالا این وسط افرادی که هم از توبره میخورند وهم از آخور نگران تجمع کارگران بازنشسته که صاحبان اصلی تامین اجتماعی هستند شده اند !!! شما اگر خود را نماینده بازنشستگان میدانید چرا به پرداختی تامین اجتماعی به فدراسیون فوتبال اعتراض نمیکنید ؟چرا باید 2میلیون یورو کارگران به حساب فدراسیون فوتبال واریز شود ؟ چرا ...........
واقعا بد است که اینهمه تفاوت در قوانین سخت کشوری ها نادیده گرفته میشود و همه بجای تفاوت قانونی از کلمه تبعیض استفاده میکنند ، ضمنا سالها باز نشستگان تامین اجتماعی نزدیک به دو برابر کشوری ها دریافت میکردنند و کسی چیزی نگفت ولی این عزیزان نتوانستند شش ماه تفاوت هشتصد هزار تومانی کشوری ها را تحمل کنند !!!!
عجب شیر توشیر طرف 10سال بیمه پرداخت کرده الان توقع داره نباید کمتر از ده میلیون تومان مستمره بگیره فکر میکنه از بودجه دولت دارند پرداخت میکنند .
همش بازی با ارقامه و در نهایت چیزی عاید بازنشستگان نمی شه.بویژه مشاغل سخت مانند کارگران معادن و پرستاران
افزایش چه فایده ای داره وقتی از اون طرف همه چی گرون تر میشه و اثر افزایش حقوق ها رو از بین میبره
الان 10 میلیون هم کمه بعد می خواید بازنشستگان ومستمری بگیران بدبخت تامین اجتماعی که 75درصدشون زیر 3میلیون مستمری دارن والان قراره با هزاران وعده وعید بعد 14سال انتظار بشه 4200از این مبلغ ناچیز خوشحال باشن وجشن بگیرن 4200 کفاف 15 روز زندگی فقیرانه رو هم نمیده
احمق جان ، حداقل بگیر سال 99 ، 2400 بوده نه 1600 ، مگر میشه شما دزدها حقوق 1600 رو بکنید 4200 ، خدا ازتون نگذره
نمونه بارز عملکرد، هماهنگی و اطلاع رسانی مدیران محترم جمهوری اسلامی
خداوکیلی کی شما رو کرده مدیر !!!؟
تبعیض ، نابرابری ، مظلوم کشی ، بیداد می کنه
او افزود: "این در حالی است که هنوز احکام جدید حقوق بازنشستگان صادر نشده است و برخی از افراد که کارگران بازنشسته نیستند و از مدیران برخی از نهادها هستند، گمانه‌زنی‌هایی را در رابطه با احکام جدید داشته‌اند."
این برخی افراد ربطی به بازنشسته ها داشته باشند یا نداشته باشند در کل به مسئله افزایش یا کاهش حقوق ربطی پیدا نمیکنه و مسئله امنیتی هست و به رئیس سازمان بازنشستگی و ....ربطی نداره و جواب عده معدود غیر مربوط را نهادهای امنیتی مشخص میکنند؛ شما باید از قانون تمکین نمائید و حقوق ها را همسان سازی کنید.
کانون وکارفرما نمیگذارند کارگران روز خوش ببیند از تعیین حقوق که کارفرما در آن دخیل هستند ودر حقوق ودستمزد این قشرتعیین تکلیف میکند تا کانون که مجبور میکند کارگران در آن عضو باشند اگر نباشند حتی نمیتوانند وام دریافت نمایند واکنون نیز جلوگیری از صدور حکم ،نقش این کانونهای کارگری برای کارگران چیست این کانونهای دستو پا گیر میبایست جمع و سازمان بازنشستگی تامین اجتماعی ایجاد گردد تا کارگران چند صبای به زندگی خود ادامه دهند جای تعجب است صدور حکم چه ربطی به تجمع دارد اگر این تجمعات در روند احکام کارگران نقش داشت چرا اینهمه تجمع صورت گرفت ولی تاکنون کارگران از دستمزد خود نا راضی هستند چرا یکی بصورت شفاف توضیح نمیدهد مشکلات این قشر از کجا آب میخورد تا آن را برطرف نمایند.
اجــــــــــــــــرای ماده 96 و 111 قانون خواسته بازنشسته تامین اجتماعی
مگر ما بازنشسته ها بقول حضرات در زمان شاغل بودنمان سنگــــــــربان سنـــــگر تولید نبودیم ؟
چرا باید پانزده سال قانون تصویب شده همسانسازی حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی فراموش شود
چرا پدران و مادران سالخورده ما توی این شرایط سخت کرونایی حق مسلم خودشان را از کف خیابان مطالبه کنند
چگونه اسم خود را مدیر ولایی میگذارید و چشم خود را بر روی خواسته های به حق بازنشسته می بندید چرا کانونهای موازی همکار و غیر همکار در سازمان تامین اجتماعی درست میکنید آیا ما مگر قوم نفرین شده ایم که نادیده می گیریدمان
بخدا این میزها و ریاست ها به هیچ کس وفا نمی کند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان