بازدید 2246
آخرین اخبار و اظهارنظرها پیرامون جام جهانی فوتبال 2010؛

مارادونا: من جادوگر نيستم

بنا به گفته يكي از كارگان قرار بوده فيفا مبلغ 195 دلار براي يك روز به آنها پرداخت كند كه رقم پرداختي به آنها تنها 25 دلار بوده است. فيفا هنوز پاسخي به اين معترضان نداده است اما احتمال دارد اين اعتصاب در اطراف ورزشگاه ژوهانسبورگ هم اتفاق بيفتد. / تلويزيون كره شمالي اعلام كرد، تعدادي از بازي‌هاي جام جهاني 2010 پخش خواهد شد، اما ديدارهاي تيم‌هاي آمريكا و كره جنوبي كه از دشمنان هميشگي كره‌اي ها هستند به هيچ وجه به روي آنتن نخواهد رفت.
کد خبر: ۱۰۴۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۱ 14 June 2010
سرمربي اسپانيا به مردم كشورش اطمينان داد اين تيم با تمام قدرت در جام جهاني حاضر خواهد شد.

به گزارش فارس و به نقل از ماركا اسپانيا، ويسنته دل‌بوسكه گفت: مردم اسپانيا نگران چيزي نباشند و بدانند با تمام قدرت از مرحله گروهي صعود خواهيم كرد و در مراحل حذفي نيز شاهد فاصله بسيار زياد فوتبال اسپانيا با ساير رقبا خواهند بود.

وي گفت: هرگز دچار غرور كاذب نمي‌شويم و اطميناني كه از آن سخن مي‌گويم نشانه غرور كاذب ما نيست.

دل‌بوسكه افزود: اينيستا در شرايط ايده‌آلي است و آلونسو نيز مصدوميت جدي ندارد. من در مرحله گروهي به ستارگان خود استراحت مي‌دهم و كار اصلي آنها از مرحله حذفي آغاز مي‌شود.


نااميدي كارشناسان و هواداران ايتاليا از صعود
كارشناسان و هواداران ايتاليا هيچ اميدي به اين تيم ندارند و معتقدند ضعيف‌ترين عملكرد نسبت به دوره‌هاي پيشين جام جهاني را خواهد داشت.

ميانگين سني بالاي تيم از جمله مواردي است كه هواداران و كارشناسان را نگران كرده است. خبرنگاران و تماشاگران ايتاليايي كه به آفريقاي جنوبي آمده‌اند نسبت به اين تيم با ديده ترديد نگاه مي‌كنند.

ايتاليا در گروه 6 با نيوزيلند، پاراگوئه و اسلواكي هم‌گروه است. شاگردان ليپي امشب (چهارشنبه) در اولين ديدار خود از ساعت 23 به مصاف پاراگوئه مي‌‌روند.


هشدار هواشناسي نسبت به سرماي شديد هوا
مقامات برگزار كننده جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي از احتمال كاهش دماي هوا تا مرز منفي 4 درجه خبر دادند.

سازمان جهاني هواشناسي تحت حمايت سازمان ملل متحد با هماهنگي فيفا در آخرين بيانيه خود در مورد وضعيت آب و هوا در آفريقاي جنوبي از احتمال كاهش دما تا مرز منفي 4 درجه خبر داد.

اين در حالي است كه اكثر گردشگران اروپايي از سرماي هوا فرار كرده و براي پيدا كردن هوايي مطلوب و آفتاب معروف آفريقا به اين كشور سفر كردند. بسياري از گردشگران و خبرنگاران كه با لباس گرم به آفريقاي جنوبي نيامده‌اند مجبور به خريد لباس‌هاي زمستاني با قيمت‌هاي بسيار بالا شده‌اند. در نيم كره جنوبي در اين فصل از سال دماي سردي را تجربه مي‌كند.


مردم كيپ‌تان بزرگترين شيپورها را به ورزشگاه مي‌آورند
معدن شيپورهاي معروف به ووزيلا كه مردم آفريقاي جنوبي در رقابت‌هاي جام جهاني 2010 از آنها استفاده مي‌كنند در شهر كيپ‌تان آفريقا است و مردم اين شهر بزرگترين اين شيپورها را به ورزشگاه‌ها مي‌آورند و بيشترين استفاده را از آن انجام مي‌دهند. طول اين شيپورها به 114 فيت مي‌رسد و موج صوتي با 123،5 دسيبل دارد.

مردم آفريقاي جنوبي در رقابت‌هاي جام جهاني از اين شيپورها استفاده مي‌كنند كه اين امر با اعتراض تيم‌هاي مختلف همراه شد، اما مسئولان فيفا هيچ مشكلي از استفاده اين شيپورها در ورزشگاه‌ها نديدند و با وجود صداي ناهنجار آن مردم اين كشور در ورزشگاه‌ها از آن استفاده مي‌كنند. البته روز گذشته اعلام شد ممنوعيت استفاده از اين وسيله در دست بررسي است.


بن‌همام: دليلي ندارد كره به مرحله دوم نرسد
محمد بن همام رئيس کنفدراسيون فوتبال آسيا يکي از تماشاگران پيروزي 2-0 کره جنوبي برابر يونان در ورزشگاه پورت اليزابت در روز شنبه بود. او بعد از بازي به سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا چنين گفت: من هميشه گفته ام که آينده آسيا در دستان بازيکنان همين قاره است به خصوص بازيکنان جديدش. توسعه در هيچ ورزشي بدون تمرکز روي جوانان امکان پذير نيست و فوتبال هم استثنايي ندارد.

رييس كنفدراسيون فوتبال آسيا در نامه‌اي كه به مناسبت پيروزي كره‌جنوبي برابر يونان نوشته آورده است: "روز شنبه من شاهد موفقيت کره جنوبي برابر قهرمان اروپا در سال 2004 بودم. پارک چو يونگ و کي سئونگ يونگ با نمايش فوق العاده شان در خط مياني قلب هواداران را بدست آوردند. پارک چو يونگ بازيکن سابق جوان سال آسيا بود و دومي همين عنوان را اينک در دست دارد. من هنوز بازيهاي پارک چو يونگ را در قهرماني جوانان سال 2004 آسيا به ياد دارم. آن بازيها در مالزي برگزار شد و کره جنوبي به قهرماني رسيد.

کي سئونگ يونگ در ليگ قهرمانان آسيا و بازيهاي انتخابي جام جهاني هم ثابت کرد که آينده درخشاني دارد. گل پارک جي سونگ هم که بعد از عبور از سه مدافع و ضربه آخر زيبايي به ثمر رسد صحنه اي تحسين برانگيز بود. مي خواهم اشاره مشخصي به دروازه باني جوتنگ سونگ ريونگ در درون دروازه هم بکنم. او بالاتر از انتظار ظاهر شد و نوک انگشتانش توانست دروازه کره را حفظ کند.به نظرم کره مي توانست با گل هاي بيشتري به پيروزي برسد.

ديدن فوتبال همراه با دوستان هميشه لذت بخش است به خصوص اگر آنها رئيس يوفا ميشل پلاتيني که نسبت به يونان تعلق خاطر داشت و دکتر چونگ مونگ جون نايب رئيس فيفا که پرچم کره جنوبي را در دست داشت باشند. پيروزي زيبا در ورزشگاهي ديدني که اميدواري رسيدن تيم هاي آسيايي را به مرحله شانزدهم بيشتر کرد. اگر کره جنوبي بتواند با همين کيفيت بازي کند دليلي ندارد که به مرحله بعدي صعود نکند."


مارادونا: من جادوگر نيستم
سرمربي تيم ملي فوتبال آرژانتين گفت: من جادوگر نيستم كه با جادو تيمم را قهرمان كنم.

به گزارش فارس و به نقل از ماركا اسپانيا، ديه‌گو آرماندو مارادونا سرمربي پرحاشيه آرژانتين تصريح كرد: پيروزي يك بر صفر در بازي اول برابر نيجريه بسيار مهم و ارزشمند بود. بازي بسيار خوبي به نمايش گذاشتيم و ثابت كرديم مدعي جدي قهرماني هستيم.

وي افزود: توهيني به نيجريه نكرده‌ام. آنها عقاب آفريقا بودند. من فقط گفتم ما هم گربه‌هاي آمريكاي جنوبي هستيم اما يكي از اين گربه‌ها نامش مسي است و هيچ عقابي از پس اين گربه برنمي‌آيد.

مارادونا ادامه داد: من جادوگر نيستم و فقط در حد يك مربي كار مي‌كنم. نمي‌توانم مثل بكن باوئر و امثال او به خرافات يا مافيا تن بدهم. من فقط مارادونا هستم و همين سادگي‌ام است كه باعث شده مردم مرا بخواهند.


6 پليس بين‌المللي به كاروان اسپانيا فرستاده شدند
به دستور نخست‌وزير اسپانيا 6 پليس حرفه‌اي از اين كشور به محل استقرار كاروان تيم ملي فوتبال اعزام شدند.

به گزارش فارس و به نقل از آس اسپانيا، كاروان تيم ملي اسپانيا از خوسه لوئيس رودريگس ساپاته‌رو، نخست‌وزير اين كشور خواسته‌اند 6 پليس حرفه‌اي براي محافظت از كل كاروان اعزام كنند.

اين 6 پليس بين‌المللي به 5 زبان زنده دنيا تسلط كامل داشته و تجهيزات كامل آنها مورد تائيد ناتو و سازمان‌هاي مبارزه با تروريسم بين‌الملل است.

دولت آفريقاي جنوبي اين امر را بيهوده و غيرضروري دانسته اما به دستور نخست‌وزير اسپانيا احترام گذاشته است. تاكنون چند مورد درگيري خياباني، سرقت و ناامني در برخي مراكز خريد گزارش شده است.


اوزه‌بيو: جام جهاني براي همه مردم جهان است
اسطوره فوتبال جهان از برخي بي‌عدالتي‌ها در تقسيم شادي جام جهاني انتقاد كرد.

به گزارش سايت رسمي فيفا، اوزه‌بيو اسطوره فوتبال پرتغال و جهان گفت: اين درست نيست كه جام جهاني با حق پخش بسيار گران قيمت خود و همچنين وسايل ورزشي و تبليغاتي غيرقابل دسترسي تنها براي قشر خاصي از مردم جهان باشد.

وي افزود: اگر آفريقاي جنوبي ميزبان جام جهاني است، پس همه مردم آفريقاي جنوبي بايد از آنها سهم ببرند نه اينكه در برخي نقاط اين كشور حتي‌ امكان تماشاي بازي‌ها نيز وجود نداشته باشد.

اوزه‌بيو ادامه داد: اميدوارم جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي، بهانه‌اي باشد براي بيداري مردم جهان تا كودكان آفريقا را هم ببينند و بدانند كه همه بايد به هم كمك كنند تا جهاني آزاد سالم و پر از عدالت داشته باشيم.


مارويك: توپ جام‌جهاني مسخره است
سرمربي تيم ملي فوتبال هلند گفت: توپ‌هاي مورد استفاده در جام‌جهاني كيفيت مسخره‌‌اي دارند.

به نوشته روزنامه داگبلات، برت‌ فان‌مارويك اظهار داشت: پيش از بازي با دانمارك مهمترين چيزي كه فكر و ذهنم را به خود مشغول كرده است، مسئله توپ‌هاي ويژه جام‌جهاني است. وقتي اين توپ در هوا به حركت در‌مي‌آيند، عكس‌العمل ‌هاي مسخره و خنده‌داري دارند.

مربي دو سال اخير نارنجي‌پوشان هلند افزود: كار روي زمين با اين توپ تا حدي راحت‌تر در هوا اس .ولي وقتي كه پاس‌هاي مورب مي‌دهيد، آن وقت بهترين‌ بازيكنان دنيا هم در مهار و كنترل توپ با دشواري روبرو مي‌شوند چون با كوچكترين حركتي توپ از محوطه شما فاصله مي‌‌گيرد.

توپ‌هايي كه در اين پيكارها مورد استفاده قرار گرفته، جوبلاني نام داشته كه محصول شركت آديداس بوده و باعث انتقاد مربيان و بازيكنان زيادي در روزهاي اخير شده است.


مسي: بازي با اين توپ‌ها كشنده است
مرد سال فوتبال جهان و اروپا از كيفيت توپ جام‌جهاني انتقاد كرد.

به نوشته روزنامه نويه‌زورخرسايتونگ سوئيس، ليونل مسي گفت: تا زماني كه مقابل نيجريه بازي نكرده بوديم بطور جدي متوجه كيفيت نامطلوب توپ مخصوص بازي‌هاي جام‌جهاني نشده بودم. فكر مي‌كردم مهار اين توپ‌ها براي دروازه‌بانان سخت باشد ولي وقتي بازي تمام شد، تازه متوجه شدم كار كردن با اين توپ تنها براي سنگربانان دشوار نيست. حتي ما بازيكنان نيز با سختي بسيار روبرو مي‌شويم و كاري كشنده است.

وي كه عصر روز شنبه در بازي با نيجريه به رغم تلاش فراوان موفق به گلزني نشد، عنوان كرد: كار كردن با اين توپ براي من بسيار سخت است. اين حالت در مورد ديگر بازيكنان نيز وجود دارد. فكر مي‌كنم بايد تا بازي بعدي آنقدر با توپ جام كار كنيم كه بتوانيم به احساس خوبي نسبت به اين توپ برسيم. ضمن اين كه به كار با آن نيز عادت كنيم.

مسي گفت: با توجه به توانمندي بسيار بازيكنان تيم ملي فكر مي‌كنم خيلي سريع بتوانيم خودمان را با شرايط جديد از جمله اين توپ وفق دهيم.

توپ‌هايي كه در اين پيكارها مورد استفاده قرار گرفته، جوبلاني نام داشته كه محصول شركت آديداس بوده و باعث انتقاد مربيان و بازيكنان زيادي در روزهاي اخير شده است.


اولسن:‌ بنتر، ينسن و توماسن مقابل هلند غايب هستند
سرمربي تيم ملي فوتبال دانمارك از عدم حضور سه بازيكن كليدي در ديدار با هلند خبر داد.

به نوشته روزنامه داگبلات، مورتن اولسن در اين باره گفت: متاسفانه شرايط استفاده از سه بازيكن تاثيرگذار مقابل هلند را تا اين لحظه در اختيار نداريم كه همين امر كار را تيم را بسيار دشوار مي‌كند.

براساس اظهارات اين مربي مجرب، نيكولاس بنتر عضو خط حمله آرسنال انگليس، دانيل ينسن،‌ بازيكن تيم وردربرمن آلمان و يان دال توماسن، عضو فاينورد هلند به علت مصدوميت قادر به حضور در اين ديدار از گروه پنجم در ورزشگاه ساكرسيتي ژوهانسبورگ نيستند.

وي گفت: براساس اظهار نظر پزشكان شرايط اين سه تن خوب نيست. البته كادر پزشكي سخت در تلاش است تا آخرين لحظه امكان استفاده از آنان را در زمين فراهم كند.


فابرگاس: اسپانيا تشنه قهرماني است
بازيكن تيم ملي فوتبال اسپانيا تيمش را تشنه قهرماني دانست.

به گزارش نوشته آس اسپانيا، سسك فابرگاس بازيكن مورد علاقه تيم‌هايي چون منچسترسيتي، رئال مادريد و بارسلونا روز گذشته در نشست خبري گفت: تيم ملي فوتبال اسپانيا تشنه قهرماني است.

وي افزود: در گروه ساده‌اي هستيم و من هم قبول دارم اسپانيا محكوم به صعود مقتدرانه است اما تك‌تك رقباي خود را جدي مي‌گيريم و براي همه تيم‌ها احترام قايليم.

فابرگاس ادامه داد: دو سال پيش قهرمان اروپا شده‌ايم. اسپانيا امروز قوي‌تر از دو سال پيش است و ما براي قهرماني در جهان آمده‌ايم و هرگز به بازي در سطح اروپا بسنده نخواهيم كرد.


اعتصاب كارگران جام جهاني به فيفا
بيش از 500 نفر از كارگران جام جهاني به دليل كاهش ناگهاني دستمزد خود پس از بازي آلمان و استراليا در حوالي ورزشگاه دوربان اعتصاب كردند.

به گزارش ايسنا، پس از آنكه فيفا به طور ناگهاني دستمزد كارگران جام جهاني كه مليت تمامي آنها آفريقاي جنوبي را كاهش داد، پس از ديدار يكشنبه شب آلمان برابر استراليا بيش از 500 نفر از اين كارگران در اعتراض به كاهش دستمزدشان در حوالي ورزشگاه دوربان دست به اعتصاب زدند كه اين اعتصاب با دخالت پليس ضد شورش آفريقاي جنوبي به پايان رسيد.

شاهدان خبر مي‌دهند كه پليس براي متوقف كردن معترضان از گاز اشك‌آور استفاده كرد. حدود سي پليس ضد شورش با وسايل ويژه خود اين كارگران را از اطراف ورزشگاه دور كردند.

تا به حال گزارشي از ميزان مجروحان يا دستگيرشدگان منتشر نشده است. يكي از اين كارگران به آسوشيتدپرس گفت: "آنها نمي‌خواهند بگويند كه چرا دستمزدمان را كم كردند."

بنا به گفته يكي از كارگان قرار بوده فيفا مبلغ 195 دلار براي يك روز به آنها پرداخت كند كه رقم پرداختي به آنها تنها 25 دلار بوده است. فيفا هنوز پاسخي به اين معترضان نداده است اما احتمال دارد اين اعتصاب در اطراف ورزشگاه ژوهانسبورگ هم اتفاق بيفتد.


تاتنهام با مدير برنامه‌هاي‌ ‌هانري مذاكره كرد
منابع رسانه‌اي انگليس از مذاكره مدير برنامه‌ مهاجم تيم ملي فوتبال فرانسه با نمايندگان باشگاه تاتنهام خبر دادند.

به گزارش فارس و به نقل از ديلي‌استار؛ اين گفت‌وگو روز گذشته در شهر انگليس انجام شد.

تاتنهامي‌ها كه براي حضوري مطلوب در فصل آتي رقابت‌هاي ليگ برتر تلاش مي‌كنند، قصد دارند با هانري كه اينك به همراه تيم كشورش در مسابقات جام‌جهاني 2010 در آفريقاي‌جنوبي حضور دارد، از قدرت بيشتري در حمله برخوردار ‌شوند.

مهاجم 32 ساله فرانسه پيش از حضور در بارسلونا سابقه حضوري درخشان به همراه تيم ليگ برتري آرسنال داشته است.


پخش بازي‌هاي جام جهاني از تلويزيون كره‌شمالي   
تلويزيون كره شمالي در اقدامي عجيب و باورنكردني سه بازي از رقابت‌هاي جام جهاني را به روي آنتن برد.

به گزارش ايسنا، پيش از اين اعلام شده بود اين كشور قصد ندارد هيچ يك از بازي‌هاي جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي را پخش كند اما تلويزيون اين كشور پس از پخش مراسم افتتاحيه سه ديدار هم از سه روز اول و دوم اين رقابت‌ها را پخش كرد.

تيم ملي كره شمالي بعد از سال 1966 توانست به مرحله پاياني جام جهاني راه پيدا كند. هواداران بسيار زيادي در داخل اين كشور بي‌صبرانه در انتظار تماشاي تيم ملي كشورشان در جام جهاني هستند. آنها مي‌دانند كه به احتمال فراوان ديگر به اين زودي‌ها راهي جام جهاني نخواهند شد. كشور كمونيست كره شمالي كه تنها يك شبكه پخش زنده تلويزوني دارد به شدت تحت تاثير مسايل سياسي قرار دارد.

همچنين پخش راديوهاي خارجي نيز در اين كشور ممنوع است و به اين ترتيب با توجه به عدم پخش رقابت‌هاي جام جهاني هواداران كره‌اي هيچ شانسي براي تماشاي بازي‌هاي تيم ملي كشورشان نداشتند، اما پخش سه ديدار در سه روز آغازين جام جهاني اميد را براي فوتبال دوستان كره‌اي زنده كرده است.

تلويزيون كره شمالي اعلام كرد، تعدادي از بازي‌هاي جام جهاني 2010 پخش خواهد شد، اما ديدارهاي تيم‌هاي آمريكا و كره جنوبي كه از دشمنان هميشگي كره‌اي ها هستند به هيچ وجه به روي آنتن نخواهد رفت. با توجه به فراگيرشدن تب جام جهاني در دنيا مسوولان اين كشور به فكر پخش رقابت‌هاي جام جهاني افتادند البته آنها با وجود در اختيارداشتن حق پخش تمام بازي‌ها تنها تعداد اندكي از بازيهاي اين رقابت‌ها را براي علاقمندان پخش خواهند كرد.

مسوولان كره شمالي قبل از آغاز جام جهاني با شركت SBS كه حق پخش جام جهاني را به كشورهاي مختلف واگذار كرده است به توافق رسيدند تا اين كشور هم بتواند در صورت موافقت مقامات سياسي اين بازيها را براي فوتبال دوستان پخش كند.

تلويزيون كره شمالي تاكنون ديدار افتتاحيه بين تيم‌هاي آفريقاي جنوبي و مكزيك و تيم‌هاي فرانسه و اروگوئه را براي فوتبالدوستان كره‌اي پخش كرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر