بازدید 15425
۷
مهمترین خبرهای بهمن ماه 1399؛

۳۵درصد کارگران فقط حقوق پایه می‌گیرند،بدون مزایا/ مادر سربازی که از نماینده مجلس سیلی خورد: از گریه تا صبح نخوابیدم/ نقشه بایدن برای ایران چیست؟/ درب زندان‌های ایران به روی مدعیان حقوق بشر باز است/ غرضی: برخی سیاسیون با جن‌گیرها ارتباط دارند

ترفند جدید احمدی‌نژاد برای کاندیداتوری دوباره، روایتی از نقش «حسن حبیبی» در رأی‌آوری خاتمی، ذوالنور خطاب به بایدن: پشتوانه اجرایی مذاکره اصولگرایان بیشتر است، پاسخ امام به نامه آیت‌الله مصباح یزدی چه بود؟، اعلام برائت جبهه پایداری از احمدی نژاد، اصولگرایان کاندیدای زن معرفی می‌کنند؟، زنگ خطر حداد عادل در مورد خطر مشارکت پایین در انتخابات، پیشنهاد نماینده اصولگرا به دختر حاکم دبی: به ایران بیا! و ...
کد خبر: ۱۰۴۳۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰ 31 March 2021

مرور مهمترین اتفاقات و رویدادهای سالی که گذشت در ایام نوروز یکی از اتفاقات مرسوم در رسانه هاست که «تابناک» هم از این قاعده مستثنی نیست. در گزارش پیش رو مروری خواهیم داشت بر مهمترین اتفاقات یازدهمین ماه سال1399  یعنی بهمن ماه که در روزهای آغازین سال 1400 پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت. همچنین در گزارش های جداگانه برای ایام نوروز، خلاصه ای از مهمترین رویدادهای خبری و اتفاقات سال 99 را منتشر خواهیم کرد.

به گزارش «تابناک»، عضو جامعه روحانیت: رئیسی کاندیدای ۱۴۰۰ نمی‌شود، نظر مشترک زیباکلام با محصولی؛ تا انتخابات اتفاقی درباره برجام و تحریم‌ها نمی‌افتد، ۳۵ درصد کارگران فقط حقوق پایه می‌گیرند، بدون مزایا، جلیلی به‌جای قالیباف رئیس مجلس می‌شود؟، مادر سربازی که از نماینده مجلس سیلی خورد: از گریه زیاد تا صبح نخوابیدم، خاتمی: دیگر کاندیدای ریاست جمهوری نمی‌شوم، روحانی: خواهش می‌کنم بگذارید کار کنیم، غرضی: برخی سیاسیون با رمال‌ها و جن‌گیرها ارتباط دارند، نفوذ و خیانت داخلی در ماجرای خرابکاری نطنز، نقشه بایدن برای ایران چیست؟ و چمران: رئیسی دیوار نمی‌کشد، دیوار‌ها را هم خراب می‌کند بخشی از مهمترین تیترهای اخبار بهمن ماه سال 99 بود.

ترفند جدید احمدی‌نژاد برای کاندیداتوری دوباره، روایتی از نقش «حسن حبیبی» در رأی‌آوری خاتمی، ذوالنور خطاب به بایدن: پشتوانه اجرایی مذاکره اصولگرایان بیشتر است، پاسخ امام به نامه آیت‌الله مصباح یزدی چه بود؟، اعلام برائت جبهه پایداری از احمدی نژاد، اصولگرایان کاندیدای زن معرفی می‌کنند؟، زنگ خطر حداد عادل در مورد خطر مشارکت پایین در انتخابات، درب زندان‌های ایران به روی مدعیان حقوق بشر باز است، پیشنهاد نماینده اصولگرا به دختر حاکم دبی: به ایران بیا! و ... بخش دیگری از تیترهای انتخابی رسانه ها برای مهمترین اخبار بهمن ماه سال 99 است.

عضو جامعه روحانیت: رئیسی کاندیدای ۱۴۰۰ نمی‌شود

حجت الاسلام احمد سالک از اعضای جامعه روحانیت مبارز می گوید: رییسی گفته برای انتخابات ۱۴۰۰ نمی آید و این صحبت نیازی به گفتن مجدد ندارد.به گفته سالک«رئیسی شخصیت جامع الاطرافی برای هرپست و جایگاهی است.» اما او در عین حال بر خلاف نظر دوستان اصولگرای خود، وزنه جایگاه قوه قضاییه را سنگین تر و به مراتب مهمتر از قوه مجریه می داند و تاکید دارد که در شرایط کنونی، قوه قضاییه نقش بسیار عمده ای در احیای بسیاری از مسائل داشته که نباید این نقش کمرنگ یا قطع شود بلکه باید ادامه پیدا کند. سالک درباره بحث های مربوط به آمدن رییسی و قالیباف، ضمن بیان مخالفت خود با ورود آنها به انتخابات، عنوان می کند که این دو قوه، به تازگی فعالیت خودشان را آغاز کرده اند. از این روی، نباید وقفه ای در کارشان ایجاد شود.»

نظر مشترک زیباکلام با محصولی؛ تا انتخابات اتفاقی درباره برجام و تحریم‌ها نمی‌افتد

صادق زیبا کلام و ابراهیم متقی در مناظره ای در اکوایران به آینده برجام، تحریم ها و رابطه ایران و امریکا پرداختند.رسانه ها و افکار عمومی پیگیر انتقال قدرت در آمریکا در تلاش هستند تا برای این پرسش، پاسخی دریافت کنند. برخی می گویند بایدن به برجام باز می گردد و با هدف ترغیب ایران به مذاکره بخشی از تحریم ها را بر می دارد. اما برخی دیگر اعتقاد دارند، برجام اولویت سیاست خارجی بایدن نیست و اگر هم این اتفاق رخ دهد به صورت قطره چکانی خواهد بود.

در مناظره اکوایران دیدگاه اول را صادق زیبا کلام نمایندگی می کند و نماینده دیدگاه دوم ابراهیم متقی است. بخش هایی از این مناظره را بخوانید؛

* بایدن می‌خواهد به برجام بازگردد و فعلا هم شروط خاصی ندارد اما این بازگشت منوط به این است که در ایران نیز از آن استقبال شود. تا به امروز هیچ استقبالی از سوی ایران در این رابطه شاهد نبوده‌ایم.

* بایدن از دوران رقابت‌های انتخاباتی اعلام کرده بود که می‌خواهد به توافق برجام بازگردد اما عده‌ای در ایران در تقلا هستند که آمریکایی‌ها به برجام بازنگردند اینها همان گروهی هستند که برجام قبلی را نیز نیست و نابود کردند.

* ما ۴ ماه تا انتخابات سال ۱۴۰۰ زمان داریم و ۴ ماه دیگر آقای روحانی همچنان رئیس‌جمهور خواهد بود. در این مدت مطمئن هستم که در رابطه با برجام و تحریم‌ها اتفاق خاصی نمی‌افتد. خرداد ماه که انتخابات برگزار شود یک فرد اصولگرای تندرو رئیس‌جمهور ایران می‌شود و لذا اگر اتفاقی درباره برجام بیفتد بعد از انتخابات ۱۴۰۰ خواهد بود. هرچند این مسئله نیز بستگی به آن دارد که تحریم‌ها تا چه حد کارد را به استخوان رسانده باشد.

* البته من پیشتر گفتم برجام ۱۴۰۰ اتفاق خواهد افتاد و برخلاف برجام تیر ۱۳۹۴ که به تیر غیب گرفتار شد، این برجام موفق خواهد شد چرا که سود و تبلیغات این برجام در جیب اصولگرایان خواهد رفت.

بخش عمده‌ای از مشکلات کشور ما ناشی از شعارهای تند در سیاست خارجی مان است و به همین دلیل کشورهای دیگر نسبت به بحث منطقه‌ای و موشکی ایران حساس شده‌اند.

این سخن زیباکلام بعدتر توسط «صادق محصولی» وزیر احمدی نژاد و دبیرکل فعلی جبهه پایداری تکرار شد.

۳۵ درصد کارگران فقط حقوق پایه می‌گیرند، بدون مزایا

«توفیقی» رئیس کمیته دستمزد گفت: ۹۶ درصد قراردادهای کار موقت است؛ به صورت حدودی ۳۵ درصد از ۹۶ درصد قراردادهای موقت، از مزایای شغلی بهره‌مند نیستند. پرداخت حق سنوات، بن خوار و بار، حق مسکن یک قانون است؛ اما به بسیاری از کارگران پرداخت نمی‌شود. دولتمردان می‌گویند اگر کارگری این مزایا را دریافت نمی‌کند، به ادارات کار شکایت کند، اما به راستی کدام کارگر شکایت می‌کند؟ کارگری که قرارداد شفاهی دارد شکایت کند؟ بهتر است برای افزایش دستمزد پایه حقوق افزایش پیدا کند که اگر کارگری مزایای حقوق را دریافت نکرد بتواند از پس هزینه‌های زندگی بربیاید./تسنیم

جلیلی به‌جای قالیباف رئیس مجلس می‌شود؟

هنوز تا انتخابات چند ماهی مانده و این مدت برای برهم خوردن هر معادلات کافی است. تا اینجای کار جریانات سیاسی تلاش می کنند برای انتخابات پیش رو شرایط فعلی را بررسی کرده و از میان افراد حاضر به سناریو نویسی برای چگونگی ورود به این رقابت بپردازند . مثلا اصولگرایان برنامه ریزی‌هایی در راستای چینش نیرو‌های خود در انتخابات ریاست جمهوری، شورا‌های شهر و انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس کرده‌اند. برنامه‌ریزی‌هایی که اگر با تغییرات یکباره توام نشود، گویا قرار است سعید جلیلی را به بهارستان برساند.گفته می‌شود که گفتگو‌های پشت پرده برای ورود او به انتخابات میان‌دوره‌ای و انتخابات هیات رئیسه صورت گرفته است. قرار است که او از حوزه تهران وارد شود.بر اساس شنیده‌های خبرنگار نامه‌نیوز، پایداری موافقت‌های لازم را از سایر طیف‌ها گرفته و اکنون از رساندن گزینه اصلح خود به آن کرسی خرسند است. گفته می‌شود که بخشی مهمی از اصولگرایان ضمن اینکه مخالفتی با این جابه‌جایی‌ها ندارند، شرایطی تعیین کرده‌اند. سایر طیف‌ها نیز روی جلیلی به توافق رسیده‌اند و شانس او برای پیروزی در انتخابات هیات رئیسه بسیار است.

مادر سربازی که از نماینده مجلس سیلی خورد: از گریه زیاد تا صبح نخوابیدم

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: خبر سیلی زدن یکی از نمایندگان مجلس به مامور وظیفه راهور در تهران بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت فارغ از تایید یا تکذیب این اتفاق، بسیاری معتقد بودند وجود سربازانی که جلوی تخلف مسئولان می‌ایستند قابل احترام است، اما در گیر و دار انتشار انبوه این خبر در فضای مجازی ، شاید دانستن حال دل مادر این سرباز آملی که دور از فرزندش این اتفاق تلخ را در فضای مجازی تجربه کرده است خواندنی باشد. پیدا کردن نشانی از این سرباز کمی سخت بود، شاید لهجه مازندرانی او بهترین راهنما برای یافتنش باشد، پرس و جو‌ها از انتظامی مازندران آغاز شد و به شهرستان آمل و منابع خبری این شهرستان رسید اما هیچ نتیجه‌ای نداد کسی از این سرباز خبری ندارد همه می‌گویند شنیدیم اسمش عابد – الف اهل مازندران و آمل است، تلاش برای یافتن سرنخی بهتر از این سرباز از منابع غیر رسمی بالاخره نتیجه داد، یک اسم با شماره تلفن همراه این سرباز که خاموش بود و شماره تلفن منزلش در آمل که با اولین زنگ برداشته شد، صدای بغض آلود اما بسیار مهربان یک بانوی مازندرانی که دائم مرا فرزند خود خطاب می‌کرد حکایت از این داشت که بالاخره به مقصود رسیدیم. مادر این سرباز آملی در ابتدا می‌گوید: چون گوشی مدرن ندارد خبر سیلی خوردن فرزندش را یکی از بستگانش در فضای مجازی دیده و به او اطلاع داده است و پسرش عابد، چون می‌دانست از کتک خوردنش ناراحت می‌شوم از این اتفاق چیزی به من و پدرش نگفته بود. این مادر آملی که به عنوان راننده سرویس مدارس فعالیت می‌کرد و حالا به دلیل شیوع کرونا بیکار شده است، گفت: من به کار پسرم که برای اجرای قانون جلوی تخلف را گرفته و در این راه سیلی هم خورده است افتخار می‌کنم اما شبی که این خبر را شنیدم از گریه نتوانستم بخوابم.

خاتمی: دیگر کاندیدای ریاست جمهوری نمی‌شوم

خواهرزاده رئیس‌ دولت اصلاحات در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «دیروز سیدمحمد خاتمی به من گفتند: کاندیدای ریاست جمهوری نمی‌شوم؛ چراکه سرمایه‌ام اعتماد مردم است و وقتی چنین چیزی ممکن نیست، نباید با امید و اعتماد مردم بازی کرد.»حجت‌الاسلام محمد صدوقی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «دیروز سید محمد خاتمی به من گفتند: «کاندیدای ریاست جمهوری نمی‌شوم؛ چراکه سرمایه‌ام اعتماد مردم است و وقتی چنین چیزی ممکن نیست، نباید با امید و اعتماد مردم بازی کرد.»او مثل همیشه دوست دارد فضایی به وجود بیاید که مردم بتوانند انتخاب واقعی و پر شور که نمایندگان همه تفکرات در آن باشند و جمهوریت جلوه ‌پررنگ داشته باشد برگزار شود.امکان حضور حداکثری مردم که همیشه خواست رهبری بوده است در انتخابات۱۴۰۰ می‌تواند میدان را از تندروها باز ستاند.

روحانی: خواهش می‌کنم بگذارید کار کنیم

روحانی گفت: من از تمام قوا، نیروهای مسلح، مردم و از آنهایی که با دولت خوب نیستند یا در رقابت یا قهر هستند می‌خواهم که در این ماه های باقی مانده کار دولت، بگذارید که ما کار کنیم. وزیر ما وقت ندارد که بین سه قوه راه برود. یکی در یک قوه و دیگری در قوه دیگر باشد. کمیسیون اظهارش می‌کند و یا از آن سوال دارند. وزیر بین قوا نداریم. وزیر برای قوه مجریه است. وزیر برای قوه مقننه و مجریه و قضاییه همه با هم نداریم. یک وزیر است و مسئولیت اجرایی دارد، باید به کارش برسد. بگذارید در این ماه های آخر ما کارهای نیمه تمام را انجام دهیم و به سرانجام برسانیم.

غرضی: برخی سیاسیون با رمال‌ها و جن‌گیرها ارتباط دارند

فعال سیاسی و وزیر اسبق پست، تلگراف و تلفن تأکید کرد: طبیعی است که در قدرت سیاسی ایران نیز که قدرت سیاسی واقعی متکی به مردم است، این افراد دور قدرت سیاسی جمع شوند و استفاده‌های مالی و غیره کنند. به نظرم این موضوع خیلی تعجب‌آور نیست. محمد غرضی در ادامه صحبت هایش گفت: یادم می‌آید روزی خدمت احمد آقا بودم و ایشان داستانی را برای من تعریف کردند. احمد آقا گفتند: دو مرد با متانت و با لباسی مخصوص پیش من آمدند و گفتند ما رابط خانمی هستیم که با امام زمان (عج) در ارتباط است. من این موضوع را به حضرت امام گفتم و ایشان فرمودند این خانم را ملاقات کنید و بگویید روح‌الله می‌گوید من در دوران جوانی دفتر شعری داشتم اما آن را گم کرده‌ام، اگر ممکن است بگویند دفتر من کجاست؟غرضی گفت: احمد آقا توضیح داد که دو روز بعد آن خانم با پوششی تمام، به طوری که صورتشان معلوم نبود به همراه آن دو مرد آمدند و ما هم احترامشان کردیم و سپس پیام حضرت امام را به آنها رساندیم و بعد از مدت کوتاهی رفتند.او ادامه داد: زمانی که احمد آقا این موضوع را برای من می گفتند یک ماه از ماجرا گذشته بود و ایشان گفتند اینها رفتند و دیگر پیدایشان هم نشد.این فعال سیاسی گفت: دلیلِ تعریف این خاطره این است که بگویم فرمایشات آقای توکلی درست است. هرجا قدرت سیاسی باشد معمولا عده‌ای غیب‌گو پیدا می‌شوند و به اصطلاحِ ما اصفهانی‌ها برای خودشان دکان باز می‌کنند! تعجب آور نیست که ثروتمندان دور قدرت سیاسی و فقهی جمع شوند و رمال ها هم خود را به قدرت سیاسی نزدیک کنند.او اظهار داشت: برخی با پیشگویی، برخی عریضه نویسی و برخی هم با ترساندن صاحبان قدرت و مثلا با بیان اینکه اگر شما فلان روز بیرون رفته بودید حتما ترور می ‌شدید، خود را به اینها نزدیک می کنند. ما از این چیزها زیاد شنیده‌ایم. خیلی تعجب‌آور نیست کشور و دنیا مملو از شیاطین است. این چیزها خیلی نگرانی ندارد. خداوند از اهل تقوا و مبارزه و توحید در برابر این‌ها حفاظت می‌کند. در قرآن آمده است که خداوند اینها را با شهاب ثاقب می‌زند و خیلی جای نگرانی نیست.

نفوذ و خیانت داخلی در ماجرای خرابکاری نطنز

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس پیرامون خرابکاری نطنز اظهار داشت: با بررسی و تحقیق به این نتیجه رسیدیم که در نطنز از طریق نفوذ و خیانت داخلی این خرابکاری صورت گرفته است و افرادی که در این زمینه عامل بودند شناسایی شده اند و مسیر ردیابی آنها و مجازات آنها هم ادامه دارد و ما باز هم دست نظام سلطه و رژیم صهیونیستی را آلوده به این موضوع می‌بینیم و انتقام لازم را از رژیم صهیونیستی و عوامل این موضوع خواهیم گرفت.وی افزود: با این اقدامات هرگز ماشین تکنولوژی جمهوری اسلامی متوقف نخواهد شد. به دلیل اینکه فناوری هسته‌ای در کشور ما از صفر تا صد بومی سازی شده است و به یک، دو یا صد دانشمند متکی نیست و به سرعت این خلأها پر خواهد شد.وی تصریح کرد: ما در مصون‌سازی مراکز هسته‌ای و حیاتی در پدافندغیرعامل باید سرمایه‌گذاری و مراقبت و دقت بیشتری بکنیم و اتفاقاً قانون پدافند غیرعامل را در مجلس شورای اسلامی بعد از بودجه به صحن خواهیم برد و قانونی بسیار قوی و جامع و متقن است که ما باید با پدافندغیرعامل و تدابیر لازم از بروز چنین خساراتی که در نطنز شاهد آن بودیم جلوگیری کنیم.

چمران: رئیسی دیوار نمی‌کشد، دیوار‌ها را هم خراب می‌کند

رئیس بنیاد شهید چمران در پیامی توئیتری نوشت: آقای رئیسی دیوار نمی‌کشد، دیوار‌ها را هم خراب می‌کند تا زندان به محیط گردشگری تبدیل شود.مهدی چمران در پیامی توئیتری درباره تبدیل زندان سمنان به محیطی فرهنگی و گردشگری به دستور رئیس دستگاه قضا نوشت: کاروانسرای ۴۰۰ ساله تاریخی سمنان، یکی از ۹۹۹ کاروانسرای ساخته شده در زمان شاه عباس صفوی، که سال‌ها زندان بود به دستور رئیس قوه قضائیه از زندان آزاد شد و در اختیار شهردار سمنان قرار گرفت.

نقشه بایدن برای ایران چیست؟

امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل سیاسی راهبرد دولت بایدن در قبال ایران را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

اول ایران به برجام برگردد.

اجرای تعهدات برجامی ایران راستی آزمایی شود.

بعد از راستی آزمایی، امریکا به برجام برمی گردد.

ایران باید برای ورود به مذاکرات جامع شامل متن برجام و موضوعات موشکی و منطقه ای اطمینان دهد.

به زبان ساده، راهبرد دولت ترامپ با ادبیات نرم

ترفند جدید احمدی‌نژاد برای کاندیداتوری دوباره

روزنامه جمهوری اسلامی در خبرهای ویژه خود به تحرکات اخیر محمود احمدی‌نژاد رئیس دولت‌های نهم و دهم پرداخت.در این مطلب آمده است: محمود احمدی‌نژاد هم موج جدید تبلیغات انتخاباتی خود برای رسیدن به کرسی ریاست جمهوری در ۱۴۰۰ را شروع کرده است. در این مرحله، به جای آنکه او به نقاط مختلف سفر کند، از هر استان چند نفر را به تهران می‌آورند و کنار خانه او نمایش درخواست مردمی برای ورود به انتخابات می‌دهند و از این صحنه‌ها فیلمبرداری می‌کنند. این تحرکات بعد از انتشار خبر دیدار محرمانه احمدی‌نژاد با یکی از افراد موثر، شتاب بیشتری گرفته است.

روایتی از نقش «حسن حبیبی» در رأی‌آوری خاتمی

رییس شورای مرکزی حزب کارگزاران اظهار کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی با اطمینان از تخصص، پاکدستی و سلامت شخصیت دکتر حبیبی، امور زیادی را به ایشان به عنوان معاون اول خود تفویض کرده بود و در سال ۱۳۷۵ و در آستانه هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پیام‌های زیادی از طرف برخی نهاد‌های قدرت به دکتر حبیبی جهت کاندیداتوری در انتخابات ارسال می‌شد که ایشان با مشورت آیت الله هاشمی رفسنجانی برای پیشگیری از تفرقه و تقسیم رای بین دو جریان فعال در انتخابات، تصمیم به عدم کاندیداتوری گرفت و این تصمیم تاثیر قابل توجهی در رقم خوردن حماسه دوم خرداد داشت و آقای خاتمی نیز در دولت نخست خود، با همین دیدگاه ایشان را به سمت معاون اول رییس جمهور منصوب کرد. هاشمی‌رفسنجانی ادامه داد: دکتر حبیبی چهره‌ای ارزنده در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و گرچه در سال‌های پایانی عمر و پس از درگذشت ایشان خدمات برجسته اش کمتر توسط رسانه‌ها و دستگاه‌های مسئول مورد توجه و تبلیغ قرار گرفت، اما نامی ماندگار در تاریخ ایران برجا گذاشته است.

ذوالنور خطاب به بایدن: پشتوانه اجرایی مذاکره اصولگرایان بیشتر است

مجتبی ذوالنوری نماینده مجلس  در پاسخ به این سوال که چقدر این تحلیل که بایدن برای بازگشت به برجام منتظر دولت بعدی ایران است گفت: اینکه دولت بایدن منتظر دولت آینده ایران باشد خطای محض است، چون در خصوص ارتباط با آمریکا، مسائل هسته ای و سیاست های کلان نظام، دولت ها نیستند که تصمیم می گیرند بلکه کلیت نظام در این رابطه تصمیم می گیرد. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: دولت بعد اصولگرا هم باشد فرقی ندارد چراکه ملاک ما سیاست های نظام است. اصلاح طلب باشد باید همان سیاست ها را اجرایی کند اصولگرا هم باشد باید همان سیاست ها را اجرایی کند. فقط اگر اصلاح طلب باشد ممکن است مدتی با هم بازی کنند و نتیجه ندهد اما اصولگرا باشد و توافقی حاصل شود پشتوانه اجرای آن بیشتر است چون اصولگراها به سیاست های نظام نزدیک تر هستند و نمی آیند خلاف سیاست های نظام راهی را بروند که وسطش بخواهند برگردند.

پاسخ امام به نامه آیت‌الله مصباح یزدی چه بود؟

دعایی از یاران دیرین امام خمینی و مدیر عامل روزنامه اطلاعات در مصاحبه ای با نصیری مدیر سابق روزنامه کیهان ناگفته هایی از ارتباط آیت الله مصباح یزدی با امام خمینی بیان کرد. ایشان نامه ای برای امام نوشتند من نامه را محضر حضرت امام بردم و به ایشان عرض کردم که آقای مصباح منتظر پاسخ هستند. امام آهی کشیدند فرمودند که این بزرگواران به عالم و آدم شک دارند من در آینده پاسخی را خواهم داد. امام سخنرانی کردند و سخنرانی تاثیرگذاری هم بود و دو طیف را نصیحت کردند، طیف دانشگاهی و طیف حوزوی؛ از هر دو طیف خواستند که اینها با هم متحد شوند و ابراز نگرانی کردند از تخطئه هایی که حوزه علیه دانشگاه دارد و دانشگاه علیه روحانیت دارد و حتی یک تعبیری داشتند که اگر تحولی صورت بگیرد و ما بخواهیم که نظامی را اداره کنیم ناگزیر هستیم از اینکه از تحصیل کرده های دانشگاهی استفاده کنیم. اگر خاطرتان باشد تعبیر امام بود. در این سخنرانی در حقیقت پاسخ آقای مصباح هم بود و تعبّد آقای مصباح جالب هست؛ یعنی بعد از این سخنرانی آقای مصباح علناً علیه آقای شریعتی هیچ جا صحبت نکردند. اگر خاطرتان باشد فضایی پیش آمد که بنا شد آقای حجتی و آقای مصباح با هم مناظره کنند برای مقدمات تفاهم با هم جلسه ای در اتاق ما در روزنامه ی اطلاعات گذاشتند آقای مصباح تشریف آوردند آقای حجتی هم بودند و خیلی هم با هم صمیمی بودند. صحبت کردند و اینها و در نتیجه آن مناظره ی کذایی که انجام شده بود. آقای مصباح یک شوخی با من کردند، گفتند که تو از حمایت هایی که از شریعتی کردی استغفار کن؛ گفتم که نیت، نیت خیر بوده است خداوند به نیت خیر اجر می دهد.

اعلام برائت جبهه پایداری از احمدی نژاد

مرتضی آقاتهرانی گفت:️ آنها که به دروغ می‌گویند مهندس محصولی دنبال آقای احمدی‌نژاد است بدانند که در آن زمان ایشان جزو اولین نفراتی در دولت بود که مقابل خط انحراف ایستاد. ️تفرقه و عدم انسجام در جبهه پایداری، آرزویی دست‌نیافتنی برای اصلاح‌طلبان خواهد بود و شایعه سازان بهتر است که برای فرار از پاسخگویی دنبال سناریوهای دیگری باشند، چون مرغ پخته هم از این شایعات خنده‌اش می‌گیرد./سایت جبهه پایداری

اصولگرایان کاندیدای زن معرفی می‌کنند؟

سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان گفت: تا امروز در هیات عالی و شورای وحدت در مورد مصادیق صحبت نشده است و فقط در مورد زنان نیست، قطعا در بحث ها نام زنان هم مطرح میشود اما هنوز به تعیین مصداق نرسیده ایم.«نیره قوی»، سخنگوی شورای وحدت اصولگرایان، در گفت و گو با برنا در رابطه با تفسیر شورای نگهبان برای رجل سیاسی و کاندیداتوری زنان در انتخابات گفت: در مورد تفسیر رجل سیاسی در قانون اساسی به عقیده من بازار گرمی وجود ندارد و متن قانون است. در واقع هدف کدخدایی از ابتدا بازارگرمی انتخاباتی نبوده است.او افزود: شما در اصل ۱۱۵ قانون اساسی رجل سیاسی و تفسیر آن را می بینید حال اینکه تفسیر آن بازار گرمی است یا نه این در شان شورای نگهبان نیست. به نظر من برای داغ کردن بازار انتخابات حرف یا قول بیهوده نمی دهند.قوی تاکید کرد: تفسیر متن قانون اساسی وظیفه شورای نگهبان است. امروز حرف شورای نگهبان این است که ما به لحاظ قانونی برای ثبت نام زنان مانعی نداریم. خود من در اظهار نظری از آقایان شنیدم که گفته شد ما مصداقش را نداریم. اگر متن قانون این جواز را دارد برای مصداق باید به روند برگزاری انتخابات نگاه کنیم و ببینیم مصداق آن هست یا نیست؟!او در رابطه با گزینه شورای وحدت اصولگرایان برای کاندیداتوری زنان گفت: تا امروز در هیات عالی و شورای وحدت در مورد مصادیق صحبت نشده است. فقط در مورد زنان نیست، قطعا در بحث‌ها نام زنان هم مطرح می شود اما هنوز به تعیین مصداق نرسیده‌ایم.

زنگ خطر حداد عادل در مورد خطر مشارکت پایین در انتخابات

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مشارکت مردمی از اهمیت زیادی برخوردار است و بی اعتنایی مردم نسبت به مسائل به سود کشور نیست؛ این یک زنگ خطری است که حتی خطر آن بیشتر از انتخاب بد است.غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در سی‌وهفتمین نشست میاندوره‌ای دفتر تحکیم وحدت گفت: مشارکت مردمی از اهمیت زیادی برخوردار است و بی اعتنایی مردم نسبت به مسائل به سود کشور نیست. این یک زنگ خطری است که حتی خطر آن بیشتر از انتخاب بد است.وی در باره عدم تکثر نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری، اظهار داشت: تلاش بر این است که مردمی که قصد دارند به نامزد انقلابی رای بدهند، وقتی پای صندوق رای می آیند، در انتخاب بین چند نامزد خوب در این جبهه شک نکنند که باعث شکست در انتخابات بشود. حدادعادل تاکید کرد: در باب مجلس ممکن است چند نقطه سیاه وجود داشته باشد و درصدی از افراد مشکل دار باشند، اما در نگاه کلی مجلس کاملا بد و تماماً سیاه نیست و عملکرد مجلس باید کلی در نظر گرفته بشود.

درب زندان‌های ایران به روی مدعیان حقوق بشر باز است

 رئیس قوه قضاییه ضمن انتقاد از ادعاهای دروغین حقوق بشری برخی کشورهای غربی تصریح کرد: ما آمادگی داریم درب زندان‌های خود را باز کنیم تا مدعیان حقوق بشر، هر زندانی را که می‌خواهند در ایران ببینند؛ مشروط به اینکه بگذارند ما هم هر زندانی را که در کشور آنها می‌خواهیم ببینیم، در این صورت معلوم خواهد شد که حقوق بشر در کدام کشور بیشتر رعایت می‌شود. وی افزود: ادعا کافی است اگر اهل عمل هستید بسم الله، شما زندان های ما را ببینید ما هم زندان های شما را ببینیم.

پیشنهاد نماینده اصولگرا به دختر حاکم دبی: به ایران بیا!

زهره الهیان، نماینده اصولگرای تهران در مجلس در توئیتی به دختر حاکم دبی پیشنهاد کرد به ایران سفر و در کشورمان اقامت کند.شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی» ویدئویی متعلق به دختر جوان حاکم دبی را منتشر کرد که در آن می‌گوید زندانی شده و جانش در خطر است. شاهزاده لطیفه در این فیلم می‌گوید: «من مثل یک گروگان در ویلایی که به زندان تبدیل شده بازداشت هستم».شاهزاده «لطیفه بنت محمد آل مکتوم» ۳۴ ساله، در سال ۲۰۱۸ تلاش کرد با کمک یک مقام اطلاعاتی سابق فرانسه که در قایقی منتظر او بود از طریق دریا از امارات فرار کند، اما نیروهای کماندو او را در مقابل سواحل هند بازداشت کردند. بنا به تأیید خواهر لطیفه، او در دبی در حبس به سر می‌برد و نیروهای پدرش او را تحت نظر دارند.

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۷
در هنگامه جنگ جهانی دوم یک سرباز معمولی ماشین چرچیل رو پشت چراغ قرمز نگه داشت چرچیل هم گفت با دیدن این سرباز و این روحیه مطمئنم جنگ رو می بریم
به نظرتون چرا نیومد پایین و روی سرباز دست بلند نکرد؟
چون اهمیت اجرای قوانین رو در اعتلای یک کشور می دونست
مدت ۱۲ روز هم از فروردین گذشت و خبری از دولت و وزارت رفاه برای طرح افزایش و همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نشد
قطعا پس از ۱۴ فروردین ، بازنشستگان تامین اجتماعی در مجلس و وزارت رفاه و دفاتر تجمع خواهند کرد
درست است درب زندانهاي كشور براي مدعيان احقاق حقوق شهروندي وضايع شدن حقوق انسانها باز بوده ودر حال حاضر صدها نفر با كمال ارامش و رفاه در ان در حال دريافت حقوقشان هستند
اکثرکارفرماها برای پرداخت سنوات و اضافه کاری کارگران فقط حقوق پایه راملاک قرارمیدهنددرحالیکه طبق قانون باید کل حقوق ومزایا ملاک محاسبات باشد
خیلی ازکارگران اینرانمیدانند و انهایی هم که میدانند ازترس اهراج وازدست دادن شغلشان جرات اعتراض ندارند
الان که دیگه یک استان تقریبا خودمختار از چین هستند چرا نگران کاهش مشارکت مردم هستند؟ از همان چینی ها کمک بگیرند و از استان ها چینی آدمن بیاورند برای شلوغ کردن صف رای در این استان خودمختار چین!!!!!!!
تابناک چرا به حرفهای دیروز روحانی درمورد اعطای مجوز واردات واکسن توسط بخش خصوصی با ارزنیمایی عکس العمل نشان ندادید؟؟؟!!!
معنی این حرف اینه که منبعد انهایی که پول دارند میتوانند خیلی سریع واکسن خارجی بزنند وایمن بشوند انهایی هم که ندارند باید صبرکنند تا واردات قطره چکانی دولت یاساخت واکسن تولید داخل باشند !!!!
شما رسانه ها نبایددرمقابل اینگونه تصمیمات تبعیض امیز بین فقیروغنی که درهیچ کجای دنیا سابقه ندارد بی تفاوت باشید
ظاهرا ماجرای سیلی خوردن سرباز ناجا کلا داره ماست مالی میشه که انتظارش هم می رفت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار