بازدید 44111
سکانس آخر بازار مسکن در سال ۹۹

رشد بیش از ۴۰۰ درصدی قیمت مسکن از ۹۴ تا ۹۹/ بودجه خرید خانه در تهران چگونه آب رفت؟ / با یک میلیارد تومان، چند متر خانه بخریم؟!

متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران در اسفند سال گذشته ۳۰ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۷۰۰ تومان بود که نسبت به ماه قبل از آن (بهمن ۹۹) که این شاخص متری ۲۸ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۱۰۰ تومان بود، افزایش ۶.۶ درصدی داشته است.
کد خبر: ۱۰۴۳۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ 01 April 2021

مسکن

سرانجام گزارش اسفندماه ۹۹ بازار مسکن در شهر تهران توسط بانک مرکزی منتشر شد و بدین ترتیب پرونده مسکن در سال ۱۳۹۹ بسته شد. گزارشی که حاوی نکات بسیار مهمی بود.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ بر اساس گزارش بانک مرکزی، در اسفندماه گذشته ۵ هزار و ۲۷۳ فقره معامله مسکن به ثبت رسید که نسبت به ماه قبل از آن (بهمن ۹۹) که ۳ هزار و ۹۱۷ معامله مسکن انجام شده بود، رشد ۳۴.۶ درصدی داشته است.

همچنین متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران در اسفند سال گذشته ۳۰ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۷۰۰ تومان بود که نسبت به ماه قبل از آن (بهمن ۹۹) که این شاخص متری ۲۸ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۱۰۰ تومان بود، افزایش ۶.۶ درصدی داشته است.

گران‌ترین منطقه تهران در اسفند ۹۹، منطقه ۱ با متوسط متری ۶۸ میلیون و ۷۲۳ هزار و ۱۰۰ تومان اعلام شده است. پس از آن، منطقه ۳ با متوسط متری ۶۲ میلیون و ۲۷۱ هزار و ۳۰۰ تومان و منطقه ۲ با متوسط متری ۴۸ میلیون و ۱۴۳ هزار و ۶۰۰ تومان قرار دارد.

ارزان‌ترین مناطق تهران طبق ۱۲ ماه سال گذشته، منطقه ۱۸ با متوسط متری ۱۲ میلیون و ۱۳۴ هزار و ۷۰۰ تومان بود، پس از آن، منطقه ۱۷ با متوسط متری ۱۵ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان و سپس منطقه ۱۵ با متوسط متری ۱۵ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۸۰۰ تومان قرار دارد.

در دوران دولت تدبیر و امید قیمت مسکن چه تغییری کرد؟

سال ۱۴۰۰ آخرین سال حضور دولت تدبیر و امید بر سکان هدایت قوه مجریه کشور است. هر چند برای قضاوت نهایی این دولت در حوزه مسکن باید تا مرداد ماه سال جاری صبر کرد، بررسی عملکرد دولت در هشت سال گذشته خالی از لطف نخواهد بود. جهش قیمت مسکن در دوران دولت تدبیر و امید چقدر بوده و وضعیت معاملات در این مدت چه تغییری کرده است؟

متاسفانه آمار‌های موجود در سایت بانک مرکزی از سال ۱۳۹۴ به بعد می‌باشد؛ بنابراین بازه بررسی را از سال ۱۳۹۴ تا سال ۱۳۹۹ در نظر می‌گیریم.

در سال ۱۳۹۴ مجموع تعداد معاملات واحد‌های مسکونی ۱۵۳ هزار و ۷۶۳ واحد گزارش شده است. در این سال متوسط قیمت هر مترمربع مسکن ۴ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۳۰۰ تومان بوده است.

در سال ۱۳۹۹ مجموع تعداد معاملات واحد‌های مسکونی ۸۳ هزار و ۳۰۳ واحد اعلام شده است. همچنین متوسط قیمت هر مترمربع از مسکن ۲۳ میلیون و ۸۶۵ هزار و ۹۰۰ تومان گزارش شده است.

مقایسه تعداد معاملات واحد‌های مسکونی در سال ۱۳۹۴ با سال ۱۳۹۹ بیانگر آن است که در این چند سال میزان معاملات ۴۶ درصد کاهش یافته که عمدتا به دلیل افزایش قیمت شدید مسکن است، چون در این مدت، میزان قیمت هر مترمربع مسکن در شهر تهران رشد ۴۷۳ درصدی داشته است!

در سال ۱۳۹۹ در مقایسه با سال ۱۳۹۸ نیز رشد قیمت هر مترمربع مسکن ۸۰ درصد بوده است.

در این وضعیت، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سال ۱۳۹۹ بار‌ها مردم را به نخریدن مسکن در راستای ارزان‌تر شدن آن توصیه کرد.

در نمودار زیر، روند رشد قیمت هر مترمربع مسکن در سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹ را ملاحظه می‌کنید.

مسکن

تعداد معاملات واحد‌های مسکونی نیز در سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۹ روند نزولی داشته است.

مسکن

 

قدرت خرید مسکن کارگران در این سال ها چه تغییری کرد؟

کارگران شاید ملاک خوبی برای سنجیدن قدرت خرید مسکن باشند. در سال ۱۳۹۴ حداقل حقوق یک کارگر ۷۱۲ هزار و ۴۲۵ تومان بوده است. همان گونه که عنوان شد در سال ۱۳۹۴ متوسط قیمت هر مترمربع مسکن ۴ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۳۰۰ تومان بوده است؛ بنابراین در سال ۱۳۹۴ متوسط قیمت هر مترمربع مسکن حدود ۶ برابر حداقل دستمزد یک کارگر بوده است.

در سال ۱۳۹۹ حداقل حقوق و دستمزد یک کارگر به یک میلیون و ۸۳۵ هزار و ۴۲۷ تومان رسید، اما متوسط قیمت هرمترمربع مسکن در همین سال به ۲۳ میلیون و ۸۶۵ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش یافت. یعنی در سال ۱۳۹۹ متوسط قیمت هرمترمربع مسکن تقریبا ۱۲ برابر حداقل حقوق یک کارگر شد.

با این وضعیت دیگر سخت است که یک کارگر در شهر تهران به فکر خرید مسکن باشد و سالیان سال طول خواهد کشید تا یک کارگر بتواند یک سرپناه برای خانواده خود خریداری کند.

با یک میلیارد تومان، چند متر مسکن می توان در مناطق مختلف تهران خرید؟

اگر یک میلیارد تومان داشته باشید در مناطق ۲۲ گانه تهران به متراژ زیر می‌توانید خانه خریداری کنید

منطقه ۱ حدود ۱۵ متر

منطقه ۲ حدود ۲۱ متر

منطقه ۳ حدود ۱۶ متر

منطقه ۴ حدود ۳۰ متر

منطقه ۵ حدود ۲۷ متر

منطقه ۶ حدود ۲۴ متر

منطقه ۷ حدود ۳۷ متر

منطقه ۸ حدود ۳۷ متر

منطقه ۹ حدود ۴۷ متر

منطقه ۱۰ حدود ۵۲ متر

منطقه ۱۱ حدود ۴۹ متر

منطقه ۱۲ حدود ۵۹ متر

منطقه ۱۳ حدود ۳۷ متر

منطقه ۱۴ حدود ۴۸ متر

منطقه ۱۵ حدود ۶۵ متر

منطقه ۱۶ حدود ۶۳ متر

منطقه ۱۷ حدود ۶۶ متر

منطقه ۱۸ حدود ۸۲ متر

منطقه ۱۹ حدود ۶۳ متر

منطقه ۲۰ حدود ۶۲ متر

منطقه ۲۱ حدود ۴۶ متر

منطقه ۲۲ حدود ۳۳ متر

 

مسکن

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۸
واقعاً این دولت، تدبیر و امید داشت!!!واقعاً با این قیمت های سرسام آور و حقوق ها و درآمدهای کم، قشر کارمند اصلا نمی تواند تا آخر عمرش هم صاحبخانه شود.
قیمت ملک از تورم عقب مونده و قیمت های فعلی خیلی پایین تر از چیزی هست که باید باشه. اگه قیمت ها همینطوری پایبن بمونه، ساخت و ساز از صرفه میافته
فهرست قیمت مسکن پز دادن نداره...
این تنهایکی ازشاهکارهای دولت تدبیر وامید هست !!ً‌
انچنان رونق اقتصادی ایجاد میکنیم که دیگرکسی نیازمند دریافت یارانه نباشد !!!!!
البته هیچ جا با متوسط قیمت معامله نمیشه قیمت خیلی بیشتر از این حرفاس.
کی میگه از ۹۴ تا۹۹ قیمت مسکن چهار برابر شده مسکن متری دونیم وسه تومن شده بیستوپنج تا سیوپنج ملیون این رشد چهارصد درصدی واقعا چرا رسانه ها اینا را پخش میکنن واسمشان را مسئول ویا کارشناس میگذارند درحالی که همین رسانه ها تو این کشورند ویک روزه تاسیس نشدن سیر خروجی قیمت مسکن را طی این سالها در معاملات وبنگاه های خرید وفروش مسکن را بررسی کنند ...
همه شهرستانها اینجوری هستند بنده سال 86 خانه فروختم 110میلیون تومان حالا همان خانه بیش از 3 میلیار تومان قیمت دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
تو خوی که قیمت مسکن غوغا می‌کنه
مملکت چی بود چی شد
دلار ۳ هزار تومانی سال ۹۴ حالا ۲۵ هزار تومان است یعنی ارزش پول در این مدت ۹۰۰ درصد کاهش یافته است انتظار ثبات قیمت در هر بخشی غیر ممکن است
از ۹۴ تا ۹۹ دقیقا قیمت ۱۰ برابر شده ،من سال ۹۶ خونه خریدم ۷۰۰ تومن الان بیش از ۷ میلیارد هست
قیمت مسکن بیش از 20 برابر یعنی 2000 درصد بطور کاذب افزایش داشته که تنها نتیجه توهم پیشنهاد دهنده گان است! قیمتهای توهمی را هم یک عده خاصی به جامعه و روزنامه ها و سایتهای خبری القاء می کنند و املاکی های دلال عوامل اصلی اشعه دهنده گان چنین قیمتهائی هستند و به مالکان و فروشنده گان چنین قیمتهائی را القاء کرده ولی ادعا می کنند آنان در دادن این قیمتهای کاذب توهمی نقشی ندارند!
تنها نتیجه ای که فروشندگان و سازندگان و املاکی های دلال از آذر ماه سال 96 به بعد گرفته اند فقط عدم فروش ملک با این قیمتهای کاذب توهمی و ضررهای پیاپی سنگین از قبل این قیمتهای کاذب بوده است!
وقتی با قیمتهای قبل آذر ماه 96 اکثر خریداران قدرت خرید با قیمتهای آنموقع را نداشتند و افراد پولدار هم فقط به اندازه ارزش ملک پول پرداخت می کنند و هیچ وقت به قیمتهای کاذب توهمی اعتنا نمی کنند. بنابراین بطور 100% حتی با یکهزارم قیمتهای کاذب کنونی کسی ملکی را نخواهد خرید.
تنها را مسکن سقوط آزاد قیمتهای کاذب است.
قیمت گذاری هم یا باید براساس هزینه ساخت تعیین گردد و یا اگر قرار باشد در معامله تعیین شود قطعاً خریدار با کمتر از یکهزارم قیمتهای کاذب توهمی اقدام به خرید ملک خواهد که که از هزینه ساخت هم کمتر خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
ما که می بینیم هر ماه بانک مرکزی گزارش میده دائم داره میره بالا. پس اینها را کی داره می خره؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
13:02!
تو خواب دیدی بهتره از خواب بیدار شی و ببینی کسی حتی
با متری یک میلیون تومان هم خونه نخریده
خیالت راحت مگر اینکه از املاکی ها باشی که کارشون همین جو دادنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
13:02!
خرید ملکی در کار نیست اون معاملات همه صوریه و همیشه هم این ملکها خالیند
با چه فرمولی حساب کردید که شده 400 درصد؟ سال 94 نوساز در منطقه پونک بود 7 میلیون الان شده 50 میلیون یعنی 7.14 برابر شده که میشه 614 درصد.
درآمد عامه مردم چقدر زیاد شده؟ فقط اقلیت پول دار دارن لذت میبرن.
هر روز که میگذره بر تعداد بردگان در کشور افزوده می شه که با حقوق بخور نمیر باید سر کنند.
ما رکورد زدیم همه دسته جمعی
درصدهایتان واقعی نیست مثلا در منطقه ما یک خانه در سال 95 به مبلغ چهارصد میلیون معامله شد الان قیمت همان خانه چهارمیلیاردوپانصد میلیونه که در صد بگیریم بالای 1100 در صد میشه پس لطفا آمار غلط به مردم ندین
علی برکت الله !!!
مامعمولاً درصحبتهای جهت دارمان لااله رامیگوئیم بدون انکه
الی الله رابگوئیم بقول شمامسکن که تابع عوامل زیادی است طی پنج سال چهاربرابرشده که البته درهمه جا به اینصورت
نیست دربعضی ازمناطق شهری ازاین مقدارکمتراست ولی درمناطق غیرشهری وتفریحی بطورمثال شهرکهای اطراف کرج
بیش ازده برابرشده افزایش قیمت مسکن درمناطق شهری بمراتب کمترازتورم واقعی طی پنج سال گذشته است وبا گفتن
این مطالب کسی خانه دارنمیشودالبته اگربخواهدهمه چیزرا
راحت بدست آورد راه ارزان شدن یاثبات قیمت مسکن تولید زیاد ازیکطرف وکمترشدن تورم ترمزبریده وتشویق کردن بانکها یه پرداخت وامهای درازمدت بابهره پائین است درکشورما مردم بایدنقدخریدکنندووامی نمیگیرندیااگربگیرندناچیزاست در
کشورهای پیشرفته هیچکس قدرت خریدنقدی نداردوبعضابانکها
تا نوددرصدقیمت خانه راوام سی ساله میدهند البته براساس
شغل ودرآمدوام گیرنده درکشورما همه میخواهیم هنوزکارمان را
شروع نکرده یک خانه مناسب بمادرحدرایگان بدهند کمترهم قبول نداریم وحتی اخیراًکه منتظریم به کسی رای دهیم که آنقدربمایارانه دهدکه نیازی بکارکردن نداشته باشیم ما دوست داریم نابرده رنج گنج برایمان میسرشود ولی واقعاً خداوند هم بهشت رارایگان وبدون زحمت بمامیدهدیابرعکس
هر کی دلال نیست و خانه نداره، برای موفقیت طرح مالیات خانه خالی، مثبت بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
این مالیات برای خانه دار شدن شما نیست برای افزایش درآمد دولت است به زودی همین مالیات هم بر قیمت ها افزوده می شود
دلار ۱۰۰۰ درصد (ده برابر). مسکن ۴۰۰ درصد !!!!
این است نتیجه اعتماد به مسکن و کالای ایرانی
وقتی ارزش پول ملی بیش از این افت داشته,پس گران نشده است.
مسکن و ملک جایی برای رد گم کردن پولهای سیاه و نوعی پولشویی شده و بیشتر حقوقیها و بانکها ساخت و ساز و انبوه سازی می کنند برای جبران زیانهای انباشته و هر چند سال با سیاست باندبازی باعث افزایش دو سه برابری قیمت مسکن می شوند وظیفه حاکمیت اصلاح قوانین و جلوگیری از دلال بازی و مانع هدر رفتن زحمات کارگران بشود
فقط کسانی میتونن تهران خونه بخرند که خونه داشته باشند بخوان بزرگتر یا نوسازتر بخرند
باید دید با تورم 40 درصدی سال 1400 قیمتها به کجا پرواز خواهند کرد.
با دزدی هم نمی توان یک میلیارد تومان جمعاوری کرد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
دقیقاًدرست میگوئی بادزدی نمیتوان واگرهم توانستی یک میلیاردکسب کنی هم ازگلوی خودت ونسل تودرمیآید ولی با زحمت ودرتلاش روزی حلال بودن میتوان بدست آورد یادت نرود اینهمه مردم که مسکن دارند الزاما خدای ناخواسته ازراه نامشروع بدست نیاورده اند
نعوذبالله اگر امام زمان هم بیاید این اوضاع درهم و برهم درست نخواهد شد و ما منتظر امام زمان هستیم که بیاید کارها را درست کند و امام زمان هم منتظر افکار ما است که درست بشود تا بیاید. هر وقت ما حاضر شدیم که افکارمان را درست کنیم و منطبق با کسانی که درست فکر میکنند کنیم آنوقت نه تنها اوضاع درست خواهد شد بلکه کسی خواهد آمد که راه دقیق سعادت را به ما خواهد آموخت که ما با عمل کردن به آن دنیای همراه با آرامش یعنی بهشت را تجربه خواهیم کرد. یعنی افکار ما مهمتر از او است. فکر درست می گوید وقتی چیزی گران می شود به سمت خریدن آن نروید مگر اینکه به هزار دلیل ناچار شوید بخرید. آیا ما در زمینه مرغ و روغن و مسکن و دلار و سکه چنین تفکری داریم یا عکس آن فکر می کنیم. باید بفهمیم که یک فرد تنها نمی تواند کاری انجام دهد حتی همرهی با امام زمان تنها با شعار و ارادت انجام نمی شود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
امام زمان (ع)قرارنیست بیایندمارامسکن دارکنند رسالت ایشان ایجادعدل وعدالت است ونه توزیع مسکن بین تنبلها وتن پرورها
مشکلات مسکن در ایران ناشی از مشکلات فرهنگی است. فرض کنید صاحبان خانه های زعفرانیه و خیابان فرشته و ... خانه های خودشان را به ساکنین شوش و محلات سطح پایین شهر بدهند و خودشان در شوش و محلات پایین ساکن شوند و بعبارتی تهران از نظر مالکیتی برعکس شود آیا شما حاضرید ساکن بالای شهر شوید و یا پایین شهر و آیا بعد از 10 سال در تهران چه اتفاقی خواهد افتاد و آیا زعفرانیه همان زعفرانیه و شوش همان شوش خواهد بود خواهید دید که تصمیم گیری در این خصوص راحت نخواهد بود و خواهید فهمید که مشکلات مسکن ناشی از تفکرات غلط و فرهنگ ها است
حالا دیگه خریدن خانه در خارج از کشور کاملا بصرفه است.
400درصد افزایش یافته؟
درسال 1994 قیمت مسکن تو محل مامتری 1400000یک میلیون وچهار صد هزار تومان بود الان شده متری25میلیون تومان اون وقت این چهار صد درصد افزایش پیدا کرده
اگه محاسبه کنید می‌بینید که حدودا 20برابر شده یعنی 2000درصد وای یرما
چشم اقای روحانی روشن
مقایسه عجیبی است بین حقوق ودستمزدکارگرغیرماهرباقدرت خریدنامبرده برای قیمت یک مسکن درتهران آیابهترنیست امکان
کاروفعالیتی درخورتوان آن کارگرزحمتکش در شهروروستای
خودش فراهم شودکه هم آرامش بیشترداشته باشدوهم امکان پیشرفت چون چنین کارگرزحمتکشی تاآخرعمرهمان کارگرغیر
ماهروکم توان میماند البته این به آن معنانیست که هرکه کارگرزاده یاکارگرباشد امکان ترقی نداردچه بسا اساتید
برجسته ای که کارگرزاده وحتی کارگربودندولی بابهرهوشی
بسیاربالا ولی درقیاس بالا دستمزدکارزحمتکشی مطرح میشود
که هیچ مهارتی نداردوگرنه یک لوله کش وامثالهم حقوق ودستمزدش از بالاترین مشاغل بیشتراس واکثراً خانه های خوب وبزرگی دارندکه اکثرافرادندارندمثل معماروکاشی کاروغیره این دستمزدبالابرای کارگردرواقع صفراست که قیاس مع الفارق وجهت سفسطه درگزارش امده وارزش علمی ندارد
ما مردم طبق روال میدانیم هر آماری که دولت بدهد باید ۵ برابر ش کرد که بگفته خود دولت گرانی ۴۰۰ درصدر مسکن مردم بخصوص مستاجران را به بدبختی کشانده...
بزودی مردم بیشتری راهی ترکیه خواهند شد چون قیمت مسکن در استانبول کمتر از تهران است.
این افزایش قیمت یعنی زنگ خطر امنیت ملی ، مردم تنها سرپناهشان را هم توان خرید ندارند !!
ریاضیتون ضعیفه. میشه ۷۰۰ درصد
رشد هزار درصدی از پیرال سال اینجوری درستره آن موقع که خونه یک دهم الان بود نود درصد مردم نمی توانستند بخرند الان بماند فقط این یه کمی هم که خرید وفروش میشه دلال ها داد و ستد می کنند مسکن شده بازیچه این افراد و دولت هم هیچ کاری نمی خواد انجام بده البته خدارا شکر ما یه آپارتمان صد وده متری توی کرج یه منطقه نوساز به قیمت صد و پنجاه میلیون با وام خارج از عرف خریدیم ولی الان شده یک میلیارد و پانصد میلیون تومان می خواستم بگم این کامنت رو همینجوری از روی توهم نزدم ...
رشد یا تورم.بد یا خوب.مردم در رنج عذاب
تابناک جیغ بنفش نکش قیمت خانه را با قیمت مرغ مقایسه کن ببین کدام گرانتر شده. قیمت خانه را با اقلام پر مصرف مقایسه کن ببین کدام گرانتر شده.
یک جمله هم به نمایندگان مجلس
با این قانون مالیاتی دو کار کردین : اول هجوم به شهرهای بزرگ. چرا؟ الان به هر صورتی مردم در جایی زندگی میکنند ان عده هم که ندارن از این قانون نصیبی نمیبرند. ولی فرض کنیم آمار شما ردست باشد دو میلیون خونه تا به حال پیدا کرده اید خالی است. باشه از فردا همه آنها میبرن بنگاه کو مستاجر یا کو خریدار یا مردم از جاهای دیگر شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ و روستا به شهر هجوم خواهند آورد چون به زعم شما اجاره کاهش خواهد یافت . یا اینکه میبرند برای فروش فرض هم کنیم ارزان میکند و با ضرر بفروشد. پنج سال دیگر خواهی فهمید چه خواهد شد حتی این چند تا سازنده هم دیگر رغبت نخواهند کرد وارد ساخت و ساز شوند. بگذرین آنها که از راه ناصواب کار میکنند مطمئنا اکنون هم کار خودشونو پیش خواهند برد . سخن من افراد معمولی بدن هر گونه وابستگی است. با این اقتصاد ورشکسته (به زعم شما مواقمتی) که مقاومتش را فقط مردم عادی می کنند .قتی اقلام ساختمان چند برابر شده یا در شهرهای بزرگ زمین سر به فلک میکشد چون زمین نیست ( اکثر زمینها قبلا ساخته شده اند)
دوم: این قسم قضیه ترسناکتر است. میدونید هدف و نتیجه نهایی این اقدامات چه خواهد بود؟ سوسیالیسم. وقتی مردم عادی نتونن خونه یا مرغ بخرند دولت ناچار میشود بسازد و بفروشد یعنی همان چیزی که در چین یا کشورهای کمونیستی سابق بود. این بخش خیلی خطر ناک است و نتیجه اش در دراز مدت اشکار میشود. و ای کاش ای کاش ای کاش یک شش ماهی میرفتید چین نتیجه سوسیالیزم و کمونیست بودن را دک کنید. ووای به حال مردم در اینده. من که تنهایم ولی خدابه داد آنهایی برسد که زن و بچه دارند کلا نسل بعد فقط خود خدا باید به فریادشون برسه. ...
جنت ابادسال94اپارتمان کلیدنخورده متری4میلیون بودیعنی اگه400,درصدرشد داشته باشه میشه4برابرمعادل متری 16میلیون من متری 32کلیدنخورده میخرم یعنی 8برابر
چرا مردم رو گول میزنید ، متوسط قیمت دیگه چه صیغه ایه ، اگر می خواهید قیمت مسکن در تهران را درست محاسبه کنید باید هر منطقه را جداگانه محاسبه نمایید ، بطور مثال قیمت هر متر مربع واحد مسکونی نوساز در منطقه 5 در سال 94 ( متری 5 میلیون تومان بود که در حال حاضر به متری 80 میلیون افزایش پیدا کرده ، یعنی افزایش بیش از 1500% درصدی ) در نتیجه به مردم آمار درست بدهید .
با سلام به گفته خود تان گرانی ۴۰۰ درصدی در مسکن که از ۹۰۰ درصد هم‌گذشته خوب حقوق کارمندان و کارگران چند درصد افزایش پیدا کرده خودتان حد اقل مدرک حقیقی دیپلم را احیانا دارید حساب کنید چه جوری باید از توان خرج و مخارج کمر راست کرد میگن مملکت امام زمانه مگر خود آقا به دادمان برسه در امد حد آقای به ریال مخارج حد اکثری به دلار آیا همین باعث دزدی و فساد نمیشود از قدیم گفتن شکم گرسنه دین و ایمان نداره که درست گفتن دین ایمان مردم را آز بین نبرید
آمار منطقه 2 که به شکل متوسط بیان شده واقعیت این منطقه را نشان نمی‌دهد چون این منطقه بیشترین تنوع قیمت را دارد. از یک طرف شهرک غرب، گیشا و سعادت آباد را دارد که قیمت‌هایشان سر به فلک کشیده‌اند و از طرف دیگر مناطق مجاور خیابان آزادی که قیمت‌های نسبتا منطقی‌تری دارند. به نظر نمی‌رسد که هیچ منطقه‌ی دیگری چنین تنوع قمیتی داشته باشد.
ببنده درسال ۹۷ واحد نوساز در شهرک مریم فاز یک اندیشه فروختم متری ۱/۲۰۰ . همان واحد در سال ۹۹ متری ۱۳ ملیون قیمتش بود . کجای این افزایش قیمت ۴۰۰ درصد است ؟؟؟؟؟ چگونه محاسبه میکنید ؟؟؟؟!!!!!!
قیمت دلار در سال 1394 برابر 3468 تومان بود و در اسفند 1399 برابر 24911 تومان، یعنی 7.18 برابر رشد داشته، حال به قول خودتان رشد قیمت مسکن 4.73 برابر شده، یعنی افزایش قیمت مسکن نسبت به دلار کمتر بوده، لازم به ذکر است که تمامی کالاها غیر از کالاهایی که از ارز 4200 تومانی استفاده کرده اند به همان میزان دلار و حتی در بعضی موارد بیشتر از دلار رشده داشته! البته به غیر از حقوق کارگران و کارمندان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
تو در کشور ریال زندگی می کنی نه دلار
بالاخره گل و بلبل گرانتر نشود مهمتر تورم خیلی شدید بدنبال است خداوند متعال عاقبتمان خنم به خیر کند
رشد ۴۰۰ درصدی مسکن از سال ۹۴ تا الان اشنباه شده.مسکن استارتش رو از ابتدای سال ۹۷ زد و بطور مثال منطقه ۵ نوسازش نهایت متری ۵ میلیون و پانصد هزارتومان بود الان بعد از ۳ سال شده متری ۵۰ میلیون تومان شما درصدش رو تو این ۳ سال حساب کنید.فکر کنم ۹۵۰ درصد بشه ضمنا مسکن قریب ۸ سال یک قیمت بود و بدلیل راکد بودن ارزان و ارزانتر هم میشد.
ما ک نه توان اجاره داریم نه توان خرید ... اثاثمونو ریختیم تو ی اتاق از خونه پدری .... بهزیستی هم فقط اجاره نامه میگیره و هیچ حرکتی نمیزنه...دیگه از خودِ خدا هم قطع امید کردیم چ برسه ب بنده بی مسئولش
بجاش مقابل دشمن کوتاه نیومدیم
بهترین راه کنترل و ثبات بازار مسکن مالیات سالانه بر املاک دوم به بعد و مالیات بر عایدی سرمایه بر سود معاملات مکرر ملک دوم به بعد می باشد و سپس مالیات بر خانه های خالی می باشد،مثل تمام دنیا که با وضع مالیات سنگین از دلالی در تمامی بازارها جلوگیری کرده اند
آقای همتی هفته گذشته در مصاحبه اش گفته بود افزایش قیمت مرغ و دیگر کالا ها تورم نیست بلکه گرانی است!!!!!! مسئولین مملکت بجای پیدا کردن راه حل مشکلات فقط با کلمات بازی می‌کنند
تمام خانه ها مال خودتان تا ابد انها را نگه دارید. ‌باشه
اول انقلاب حقوق من ماهی سیزده هزار تومن بود . در اون زمان به خیلی از کارکنان دولت سیصد هزار تومن وام مسکن داده شد و خیلی ها از همان طریق صاحب خونه شدند . اون زمان قیمت یک خونه مناسب تقریبا بیست برابر حقوق من بود . حالا بعد از حدود جهل سال همان خانه قیمتش شده چهار تا پنج میلیارد ؛ حالا با مبلغ کمتر یعنی چهار میلیارد که حساب کنیم و با حقوق من که حالا شده هفت میلیون 571 ماه اگه هیچی نخورم میتونم همون خونه رو بخرم . یعنی باید بیشتر از جهل و هفت سال بدون هیچ خرجی کار کنم نا بتونم همون خونه سیصد هزار تومنی رو بخرم . و اگر با مبلغ پنج میلیارد حساب کنیم میشه 471 ماه که میشه حدود شصت سال . متاسفانه اون زمان بنده کارمند دولت نبودم و نتوانستم وام بگیرم . که فکر کنم پنج ساله بود و با همون حقوق ماهی سیزده تومن هم میشد به راحتی اونو باز پرداخت کرد . متاسفانه حالا اگر هم همه قیمت خونه رو هم وام بدن بنده با همین حقوق ماهی هفت میلیون هم نمیتونم اونو باز پرداخت کنم . تازه بنده جزء افراد مثلا با حقوق مناسب هستم . وای به حال اونایی که حداقل حقوق دومیلیون و سیصدی میگیرن . فقط میتونم بگم متاسفم ..... والسلام
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر