بازدید 20131
دیوید تیلور با قدرت، سر قرار با حسن یزدانی حاضر شد

پایان انتخابی کشتی آمریکا؛ حذف جردن باروز و کاکس

کایل دیک که تا پیش از سال ۲۰۱۶ بار‌ها در مسابقات انتخابی امریکا مغلوب باروز شده بود در دیدار دوم نیز کنترل کشتی را در اختیار داشت و با سناریویی مشابه ۳-۲ از سد باروز گذشت تا پس از ۹ سال متوالی کشتی‌گیر دیگری نماینده امریکا در وزن ۷۴ کیلوگرم باشد
کد خبر: ۱۰۴۳۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴ 04 April 2021

رقابت‌های کشتی انتخابی آمریکا در ۱۸ وزن المپیکی آزاد، فرنگی و زنان در حالی برگزار شد که این کشور در مسابقات قبلی ۱۵ سهمیه از ۱۸ سهمیه ممکن را کسب کرده و قهرمان رقابت‌های انتخابی در این اوزان به طور قطع راهی المپیک توکیو خواهد شد.

به گزارش تابناک ورزشی، در سه وزن باقی‌مانده نیز فرد برتر این مسابقات باید با حضور در مرحله آخر انتخابی المپیک در بلغارستان جواز حضور در توکیو را کسب کند. امریکا تنها در دو وزن ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی و همچنین ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد مردان در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ نورسلطان و همینطور مسابقات انتخابی قاره امریکا موفق به کسب سهمیه نشده است.

دیدار‌های نهایی در تمام اوزان با فرمت ۲ برد از ۳ کشتی برگزار شد و در رقابت‌های کشتی آزاد مردان که اهمیت بیشتری برای کشتی دوستان ایرانی دارد، نفرات برتر در هر ۶ وزن با تنها دو کشتی مشخص شدند و در هیچ وزنی کار به کشتی سوم کشیده نشد. بر اساس قوانین مسابقات که در کشتی آزاد مردان با کشتی فرنگی و زنان متفاوت بود، تنها جوردن باروز و کایل اسنایدر که در مسابقات کشتی قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۹ موفق به کسب مدال و سهمیه شده بودند از حضور در مراحل مقدماتی معاف شده و تنها در رقابت نهایی حاضر شدند. سایر نفرات با حضور در مراحل مقدماتی جواز حضور در دیدار‌های فینال در روز دوم را کسب کردند. نتایج ۶ دیدار فینال در بخش مردان به شرح زیر است:

۵۷: توماس گیلمن ۲-۰ ویتو آروجو (۱۱-۴ ضربه فنی و ۲-۲)
۶۵: جوردن اولیور ۲-۰ جویی مک‌کنا (۳-۰ و ۵-۲)
۷۴: کایل دیک ۲-۰ جوردن باروز (۳-۰ و ۳-۲)
۸۶: دیوید تیلور ۲-۰ بو نیکل (۴-۰ و ۶-۰)
۹۷: کایل اسنایدر ۲-۰ کالین مور (۱۰-۰ و ۵-۱)
۱۲۵: گیبل استیوسن ۲-۰ نیک گویازدوفسکی (۱۰-۰ و ۱۰-۴)


اما حادثه بزرگ این رقابت‌ها پیش از شروع مسابقات اتفاق افتاد! جیدن کاکس نفر سوم المپیک ۲۰۱۶ و قهرمان دو سال اخیر جهان در وزن ۹۲ کیلوگرم که برای حضور در المپیک توکیو به وزن ۹۷ کیلوگرم صعود کرده بود در میان شگفتی همگان در مراسم وزن‌کشی و در زمان مقرر موفق به تحویل وزن خود نشد تا فرصت حضور در المپیک را از دست بدهد! کاکس که ظاهرا در فرصت اول سنگین‌تر از وزن قانونی بود پس از دقایقی فشار سنگین بار دیگر وزن‌کشی کرد، ولی علی‌رغم تایید وزن وی، کاکس به دلیل اینکه این اتفاق خارج از محدوده زمانی وزن‌کشی افتاده بود از مسابقات کنار گذاشته شد. در غیاب کاکس، کایل اسنایدر نماینده ۹۷ کیلوگرم امریکا در سالیان اخیر و قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو به راحتی به مقام نخست رسید. کاکس و مربیانش که فدراسیون کشتی امریکا را مقصر این اتفاق می‌دانند با اعلام اینکه زمان وزن‌کشی به درستی به آنان اعلام نشده بود قصد دارند با پیگیری این قضیه فرصت دیدار با اسنایدر را فراهم کنند، اتفاقی که وقوع آن دور از ذهن به نظر می‌رسد.

در حساس‌ترین رویارویی این مسابقات، جردن باروز قهرمان ۵ دوره جهان و المپیک در رقابت نهایی وزن ۷۴ کیلوگرم مقابل رقیب دیرینه خود کایل دیک قهرمان دو دوره جهان در وزن ۷۹ کیلوگرم قرار گرفت. باروز در دیدار نخست در رقابتی محتاطانه در حالی که در ابتدای کشتی با خروج از تشک ۱ امتیاز از دست داده بود، در ادامه نیز روی زیرگیری خود خاک شد تا با نتیجه ۳-۰ شکست بخورد. کایل دیک که تا پیش از سال ۲۰۱۶ بار‌ها در مسابقات انتخابی امریکا مغلوب باروز شده بود در دیدار دوم نیز کنترل کشتی را در اختیار داشت و با سناریویی مشابه ۳-۲ از سد باروز گذشت تا پس از ۹ سال متوالی کشتی‌گیر دیگری نماینده امریکا در وزن ۷۴ کیلوگرم باشد.

پایان انتخابی کشتی آمریکا؛ حذف جردن باروز و غرش تیلور
لحظه پیروزی دیک مقابل باروز


در وزن ۸۶ کیلوگرم دیوید تیلور رقیب اصلی حسن یزدانی بدون از دست حتی یک امتیاز راهی دیدار نهایی شد و در این مرحله نیز در دو کشتی مقتدرانه با نتایج ۴-۰ و ۶-۰ از سد حریف تمرینی و هم‌باشگاهی خود بو نیکل قهرمان زیر ۲۳ سال جهان در وزن ۹۲ کیلوگرم گذشت تا نماینده کشورش در المپیک باشد. نکته جالب اینکه کایل دیک و دیوید تیلور در سالیان گذشته هر دو در وزن ۷۴ کیلوگرم مقابل باروز شکست خورده بودند و برای فرار از رویایی با باروز به اوزان بالاتر صعود کردند و حالا در غیاب باروز هر دو راهی توکیو خواهند شد!

پایان انتخابی کشتی آمریکا؛ حذف جردن باروز و غرش تیلور

دیوید تیلور مقابل گیب دین در مرحله نیمه نهایی


در مسابقات کشتی فرنگی نیز الدار حافیظوف، الخاندرو سانچو، جان استفانوویچ و جی‌آنجلو هنکوک به ترتیب در اوزان ۶۰، ۶۷، ۸۷، ۹۷ با شکست حریفان جواز حضور در المپیک توکیو را کسب کردند، در دو وزن ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم نیز به ترتیب جسی پورتر و آدام کون باید با شرکت در مسابقات انتخابی بلغارستان و صعود به دیدار نهایی جواز حضور در المپیک را به دست آورند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار