بازدید 5606

اولیانوف: احیای برجام کار ساده‌ای نیست

اولیانوف: قرار است دو گروه کارشناسی در وین به طور جداگانه روی رفع تحریم های ضد ایرانی و گام های هسته ای ایران برای بازگشت به تعهداتش در برجام کار کند.
کد خبر: ۱۰۴۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۳ 03 April 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی گفت: پس از آنکه آمریکا به تعهدات خود در برجام عمل کند موضوع پیوستن مجدد این کشور به توافق هسته ای به عنوان یک عضو مورد بررسی قرار می گیرد.

میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس اظهار داشت: کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) برای ملاقات در وین در تاریخ شش آوریل جمع می شود تا وظایف دو گروه کاری را تعیین کند و در مورد مسائل مربوط به از سرگیری کامل اجرای توافق هسته ای با ایران بحث و رایزنی کند.

اولیانوف در ادامه گفت که قرار است دو گروه کارشناسی در وین به طور جداگانه روی رفع تحریم های ضد ایرانی و گام های هسته ای ایران برای بازگشت به تعهداتش در برجام کار کند.

وی تصریح کرد: آمریکایی ها در این نشست حضور نخواهند داشت زیرا آنها در حال حاضر عضو برجام نیستند. آنها می بایست اجرای تعهدات خود را از سر گیرند و پس از آن موضوع بازگشت آنها به توافق هسته ای و پیوستن مجدد آنها به عنوان یک عضو برجام بررسی خواهد شد. ایرانیان آماده گفت‌وگوی مستقیم با آمریکایی ها نیستند.

با این حال این مقام روس، احتمال رایزنی نماینده آمریکا که در وین حاضر می شود را با سایر طرف های برجام و گفت وگوی غیرمستفیم میان ایران و آمریکا از طریق دیگر طرف های برجام را غیر ممکن ندانست.

به گفته میخائیل اولیانوف، ایالات متحده، ایران و دیگر شرکت کنندگان در توافق هسته ای می خواهند به برجام اولیه بازگردند، تحریم های آمریکا علیه ایران لغو شود و تهران به طور کامل تعهدات خود را اجرا کند.

وی خاطر نشان کرد: قرار شده است که درخصوص چگونگی دستیابی به این هدف استراتژیک بحث و رایزنی شود تا راهی برای احیای کامل توافق هسته ای پیدا شود. این کار ساده ای نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر