بازدید 5130

تداوم پایش مرزی کرونا در فرودگاه شیراز

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اثرگذاری اقدامات پایگاه مراقبت مرزی فرودگاهی، بر تداوم پایش‌های مرزی کرونا در پایگاه‌های فرودگاهی فارس و خصوصا شیراز تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۴۱۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹ 22 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر عبدالرسول همتی در حاشیه بازدید شبانه از پایگاه مراقبت مرزی فرودگاه بین‌المللی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز، گفت: مقررات بهداشتی بین‌المللی (International Health Regulations ) ابزار حقوقی بین‌المللی است که ۱۹۴ کشور جهان از جمله کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت متعهد اجرای آن هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از علوم پزشکی شیراز، همتی هدف از این مقررات را کمک به جامعه بین‌المللی در ارتباط با پیشگیری و پاسخ به خطرات حاد بهداشت عمومی دانست که دارای پتانسیل گسترش از طریق مرزها و تهدید مردم سراسر جهان است.

همتی افزود: در دنیای کنونی که بیماری‌های واگیر از طریق مسافرت و تجارت بین‌المللی می‌توانند گسترش یابند و بحران سلامت در یک کشور می‌تواند معیشت و اقتصاد را در بسیاری از نقاط جهان تحت تاثیر قرار دهد، توجه به این مقررات و پایبندی همه جانبه به آنها می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

او ادامه داد: در زمان بروز رویدادهایی که می‌توانند یک اورژانس بهداشت عمومی با اهمیت بین المللی محسوب شوند، یکی از اقدامات برای واکنش مناسب، اجرای کنترل دقیق مسافرین در هنگام ورود و خروج است.

همتی گفت: پایگاه مراقبت مرزی فرودگاه بین‌المللی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز از نقاط حساس و استراتژیک بوده که پس از آغاز همه گیری بیماری کرونا نیز در کنترل سلامت مسافران نقش چشمگیری را ایفا کرده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد: در راستای بررسی عملکرد این پایگاه بهداشتی با همراهی مدیر گروه بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه، رییس مرکز بهداشت شهدای والفجر شهرستان شیراز و کارشناس مسوول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت شهدای والفجر شهرستان شیراز، بازدید سرزده شبانه، برنامه ریزی و انجام شد.

همتی یادآور شد: در این بازدید، بررسی عملکرد تیم مراقبت در خصوص مسافران پروازهای خروجی، نحوه صدور گواهی سلامت و تست PCR مورد ارزیابی قرار گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست