بازدید 54264

متوسط قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران

در میان مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران بیشترین قیمت هر متر خانه حدود ۶۸ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان در منطقه ۱ و کمترین آن با حدود ۱۲ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان در منطقه ۱۸ بوده است که هر یک از آنها با افزایش ۱۰۴.۷ درصدی در منطقه ۱ و ۵۸.۶ درصدی در منطقه ۱۸ مواجه شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۴۳۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴ 01 April 2021

طبق اعلام بانک مرکزی، در ۱۲ ماهه پارسال متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران ۲۳ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان بوده است که ۸۰.۳ درصد افزایش را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد.

به گزارش تابناک اقتصادی، گزارش تحولات بازار مسکن در شهر تهران که از سوی بانک مرکزی منتشر شده، بیانگر این است که در اسفند سال گذشته متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی تهران ۳۰ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۶.۶ و ۹۳.۷ افزایش دارد.

علاوه براین، تعداد معاملات انجام شده در اسفند ماه سال ۱۳۹۹ معادل ۵.۳ هزار فقره بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۸.۴ درصد کاهش و در مقایسه با ماه قبل ۳۴.۶ افزایش را نشان می‌دهد و بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا حاکی از آن است که واحدهای تا پنج سال ساخت با سهم ۳۸.۴ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

این در حالی است که در میان مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران بیشترین قیمت هر متر خانه حدود ۶۸ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان در منطقه ۱ و کمترین آن با حدود ۱۲ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان در منطقه ۱۸ بوده است که هر یک از آنها با افزایش ۱۰۴.۷ درصدی در منطقه ۱ و ۵۸.۶ درصدی در منطقه ۱۸ مواجه شده‌اند.

متوسط قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران

متوسط قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران

متوسط قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران

متوسط قیمت مسکن در مناطق ۲۲ گانه تهران


چند واحد مسکونی در پارسال معامله شد؟   

همچنین، در ۱۲ ماهه سال گذشته حدود ۸۳.۳ هزار واحد مسکونی معامله شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل ۰.۳ درصد کاهش دارد. در این مدت متوسط قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۲۳ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان بوده که افزایش ۸۰.۳ درصدی دارد.

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده برحسب قیمت یک مترمربع بنا در اسفند پارسال نیز حاکی از آن است که واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان به ازای هر مترمربع بنا با سهم ۱۶ درصد بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص دادند و دامنه قیمتی ۲۰ تا ۲۵ میلیون و ۱۰ تا ۱۵ میلیون با ۱۵.۷ و ۱۲.۶ درصد سهم در رتبه بعدی قرار دارد.  

از سوی دیگر در اسفند پارسال توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر اساس ارزش هر واحد نشان‌دهنده آن است که واحدهای مسکونی با ارزش ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان با اختصاص سهم ۱۹.۷ درصد بیشترین سهم از معاملات انجام شده را داشته‌اند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
اين قيمتها كاذبه و ساختگيه و بانك مركزي كه خودش دارنده بيشترين املاكه اين قيمتها رو اعلام ميكنه، قيمت تمام شده يك دهم اين قيمتها هم نيست
شاهکاردولت تدبیروامید
ما که تو محله های متوسط داریم میپرسیم همه بالای ۸۰ تومن هستند این آمارها معلوم نیست از کجا میاد
ارائه‌ی متوسط قیمت برای منطقه‌ی 2 واقعیت این منطقه را بازگو نمی‌کند. چون این منطقه بیشترین تنوع قیمت را در بین تمام مناطق دارد. از یکسو شهرک غرب، گیشا و سعادت آباد را دارد که قیمت‌ها در آنجا سر به فلک می‌زند و از سوی دیگر منطقه‌ی جنب خیابان آزادی را دارد که در آنجا قیمت‌ها متوسط قیمت تهران است و منطقی‌تر و معقول‌تر است.
خدای من بازهم مسکن مسولان بیدار شید نسل جوان دیگر نمی توان خانه بخرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
ما هم که با بدبختی برا نسل جونمون یه لونه خریدیم که اگه متاهل شد بی خونه نباشه دارند ازمون میگیرند
بدیش اینه که تهران تورم و انواع فساد را به همه نقاط ایران صادر میکنه .
پاسخ ها
فامیل دور
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
خوب نیایید تهران.. چرا تو این شهر فساد زندگی میکنید..
در جواب فامیل دور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
مجبورند بیان تهران چون همچی در تهران متمرکز شده و در سایر استان ها جز بیکاری چیزی نیست
همه مال خودتان ..نه نمی ارزد بخریم..نه دارین بخرین..نه نی خریم تا به قیمت تمام شده باشد
پس اون آپارتمانهای با بیش از ۲۰ سال عمر که متری بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومن فروخته شدن کجان؟؟؟؟؟؟؟
اگر قانون «بهاي تمام شده مسكن» در مجلس تصويب شود، قيمت مسكن تا 80 درصد سقوط مي كند.
اكنون هزينه ساخت هر متر مربع آپارتمان در تهران برابر اعلام رسمي سازمان نظام مهندسي بين 2.3 ميليون تومان تا 4.6 ميليون تومان است.
در يك مشاركت 50 درصدي مسلم است كه هزينه زمين هم به اندازه هزينه ايي است كه صرف ساخت ميشود.

بازار مسكن اكنون بي قانون ترين بازار در ايران است ....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان