بازدید 3659

آمار قربانیان کرونا در جهان از مرز ۳ میلیون نفر گذشت

رویترز اعلام کرد آمار این خبرگزاری نشان می‌دهد تعداد قربانیان کرونا در جهان در میانه خیز دوباره ابتلاها، از مرز سه میلیون نفر عبور کرد.
کد خبر: ۱۰۴۴۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۰ 07 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، رویترز اعلام کرد بر اساس آمار این خبرگزاری تعداد تلفات جهانی کرونا امروز سه‌شنبه از مرز سه میلیون نفر عبور کرد.

طبق این گزارش، آمار مرگ‌ومیر یک بار دیگر در سطح جهان بخصوص در برزیل و هند در حال افزایش است و مقامات بهداشتی گونه‌های جهش یافته این ویروس که ابتدا در انگلیس و آفریقای جنوبی شناسایی شدند و همچنین خستگی مردم از قرنطینه و سایر محدودیت‌ها برای کنترل این بیماری را عامل این افزایش ابتلا و در نتیجه فوتی می‌دانند.

بر اساس آمار رویترز، بیش از یک سال طول کشید تا آمار قربانیان کرونا به عدد دو میلیون نفر برسد، اما یک میلیون بعدی تنها در حدود سه ماه به آمار قبلی اضافه شد.

طبق این گزارش، برزیل از نظر تعداد میانگین فوتی‌های جدید روزانه در حال حاضر در جهان پیشرو است و در روز از هر چهار فوتی در جهان یکی از آن‌ها به این کشور تعلق دارد.

سازمان جهانی بهداشت وضعیت وخیم این کشور را به دلیل همه‌گیری کرونا تایید کرده و افزود سیستم بهداشتی این کشور با حجم بسیار زیاد کار درگیر است.

هند هم روز دوشنبه افزایش بی‌سابقه ابتلا را به ثبت رساند و بعد از آمریکا دومین کشوری شد که بیش از ۱۰۰ هزار ابتلا در یک روز را داشت.

به نوشته رویترز، منطقه اروپا هم که شامل ۵۱ کشور است، بیشترین تعداد مرگ و میر در حدود ۱.۱ میلیون نفر را دارد. پنج کشور اروپایی شامل انگلیس، روسیه، فرانسه و آلمان حدود ۶۰ درصد مجموع فوتی‌های کرونا در اروپا را تشکیل می‌دهند.

طبق این گزارش، آمریکا بالاترین تعداد قربانی در جهان را با رقم ۵۵۵ هزار نفر دارد و حدود ۱۹ درصد کل فوتی‌های این بیماری در جهان را شامل می‌شود. در سه هفته گذشته علیرغم واکسیناسیون در آمریکا، آمار فوتی‌های این کشور افزایش داشته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان