بازدید 22035

«مختارنامه» بعد از ماه رمضان + تصاویر

کد خبر: ۱۰۴۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۰ 14 June 2010
مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» به کارگردانی داود میرباقری آخرین مراحل فنی را سپری می‌کند تا بعد از ماه مبارک رمضان از شبکه یک به نمایش درآید.

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» به تهیه‌کنندگی محمود فلاح در 45 قسمت تهیه می‌شود. این مجموعه آخرین مراحل فنی را سپری می‌کند.
 


این سریال قرار است بعد از ماه رمضان به صورت هفتگی روزهای جمعه روی آنتن شبکه یک برود. در حال حاضر مهدی حسینی‌وند، ایرج شهرزادی و امیر توسلی به ترتیب مشغول تدوین، صداگذاری و موسیقی این پروژه هستند.


 
مجموعه «مختارنامه» در سیمافیلم تولید می‌شود و زندگی و قیام مختار ابوعبیده بن ثقفی ملقب به ابواسحاق را روایت می‌کند. او یک علوی بود که به خاندان پیامبر عشق و ارادت داشت. او سیاستمداری کهنه‌کار و باهوش ، در عین حال جنگاوری شجاع  بود.


 
شهرت مختار به دلیل قیامی است که پس از واقعه عاشورا با هدف خونخواهی از شهدای دشت کربلا توسط او شکل می‌گیرد و به پیروزی می‌رسد. در زمانی که مردم کوفه از امام حسین (ع) برای آمدن به کوفه دعوت می‌کنند، او و قبیله‌اش نیز به طرفداری از امام (ع) حرکت خود را آغاز می‌کنند، اما مختار توسط عبیدالله بن زیاد دستگیر و روانه زندان می‌شود.
 

فریبرز عرب‌نیا، رضا کیانیان، جعفر دهقان، رضا رویگری، ژاله علو، فرهاد اصلانی، فریبا کوثری، نسرین مقانلو، داود رشیدی، پرویز پورحسینی، مهدی فخیم‌زاده، محمد صادقی، گوهر خیراندیش، انوشیروان ارجمند، امین زندگانی، بهناز جعفری، ویشکا آسایش، صالح میرزاآقایی و... در این مجموعه ایفای نقش ‌کردند.

 

از دیگر عوامل مجموعه «مختارنامه»  می‌توان به  طراح گریم: مسعود ولدبیگی، مدیر هنری: محسن شاه‌ابراهیمی، صدابردار: ایرج شهزادی، مدیر برنامه‌ریزی: مسعود میمی، منشی‌صحنه: جمشید خندان و نویسندگان متن اولیه: حسن میرباقری و محمد بیرانوند و عکاس: مسعود پاکدل اشاره کرد.
 
 

محمود فلاح، تهیه‌کننده این اثر چندی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از منتشر شدن کتاب و دی وی دی مجموعه «مختارنامه» بعد از تمام شدن پخش آن خبر داد.
 
 

گروه «مختارنامه» قصد دارند تمام تجربیات این پروژه به صورت مکتوب و تصویری در اختیار افردای بگذارند که قصد دارند مجموعه‌های الف ویژه بسازند. دکتر مهتاره علیزاده مشغول جمع‌آوری مجموعه «مختارنامه» است.
 

 
تاکنون عزت‌‌الله ضرغامی از صحنه‌های مختلف مجموعه «مختارنامه» بازدید کرده است. او اول اردیبهشت‌ماه پارسال در حاشیه بازدید از مجموعه «مختارنامه» در شاهرود این سریال را یک موهبت الهی و نتیجه یک تلاش طولانی برای تصویر تاریخ اسلام دانست.
 

 
صحنه کربلا به پیشنهاد عزت‌الله ضرغامی در طول فیلمبرداری این مجموعه که از 25 فروردین ماه سال 1383 آغاز شد، اضافه شد. ضرغامی در این باره گفت: پیشنهاد من بود در «مختارنامه» در حد بضاعت و توانی که داریم واقعه عاشورا را به تصویر بکشیم. امیدوارم این مجموعه از مجموعه‌های ماندگار و عظیم رسانه ملی باشد. در غرب عنوان فیلم یا مجموعه عظیم را به تولیدات پرهزینه اطلاق می‌کنند، اما در آثار دینی بودجه حرف اول را نمی‌زند، نیروهای سازنده و متخصص و تعلق خاطر به این حوزه یک عامل مهم هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۰
احسنت
اونقدر توش تاخير بندازيد تا همه برن فارسي وان نگاه كنن!!!!
واقعا سریال های جناب میرباقری دیدن داره !
بیصبرانه منتظر شروعش هستیم
كمي هم درباره هزينه سرسهم آور تهيه آن بنويسيد
یکسال منتظر این سریال بودم ..
ان شاء الله نوع فیلم و نگاتیو مانند سریال حضرت یوسف نباشد که گویا بر روی فیلم خاک پاشیده اند و تمامی رنگ ها قهوه ای و کرم است!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر