بازدید 6229

معامله ده هزار متر زمین با سند جعلی

در پی تماس از سوی دفتر اسناد رسمی ۶۶۲ تهران با مأموران انتظامی، فردی که قصد داشت با سند جعلی، یک ملک به متراژ حدود ۱۰ هزار متر را منتقل کند، دستگیر شد. با بررسی بیشتر، از خودروی این فرد، اسناد جعلی متعدد از جمله مجوزی که فرد را به عنوان بازرس ویژه‌ی نیروی انتظامی با مجوز حمل سلاح معرفی می‌کرد و همچنین چند برگه استعلام و سند سفید و سربرگ‌های دفترخانه و کپی سند املاک با متراژهای بالا کشف شد.
کد خبر: ۱۰۴۴۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۲ 07 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، به گفته‌ی لیلا فرج‌زاده، سردفتر اسناد رسمی ۶۶۲ تهران، در روزهای پایانی سال ۱۳۹۹، فردی از طریق سامانه‌ی برخط این دفتر به ارسال مدارک ملک و درخواست زمان حضوری برای انجام معاملات اقدام کرد. مدارکی که به شکل دیجیتال ارسال شده بودند، برای کارشناسان دفتر شک‌برانگیز بود. همچنین این فرد و همراهانش در زمان حضور مدارک اصلی را به هم نیاورد و به همین خاطر انجام کار به بعد از تعطیلات عید موکول شد.

این افراد پس از تعطیلات به همان دفتر اسناد رسمی مراجعه کردند. کارشناسان دفتر با انجام بررسی‌های دقیق‌تر، از جعلی بودن اسناد مطمئن شدند و از ایشان درخواست کردند که منتظر باشند و خود با نیروهای انتظامی تماس گرفتند.

به گفته‌ی سردفتر اسناد رسمی ۶۶۲ تهران، با رسیدن نیروهای انتظامی فردی که نقش خریدار را داشت اظهار کرد که اگر مدارک جعلی باشد خودش مال‌باخته و بی‌تقصیر است. این فرد زمانی که با پرسش‌های متعدد مأموران انتظامی مواجه شد، گفت که نباید به او شک داشته باشند، خصوصا که او خود از مأموران انتظامی است. اما مأموران هوشیار نیروی انتظامی با بررسی ذهنی شماره‌ی پرسنلی او و توجه به غیرعادی بودن آن او را دستگیر کردند.

در بررسی‌های بیشتر، تعداد قابل توجهی مدارک جعلی، اوراق دولتی سفید و یک قبضه سلاح سرد از خودروی این فرد کشف شد. همچنین خودروی این فرد حاوی انواع ابزار و ادوات جعل بود. در بررسی‌های بعدی مشخص شد که این فرد دارای پرونده است و در حال حاضر با قرار وثیقه‌ی سنگین آزاد است.

به گفته‌ی سردفتر اسناد رسمی ۶۶۲ تهران، به نظر می‌آید که این افراد قصد داشتند از شلوغی آخر سال استفاده کنند و همچنین با کوتاه کردن زمان بررسی اصل مدارک فریب کارشناسان دفتر را تسهیل کنند. همچنین این افراد گمان می‌کردند که سیستم آنلاین نوبت‌دهی که این دفتر اسناد رسمی طراحی و راه‌اندازی کرده است، امکان تقلب را آسان‌تر می‌کند. این درحالی است که این تکنولوژی امکان تقلب را کمتر می‌کند.

او در پاسخ به این پرسش که سیستم آنلاین نوبت‌دهی چگونه می‌تواند امکان تقلب را کاهش دهد گفت: این سیستم می‌تواند موجب نظم‌دهی به زمان حضور افراد و کاهش ازدحام شود. از سوی دیگر، کارشناسان دفاتر اسناد رسمی می‌توانند با فرصت و دقت بیشتر، حتی پیش از حضور ارباب رجوع مدارک را بررسی کنند و در زمان حضور ایشان تنها تمرکز خود را بر صحت اصل مدارک قرار دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار