بازدید 31631
آخرین تحولات‌ خاورمیانه

رایزنی سران فرانسه، آلمان و روسیه درباره بازگشت ایران به برجام/ اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران/ هشدار رسانه آمریکایی درباره محور ایران و چین/ تعیین نماینده جدید سازمان ملل در لبنان

رایزنی سران فرانسه، آلمان و روسیه درباره بازگشت ایران به برجام، اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران، هشدار رسانه آمریکایی درباره محور ایران و چین، تعیین نماینده جدید سازمان ملل در لبنان و هشدار انصارالله نسبت به وقوع فاجعه در حدیده، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۴۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 31 March 2021

رایزنی سران فرانسه، آلمان و روسیه درباره بازگشت ایران به برجام/ اعمال تحریم های اتحاديه اروپا علیه ایران/ هشدار رسانه آمریکایی درباره محور ایران و چین/ تعیین نماینده جدید سازمان ملل در لبنان

بین الملل تابناک/ تحولات‌ خاورمیانه: رایزنی سران فرانسه، آلمان و روسیه درباره بازگشت ایران به برجام، اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران، هشدار رسانه آمریکایی درباره محور ایران و چین، تعیین نماینده جدید سازمان ملل در لبنان و هشدار انصارالله نسبت به وقوع فاجعه در حدیده، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

رایزنی سران فرانسه، آلمان و روسیه درباره بازگشت ایران به برجام

دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه بامداد چهارشنبه از رایزنی ویدئوکنفرانسی سران پاریس، مسکو و برلین درباره مسائل مختلفی از جمله ایران خبر داد.

شبکه «الجزیره» به نقل از بیانیه کاخ الیزه، گزارش داد، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه شامگاه سه‌شنبه درباره توافق هسته‌ای ایران صحبت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، سران سه کشور مذکور توافق کردند که تلاش‌هایشان را برای بازگرداندن ایران به پایبندی کامل به الزامات ذیل برجام در سریع ترین زمان ممکن، هماهنگ کنند.

رایزنی سران فرانسه، آلمان و روسیه درباره بازگشت ایران به برجام/ اعمال تحریم های اتحاديه اروپا علیه ایران/ هشدار رسانه آمریکایی درباره محور ایران و چین/ تعیین نماینده جدید سازمان ملل در لبنان

در این بیانیه همچنین آمده است که سران آلمان، فرانسه و روسیه در این کنفرانس، درباره بحران‌های سوریه و لیبی نیز گفت‌وگو کردند. بر این اساس، سه کشور توافق کردند که از روند کنونی انتقال قدرت در لیبی کاملا حمایت کنند.

از سوی دیگر، کاخ کرملین نیز در بیانیه‌ای گفت که پوتین، ماکرون و مرکل در بخش دیگری از صحبت‌هایشان به موضوع استفاده از واکسن روسی ویروس «کووید۱۹»، به نام «اسپوتنیک وی» پرداختند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، سران آلمان و فرانسه درباره ابعاد و احتمال مجوز دادن به واکسن روسی کرونا برای استفاده شدن در کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین تولید مشترک آن با رئیس‌جمهور روسیه صحبت کردند.

در حالی که مقام‌های مختلف دولت بایدن طی هفته‌های گذشته بارها تاکید کرده‌اند که نخست ایران باید به تعهدات برجامی خود بازگردد، پس از آن، دولت آمریکا نیز به برجام بازخواهد گشت؛ اما چند روز پیش یک مقام آمریکایی ـ که نخواسته نامش فاش شود ـ به رویترز گفته بود: «مساله این نیست که چه کسی اول به برجام بازمی گردد، بلکه موضوع، توافق بر این است که چه گام‌هایی همزمان برداشته می‌شود.»

«جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید نیز شامگاه سه‌شنبه در کنفرانس خبری گفت: «به روند دیپلماسی برای پیشرفت در مورد ایران پایبند هستیم و این موضوع ممکن است زمان‌بر باشد.»

اعمال تحریم های اتحاديه اروپا علیه ایران 

سه دیپلمات اروپایی گفتند که اتحادیه اروپا موافقت کرده روز چهارشنبه چند مقام ایرانی را به بهانه نقض حقوق بشر تحریم کند.

بر اساس گزارش رویترز، این تحریم‌ها شامل ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی‌های این افراد می‌شود.

رویترز به نقل از این دیپلمات‌ها نوشت که این تحریم فردا اعلام می‌شود؛ اما نام این افراد هفته آینده و زمانی که تحریم‌ها اجرایی شد، اعلام خواهد شد.

رایزنی سران فرانسه، آلمان و روسیه درباره بازگشت ایران به برجام/ اعمال تحریم های اتحاديه اروپا علیه ایران/ هشدار رسانه آمریکایی درباره محور ایران و چین/ تعیین نماینده جدید سازمان ملل در لبنان

این دیپلمات‌ها جزئیات بیشتری درباره این تحریم‌ها اعلام نکردند و اتحادیه اروپا نیز از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

این سه دیپلمات گفتند که همانند آمریکا، اتحادیه اروپا نیز از سال ۲۰۱۱ مجموعه‌ای از تحریم‌ها را علیه ۸۰ فرد ایرانی به بهانه حقوق بشر اعمال کرده و هر ساله در ماه آوریل، این تحریم‌ها تجدید می‌شود؛ این تحریم‌ها روز چهارشنبه تجدید خواهند شد.

یکی از دیپلمات‌ها در پاسخ به سوالی در این باره که چرا در زمان کنونی این اقدامات انجام می‌شود، پاسخ داد که اتحادیه اروپا به دنبال موضع سختگیرانه‌تری برای حمایت از حقوق بشر است؛ طی ماه جاری، اتحادیه اروپاف ۱۱ فرد را از کشور‌هایی نظیر چین، کره‌شمالی، لیبی و روسیه تحریم کرد.

یک از دیپلمات‌های اروپایی گفت: «کسانی که مسئول نقض جدی حقوق بشر هستند، باید بدانند که پیامدهایی وجود دارد.»

دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا نیز ماه پیش نخستین تحریم‌های خود علیه ایران را به بهانه حقوق بشر اعمال کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که علی همتیان و مسعود صفدری را به دلیل آنچه «نقض حقوق بشر» خوانده شده، در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

هشدار رسانه آمریکایی درباره محور ایران و چین

در ادامه واکنش‌های بین‌المللی به امضای سند همکاری جامع ایران و چین، شورای سردبیری یک روزنامه مطرح آمریکایی در یادداشتی تند خطاب به جو بایدن رئیس‌جمهور این کشور، به او درباره تبعات این سند برای واشنگتن هشدار دادند.

روزنامه «وال استریت ژورنال» در ابتدای این یادداشت نوشتند: «هر که فکر می‌کرد با کنار رفتن دونالد ترامپ از صحنه ریاست جمهوری آمریکا، جهان با روی باز از منافع ایالات متحده استقبال خواهد کرد، طی دو ماه اخیر از خواب غفلت بیدار شده است. تازه‌ترین نشانه در این باره را باید در توافق هفته اخیر بین چین و ایران سراغ گرفت؛ دو دشمن ایالات متحده که دارند برای تقویت اهداف استراتژیکشان با هم متحد می‌شوند.»

آنها ادامه دادند: «دو طرف چیزی را امضا کردند که آنها آن را "مشارکت استراتژیک" ۲۵ ساله توصیف کردند و این توافق به معنای تقویت قابل ملاحظه پیوندهای بین دو کشور است. چین چند صد میلیون دلار در طیفی از طرح‌های مختلف ایران شامل نیروی هسته‌ای، بنادر و توسعه نفت و گاز سرمایه گذاری خواهد کرد و چین هم در ازای آن یک روند ثابت از صدور نفت ایران را دریافت خواهد کرد. دو طرف همچنین همکاری دفاعی شان را تقویت خواهند نمود و چین مقادیری از فناوری نظامی خودش را (به ایران) منتقل خواهد کرد.»

این رسانه وابسته به جمهوری‌خواهان در آمریکا، با تکرار ضدیت حامیان این حزب در قبال برجام نوشت: «توجیه‌گران توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ ایران دارند می‌گویند که امضای سند همکاری جامع بین ایران و چین، چیزی به وضعیت موجود اضافه نخواهد کرد؛ بنابراین نباید در ابراز علاقه احیا شده ایالات متحده در قبال ایران خلل ایجاد کند؛ اما این حرف‌های آنها را باور نکنید. این سند همکاری جامع ایران و چین، اتفاقی بزرگ است و باعث پیشبرد و به هزینه و ضرر آمریکا و ثبات در خاورمیانه، که باعث تقویت منافع استراتژیک هر دوی آنها خواهد شد.»

به گفته شورای سردبیران وال استریت ژورنال، سند همکاری جامع همکاری ایران و چین، «به ایران برای دور زدن تحریم‌های ایالات متحده کمک می‌کند و سرازیر شدن پول نقد، باعث کاسته شدن از فشار بر روحانیان حاکم بر ایران خواهد شد. ایران یک خریدار بلند مدت برای صادرات نفتی خواهد داشت؛ صادراتی که به واسطه تحریم‌های ایالات متحده کم شده بود. درآمد ناشی از این تبادل خارجی باعث تامین مالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای نیابتی آن در یمن، سوریه و عراق خواهد شد.»

این رسانه آمریکایی هشدار داد: «دو کشور همچنین یک بانک ایرانی-چینی ایجاد خواهند کرد که هدف از آن دور زدن غلبه دلار ایالات متحده در تجارت جهانی است؛ غلبه‌ای که باعث گزندگی تحریم‌های ایالات متحده هستند. شکستن تسلط دلار بر تجارت و تامین مالی جهانی، هدف مهم روسیه، چین و ایران است. چین معتقد است که بی بند و باری مالی ایالات متحده دارد نقش دلار به عنوان ارز ذخیره جهانی را در معرض خطر قرار می‌دهد و آنها می‌خواهند که یوآن چین جایگزین دلار شود.»

تعیین نماینده جدید سازمان ملل در لبنان 

منابع دیپلماتیک اعلام کردند، دبیرکل سازمان ملل جوانا ورونیکا، نماینده دائم لهستان در این سازمان را به عنوان نماینده جدید این سازمان در لبنان انتخاب کرد.

 این منابع به خبرگزاری فرانسه گفتند، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل به شورای امنیت اطلاع داده تصمیم گرفته، ورونیکا را به عنوان نماینده ویژه سازمان ملل در لبنان تعیین کند و شورای امنیت هم موافقت کرده است.

رایزنی سران فرانسه، آلمان و روسیه درباره بازگشت ایران به برجام/ اعمال تحریم های اتحاديه اروپا علیه ایران/ هشدار رسانه آمریکایی درباره محور ایران و چین/ تعیین نماینده جدید سازمان ملل در لبنان

به گفته منابع مذکور، انتخاب ورونیکا برای این پست به زودی رسما اعلام می‌شود. به این ترتیب ورونیکا متولد ۱۹۸۵ جانشین یان کوبیس می شود که به تازگی نماینده سازمان ملل در لیبی شده است.

ورونیکا به سه زبان عربی، فرانسه و انگلیسی مسلط است و علاوه بر نمایندگی دائم کشورش در سازمان ملل، سفیری لهستان در مصر و مراکش و نیز اتحادیه اروپا در اردن را در کارنامه خود دارد.

هشدار انصارالله نسبت به وقوع فاجعه در حدیده

انصارالله یمن ضمن استقبال از شروع مجدد فعالیت کشتیرانی در کانال سوئز نسبت به وقوع فاجعه ای به مراتب مرگبارتر در اثر انفجار نفتکش صافر هشدار داد.

به گزارش روسیا الیوم، محمدعلی الحوثی، از رهبران انصارالله و عضو شورای عالی سیاسی یمن از سازمان ملل خواست توافقنامه نفتکش "صافر" را در سواحل استان حدیده اجرایی کند و این سازمان را مسئول وقوع هرگونه حادثه زیست محیطی دانست.

وی در توییتی ازسرگیری فعالیت کشتیرانی در کانال سوئز را تبریک گفت و در ادامه نوشت: از سازمان ملل می خواهیم توافقنامه صافر را اجرایی کند که اگر خدای نکرده در اثر انفجار نفتکش صافر، فاجعه زیست محیطی رخ دهد، جهان از کار خواهد ایستاد البته نه یک هفته ـ همانطور که در کانال سوئز رخ داد ـ اما همه چیز برای مدتی نه چندان کوتاه متوقف خواهد شد. همچنین به همراه کشتیرانی، ناوهای جنگی و غیر آن از کار خواهند ایستاد.

رایزنی سران فرانسه، آلمان و روسیه درباره بازگشت ایران به برجام/ اعمال تحریم های اتحاديه اروپا علیه ایران/ هشدار رسانه آمریکایی درباره محور ایران و چین/ تعیین نماینده جدید سازمان ملل در لبنان

شورای امنیت هفته پیش بر لزوم ورود فوری مسئولان سازمان ملل برای نگهداری از نفتکش صافر، که در شمال یمن در منطقه تحت کنترل انصارالله پهلو گرفته، تاکید کرد.

شرکت نفت صنعا ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان را به ممانعت از هر گونه اقدام برای نگهداری از نفتکش صافر که به مخازن شناور تبدیل شده و هر لحظه امکان دارد به دلیل توقف اقدامات برای نگهداری از آن منفجر شود، متهم کرد.

همچنین از سوی دیگر، محمدعلی الحوثی در مصاحبه با روسیا الیوم گفت: آمریکا، انگلیس، عربستان و کشورهای عضو ائتلاف عربی پشت جنگ یمن هستند.

وی افزود: ایالات متحده هنوز با چشم اندازهای صلح فاصله دارد. او گفت، آنچه ارائه شده فعلا فقط حرف است.

الحوثی در پاسخ به سوالی درباره دیدار با نماینده آمریکا در عمان گفت: این دیدار با میانجی‌گری عمان انجام شد و دیدارهایی که با متجاوزان به یمن صورت می گیرد، دیدار با دشمنان است نه دیدار با رفقا.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۳۸
نمی دانم چرا حرکتی بضرر منافع دولت امریکا انجام می شود یهو کلی وطن پرست توی فضای مجازی پیدا می شود.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
فقط اسمت نادر نیست خودت هم یه گونه ی نادری
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
ما که هر حرکت به ضرر منافع امریکا دیدم به ضرر ایران بود!!! کی می خواهند این دولت مردان بفهمند؟؟؟
ناشناس
| Sweden |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
مسئله منافع آمریکا نیست خودت رو به کوچه علی چپ نزن...
همه دولت ها امریکا، اروپا، استرالیا، سازمان ملل همه و همه دست بدست هم دادن تا به عربستان سعودی کمک کنند تا یمن را شکست دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
وقتی خدا بخواهد یک آن باران می بارد ناپلئون شکست می خورد برف و سرما می آید هیتلر شکست می خورد حالا با ایستادگی ملت یمن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
همه صفحات مجازی مختص حمایت از عربستان سعودی و دولت امریکا شده.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
حق هر چند ضعیف باشد ولی سرانجام پیروز می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
هيچ غلطی نمیتونن بکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
ولی آخرش هم خودشان شکست خوردن
زندگی در جامعه جهانی و تعامل با دنیا، یعنی اینکه قوانین بین المللی را قبول و رعایت کنید. مگر اینکه بخواهید دیوار بزرگی دور کشور بکشید
پاسخ ها
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
باید زیر بار زور رفت اگر پر زور باشد
سه تا کشور با پیشینه ننگین می خواهند برای کل دنیا تصمیم بگیرند کم کاری از ماست که اینا پررو شدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
از خودت مایه بزار تفنگ بگیر دستت برو باهاشون بجنگ و ثواب هم دارد شهید میشوی
ناشناس
| Sweden |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
کل پیشینه این سه کشور از پیشینه و حال روسیه و حال چین کمونیست بدتر نیست
دست و پا زدن غرب و حامیان منفعت طلب کشورمان برای جلو گیری از نزدیک شدن ایران به شرق برای تحت کنترل قرار دادن ایران
بعد از امضای قرارداد 25 ساله چرا دوباره دلار رفت بالا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
نگرن نباش شاید یوان اومد پایین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
خب دلار توی جهان هم قیمتش بالا رفت و به جاش طلای جهانی پایین اومد
پایان جنگ یمن برای جلوگیری از سقوط سعودی‌ها.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
کدام سقوط. عربستان به قدر کافی تکثیری داره که بعد از ال سعود هم دشمنی با ایران باقی بماند.
سوختن بعضی ها از اینکه دولت امریکا دیگر نمی تواند با این سند ایران را گوشه رینگ نگه دارد.
یوآن جایگزین دلار ، نگوئید یوآن بگوئید یان یوآن
سربرجام چند سال ایران را به بازی گرفتین آخرشم زدین زیرش، حالا نوبت ماست با کمک چین دولت امریکارو به بازی بگیریم.
بهانه است. غربی ها نه تنها هیچ علاقه ای به حقوق بشر در ایران ندارند بلکه با رشد هر نوع دموکراسی در ایران و همه کشورهای غیر غربی مقابله می کنند (نظریه برخورد تمدن ها را بخوانید) دموکراسی، بزرگترین دستاوردشان است
با همه دنیا قرارداد 25 ساله می بندیم جز دولت های اروپایی و امریکایی حالا ما دست برتر را داریم.
چقدر دلت های غربی دست دست کردن و دولت روحانی را در بدترین شرایط رها کردن، طبیعی است برود سمت چین، وای به حال روزی که اصلاح طلبان بازی کردن با دولت های غربی را یاد بگیرن. وای.
روسیه و پوتین قابل اعتماد نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
فقط اروپا و دولت امریکا قابل اعتماد است، سر برجام نشان دادن چقدر قابل اعتماد هستند.
مولا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
برادر در این دنیا هیچ کشورو شخصی قابل اعتماد نیست
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
آمریکا هزاران بار شرف داره به روسیه که ناشناس گفته فقط اروپا وآمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۱
امریکای ضد بشریت شرف دارد بر کشو های دیگر!
تمام شده آن دوران امریکا
به جای آنکه در مورد بازگشت آمریکا به برجام مذاکره کنند، در مورد بازگشت ایران به برجام مذاکره کرده اند. ایران از برجام خارج نشده است که به آن بازگردد، بلکه به علت خروج غیر قانونی آمریکا از برجام، ایران اجرای تعهداتش را کاهش داده است. در صورت رفع کامل تحریم ها بدون هیچ پیش شرط از طرف امریکا، ایران نیز انجام تعهداتش را از سر خواهد گرفت.
دلتان را به اروپایی ها خوش نکنید دنبال این باشید که 3 و 4 تا ماشین در حد کیفیت ماشین هایی مثل النترا و خودروهای خوب خارجی بسازید و تحویل مردم بدهید چه از لحاظ طراحی و موتوری و چه از لحاظ آپشن آنوقت اروپایی ها و غربی ها دنبال شما خواهند آمد و آنها منت شما را خواهند کشید آنها نگاه به کشورهایی می کنند که قدرت دارند نه کشورهایی که ضعیف هستند و التماس می کنند
پس از امضای قرار داد ۲۵ ساله جهت دادن روابط مشترک بین چین و ایران زمانه آن رسیده است که یمن از موشک ها و پهباد های بیشتزی استفاده کند.
همانطور که رهبران یمنی اعلام کرده اند، نمیتوان در باره میلیارد ها میلیارد ثروت خلق یمن با امپریالیستها و دست درازشده آنان عربستان (که همگی در آمریکا دفتر داشته و شناسنامه هایشان و پاسپورت های دیپلوماتیک آمریکایی میباشد) به چانه زنی و ادامه وضع کنونی ادامه داد.
حل مشکل یمن بمعنی پایان دهی به جنگ سوریه، عراق، افغانستان... و کلیه کشورهای همجوار ایران من جمله عملیات انتحاری مامورین روز مزد آمریکایی ترکیه ای که در منطقه عمل میکنند میباشد.
مردن یکبار شیون هم یکبار
مفاد قرارداد ترکمن چای چینی باید برای مردم شفاف توضیح داده شود
اولین سقوط بورس درسال ۱۴۰۰
باوجود تبلیغات شبانه روزی شاخص کل بورس بازهم به کانال یک میلیون ودویست هزارواحدسقوط کرد
این بورس دیگه بورس بشونیست که نیست
تیتر تحریم علیه ایران ولی اصل اش :

چند مقام ایرانی را به بهانه نقض حقوق بشر تحریم کند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار