بازدید 2315

مسعود كيميايي ‌و علي مطهري درباره‌ي جام‌جهاني اظهارنظر مي‌كنند

او درباره‌ي تنها خبرنگار ايراني كه از سوي سازمان صدا و سيما در آفريقاي جنوبي حضور دارد، نيز گفت: آقاي يوسفي خبرنگار سياسي است كه به تنهايي پوشش خبرهاي جام جهاني را براي شبكه‌هاي راديو و تلويزيوني برعهده دارد؛ ضمن اين‌كه ايشان خبرنگار صدا‌وسيما در آفريقاي جنوبي هستند و براي پوشش مسابقات به اين كشور اعزام نشده‌اند. حضور ايشان به تنهايي در مسابقات جام جهاني باعث شده كه گزارش‌ها به تكرار بيفتد؛ اين درحالي است كه صدا‌وسيما براي توليد خبر و تهيه‌ي تصاوير دست اول بايد دو تا سه گزارشگر و خبرنگار را به بازي‌ها اعزام مي‌كرد.
کد خبر: ۱۰۴۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۰ 14 June 2010
مازيار ناظمي با اعلام خبر توليد و پخش برنامه‌ي زنده‌ي «جام جهاني در راديو»، هم‌چنين مطالبي را با هدف آسيب‌شناسي ويژه برنامه‌هاي ورزشي صدا و سيما بيان كرد.

سردبير و كارشناس - مجري برنامه‌ «جام جهاني در راديو» در گفت‌وگو با ايسنا خاطر نشان كرد: پخش اين ويژه برنامه‌ زنده نيم‌ساعته از شامگاه 23 خردادماه در راديو گفت‌وگو آغاز شد.

وي با انتقاد از موازي‌كاري و هم‌پوشاني برنامه‌هاي ويژه‌ي جام جهاني در شبكه‌هاي راديويي و تلويزيوني، در اين زمينه ادامه داد: از آن جا كه اغلب اين برنامه‌ها موضوعاتي يكسان را دنبال مي‌كنند و حتي بحث‌هاي كارشناسي در اين برنامه‌ها يكسان است، سعي ما براين بود تا در برنامه‌ي «جام جهاني در راديو» رويكردي جديد را اتخاذ كنيم.

او تعداد كارشناسان ورزشي راديو و تلويزيون را محدود دانست و گفت: اين محدوديت باعث شده‌است تا حرف نا‌گفته‌اي وجود نداشته باشد؛ علاقه‌مندان ورزش به حدي پاي صحبت‌هاي اين كارشناسان نشسته‌اند كه ديگر حرف‌هاي آنان برايشان جذابيت چنداني ندارد.

ناظمي سپس بر ضرورت كشف استعداد‌هاي جديد كارشناسي در ورزش از طريق سازمان صدا‌وسيما تاكيد كرد و گفت: رسانه در رشته‌هاي مختلف لازم است كارشناسان جديد را كشف كند و درحال حاضر اين يك نقص محسوب مي‌شود. تكرار زياد چهره‌ها و صداها در تلويزيون و راديو باعث مي‌شود كه جذابيت برنامه‌ها خصوصا براي نسل جديد كمتر شود.

او بار ديگر به برنامه‌ي ويژه جام جهاني در راديو گفت‌وگو اشاره كرد و افزود: براي پرهيز از اين تكرار‌ها، سعي كرديم كارشناسان جديدي از حوزه‌هاي غير ورزشي را به برنامه دعوت كنيم؛ براين اساس افرادي از حوزه‌هاي سياسي، هنري، اجتماعي و غيره درباره‌ي فوتبال صحبت خواهند كرد.

ناظمي از علي مطهري (نماينده مجلس)، مسعود كيميايي (فيلمساز)، عليرضا افتخاري (خواننده) و يونس شكرخواه (استاد ارتباطات)، به عنوان برخي از افرادي نام برد كه نظرات خود را درباره‌ي فوتبال بيان خواهند كرد.

اين برنامه‌ساز ارتباط زنده با خبرنگار حاضر در جام جهاني و ارائه جديدترين اخبار، گفت‌وگو با كفاشيان (رييس فدراسيون فوتبال) در آفريقاي جنوبي و غيره را از ديگر بخش‌هاي برنامه‌ي «جام جهاني در راديو» به كارشناسي هيوا يوسفي دانست.

مازيار ناظمي سپس با انتقاد از عدم حضور خبرنگار ويژه سازمان صدا‌وسيما در جام جهاني 2010، خاطرنشان كرد: سال 1990 نيز تيم فوتبال ايران در بازي‌هاي جام جهاني حضور نداشت، اما ما دو گزارشگر باتجربه (بهرام شفيع و هادي صالح‌نيا) را به بازي‌ها اعزام كرده بوديم؛ اگر شبكه‌هاي راديو تلويزيوني مي‌خواهند به خبرهاي دسته‌ اول دسترسي داشته باشند، حتما بايد گزارشگر يا خبرنگاري را به بازي‌هاي جام جهاني اعزام مي‌كردند؛ اين درحالي است كه در حال حاضر شبكه‌ها براي دريافت اخبار جام جهاني گاه با خبرنگاران روزنامه‌ها و خبرگزاري‌ها تماس مي‌گيرند و از آنها خبر مي‌گيرند.

ناظمي تاكيد كرد: براي من به عنوان برنامه‌ساز قابل قبول نيست كه سازمان صدا‌وسيما خبرنگاري در آفريقاي جنوبي نداشته باشد و اين مساله هم به برنامه‌هاي راديويي و هم به برنامه‌هاي تلويزيوني ضربه زده‌است.

او درباره‌ تنها خبرنگار ايراني كه از سوي سازمان صدا و سيما در آفريقاي جنوبي حضور دارد، نيز گفت: آقاي يوسفي خبرنگار سياسي است كه به تنهايي پوشش خبرهاي جام جهاني را براي شبكه‌هاي راديو و تلويزيوني برعهده دارد؛ ضمن اين‌كه ايشان خبرنگار صدا‌وسيما در آفريقاي جنوبي هستند و براي پوشش مسابقات به اين كشور اعزام نشده‌اند. حضور ايشان به تنهايي در مسابقات جام جهاني باعث شده كه گزارش‌ها به تكرار بيفتد؛ اين درحالي است كه صدا‌وسيما براي توليد خبر و تهيه‌ي تصاوير دست اول بايد دو تا سه گزارشگر و خبرنگار را به بازي‌ها اعزام مي‌كرد.

اين سردبير برنامه‌هاي راديويي سپس در بخش ديگري از گفت‌وگو با ايسنا بر اين نكته تاكيد كرد كه مجري- كارشناس يك برنامه ورزشي نبايد به اعلام آگهي‌هاي تبليغاتي اقدام كند و اين مساله را منجر به پايين آمدن شان مجري - كارشناسان در راديو و تلويزيون دانست.

ناظمي در پايان تاكيد كرد: شان مجري - كارشناس نبايد با اعلام آنونس و تيزر براي اسپانسر برنامه، خدشه‌دار شود؛ اين تبليغات مي‌تواند از طريق ميان برنامه، پس زمينه‌ و هم‌چنين زيرنويس به مخاطب منتقل شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها