بازدید 2105

رئيس جديد بارسلونا مشخص شد

گوارديولا روي برگه راي خود كه مسلما هيچ تاثيري در جريان انتخابات نداشته نوشته است: "رئيس، رئيس." اين نشان مي‌دهد گوارديولا با هر مديرعاملي كار مي‌كند و با اين كار خواسته ثابت كند مشكلي با هيچ كدام از مديران عامل ندارد.
کد خبر: ۱۰۴۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۵ 14 June 2010
الكساندرو روسل با كسب 61.35 درصد آرا پيروز انتخابات رياست باشگاه بارسلونا شد.

به گزارش فارس به نقل از سايت رسمي بارسلونا، بيش از 50 هزار نفر از هواداران رسمي باشگاه بارسلونا در انتخابات پيچيده و باشكوه اين باشگاه شركت كردند و در نهايت الكساندرو روسل با 35 هزار و 21 راي و در مجموع 61.35 درصد آرا به پيروزي رسيد. 1.26 درصد آرا معادل 722 راي غيرقانوني تشخيص داده شدند و 21 درصد معادل 119 راي اشتباه و مخدوش اعلام شده است.

رقباي ديگر روسل آراي كمي را به خود اختصاص دادند. بنديتو با كسب 14.9 درصد آرا معادل 8 هزار و 44 راي به مقام دوم رسيد. اينگلا ديگر رقيب روسل با كسب 12.29 درصد آرا معادل 7 هزار و 14 راي رتبه سوم را به خود اختصاص داد و فرر با كسب 10.80 درصد آرا معادل 6 هزار و 168 راي به مقام چهارم رسيد.

به اين ترتيب روسل رقيب قديمي خوان لاپورتا به عنوان مديرعامل جديد باشگاه بارسلونا معرفي شد. انتخابات پيچيده و باشكوه باشگاه بارسلونا نمادي از دموكراسي در ورزش بود و آنقدر پيچيده و حرفه‌اي برگزار شد كه اين باشگاه مجبور بود از چند ماه پيش نحوه راي دادن و شركت در انتخابات را به هواداران آموزش دهد.

بيش از 120 جايگاه مخصوص اخذ راي در شهر بارسلونا براي هواداران اين تيم در نظر گرفته شده بود. هواداران معلول اين امتياز را داشتند كه در خانه بمانند و افرادي از باشگاه براي گرفتن راي به آنها مراجعه كنند.

طبق رفراندوم برگزار شده در باشگاه بارسلونا خوان لاپورتا مدير عامل سابق نيز همچنان در كنار اين باشگاه مي‌ماند و به عنوان مشاور حقوقي و سياسي روسل به فعاليت خود ادامه مي‌دهد اما از آنجا كه هدف اصلي لاپورتا شركت در انتخابات شهرداري بارسلونا است بعيد به نظر مي‌رسد مشاور خوبي براي روسل باشد.


روسل: همه بارسلونايي و كاتالونيايي هستيم
الكساندرو روسل مديرعامل جديد باشگاه بارسلونا گفت: همه ما بارسلونايي و كاتالونيايي هستيم و بازيكني كه مليتي خارج از مليت كاتالونيايي دارد بايد قبل از امضاي قرارداد قسم نامه اين منطقه را ادا كند.

وي افزود: من در سخنان قبل از انتخابات خود بارها بر سياسي نبودن و دوري خود از مشكلات غير فوتبالي تاكيد كرده و مي‌كنم اما اين دليل نمي‌شود كه خواست مردم را ناديده بگيرم.

روسل گفت: در مبارزات انتخاباتي خط فكري خود را به مردم توضيح دادم اما امروز به عنوان يك مديرعامل منتخب مردم ديگر مسئول افكار خود هستم و خطوط فكري مرا مردم تعيين مي‌كنند نه عقايد شخصي من. رئيس همه هستم، حتي كساني كه به من راي نداده‌اند و بايد براي همه كار كنم، كارهايي كه براي همه خوب و مفيد باشد.

روسل ادامه داد: من يك بارسلونا مي‌خواهم كه به معناي واقعي نماينده كاتالان، كاتالانيستا و همه مردم اين منطقه باشد. بارسلونا جهاني است پس من مديرعامل همه هواداران بارسلونا در سراسر جهان هستم.

روسل خاطرنشان كرد: اين پيروي من نبود بلكه پيروزي هواداران بارسلونا محسوب مي‌شد. آنها در يك روز تاريخي با راي قاطعانه مرا انتخاب كردند و اين راي قاطعانه وظيفه مرا بيش از پيش سنگين مي‌كند.

دلال قديمي فوتبال اروپا در پايان گفت: در بين كساني كه داوطلبانه و بدون دريافت حقوق در ستاد انتخاباتي من كار مي‌كردند يك دانشجو حضور داشت كه به خاطر كار زيادش حتي مهمترين كلاس‌هاي دانشگاه خود را نيز لغو كرد. من چگونه مي توانم زحمات ده‌ها نفر مثل او را جبران كنم جز آنكه با پيروزي‌ها و قهرماني‌هاي بارسلونا موجبات شادي آنها را فراهم كنم.

روسل در سخنان مطبوعاتي خود هيچ اشاره‌اي به سرنوشت گوارديولا نكرد اما اين خبر در سايت رسمي بارسلونا منتشر شده كه وي امروز با سرمربي بارسا جلسه‌اي بسيار مهم خواهد داشت.


راي گوارديولا فاش شد
راي سرمربي تيم فوتبال باشگاه بارسلونا با هماهنگي صورت گرفته فاش شد.

به گزارش آس اسپانيا، جوزپه گوارديولا روز گذشته در انتخابات باشگاه بارسلونا شركت كرد و راي خود را داخل صندوق انداخت اما طبق سنت قديمي راي مربيان پس از روشن شدن تكليف انتخابات فاش مي‌شود.

گوارديولا روي برگه راي خود كه مسلما هيچ تاثيري در جريان انتخابات نداشته نوشته است: "رئيس، رئيس." اين نشان مي‌دهد گوارديولا با هر مديرعاملي كار مي‌كند و با اين كار خواسته ثابت كند مشكلي با هيچ كدام از مديران عامل ندارد.

معني ديگر اين راي منحصر به فرد اين است كه الكساندرو روسل بي‌ترديد اطمينان دارد، گوارديولا با سياست‌هايش همسان نيست و نوشته نشدن نام روسل بر برگه راي گوارديولا مي‌تواند مقدمه‌اي باشد براي اختلافات اين دو در آينده.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار