بازدید 2417
آخرین اخبار و اظهارنظرها پیرامون جام جهانی فوتبال 2010؛

الاهلي دنبال هانری و احتمال ممنوعیت بوق!

دني جوردن رئيس كميته برگزاري مسابقات در اين رابطه گفت: سعي كرديم براي استفاده از اين شيپورها دستور العملي تنظيم و حتي استفاده از آنها را محدود كنيم. در نهايت تلاش خواهيم كرد به بهترين شكلي كه مي‌توانيم ووزيلاها را مديريت كنيم. به دليل اعتراض مكرر گزارشگران تلويزيوني و حتي تماشاگران مي‌خواهيم ممنوعيت استفاده از اين شيپورها را مورد بررسي قرار دهيم.
کد خبر: ۱۰۴۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۲۱:۰۴ 13 June 2010
باشگاه الاهلي امارات به دنبال جذب ستاره‌هاي پا به سن گذاشته در جام جهاني از جمله تيري هانري است.

به گزارش فارس و به نقل از اكيپ، باشگاه الاهلي امارات پس از جذب فابيو كاناوارو كاپيتان تيم ملي ايتاليا و بحث حضور ليپي سرمربي فعلي تيم ملي ايتاليا در اين تيم تصميم گرفته است كه نقش منچستر سيتي را در امارات بازي كند.

مسئولان اين باشگاه مي خواهند با اختصاص دادن بودجه اي كلان چند بازيكن نامي و پابه سن گذاشته جام جهاني را جذب كنند. يكي از اين بازيكنان تيري هانري است.


محرومان جهان قدرت فوتبال را جشن مي گيرند
همزمان با آغاز جام جهاني 2010 در آفريقاي جنوبي، 32 تيم از جوانان مناطق محروم سراسر جهان به آفريقاي جنوبي مي آيند تا قدرت فوتبال را جشن بگيرند.
   
به گزارش پايگاه اطلاع رساني فيفا؛ اين تيم ها با حضور در آفريقاي جنوبي از فرصت پيش آمده استفاده خواهند کرد تا با برنامه هاي تبليغاتي خود زمينه هاي حل مشکلات آموزشي، فرهنگي و اجتماعي را فراهم سازند.

بر اساس اين گزارش، دختران و پسران جواني که در اين 32 تيم حضور دارند همگي از اعضاي سازمان هايي هستند که با استفاده از فوتبال قصد دارند با مشکلات اجتماعي موجود در کشورهاي جهان مبارزه کرده و به دنبال راه حلي براي آنها باشند.

از جمله مشکلات اجتماعي که اين سازمان ها قصد دارد به آن بپردازد، مي توان به بي خانمان هاي انگليس، مين هاي ويرانگر در کامبوج، آموزش مربوط به شناخت ويروس اچ آي وي يا ايدز در آفريقاي جنوبي و ارتقا سطح زندگي پناهندگان در استراليا، اشاره کرد.

اين جشن و مراسم وي‍ژه که "فوتبال براي اميد" نام گرفته شامل برنامه هاي متنوع و جالبي است که از چهارم تا دهم ژوئيه برگزار مي شود.

در اين دوره از مسابقات تيم هاي مختلفي متشکل از دختران و پسران بدون داور با يکديگر به رقابت خواهند پرداخت.

بر اساس اين گزارش، انتخاب نکردن داور براي اين بازي هاي نمادين بيشتر از آن جهت است که در صورت بروز هرگونه اختلاف نظري، بازيکنان تيم ها سعي کنند اختلاف خود را از طريق گفت و گو و مساعدت با يکديگر حل کنند.

همچنين علاوه بر فوتبال قرار است اعضاي جوان تيم ها در فعاليت هاي ديگري نيز مشارکت داشته باشند که به طور اخص مي توان به بحث و گفت و گو در خصوص مسائل مختلفي چون ايدز و ديگر معضلات اجتماعي اشاره کرد.

تيم ها همچنين در فعاليت هاي ديگري نظير کلاس هاي آموزش مربيگري و فعاليت هاي فرهنگي شرکت خواهند کرد. شرکت کنندگان در اين فستيوال بيشتر از آن جهت براي چنين فعاليت هايي انتخاب شده اند که بتوانند در ساخت آينده اي بهتر براي جوامع خود موثر واقع شوند.


بان کي مون: ورزش وسيله مهمي براي برقراري صلح در جهان است
دبير کل سازمان ملل متحد گفت: ورزش وسيله مهمي براي برقراري صلح در جهان است و باعث شکوفا شدن استعداد بشر در همه زمينه ها مي شود.
   
بان کي مون افزود: برگزاري مسابقات جام جهاني 2010 در آفريقاي جنوبي لحظات تاريخي براي آفريقاست.

وي گفت: برگزاري اين مسابقات پيروزي مهمي براي آفريقاي جنوبي و افتخار بزرگي براي قاره آفريقاست که جام جهاني را براي اولين بار ميزباني مي کند.

بان کي مون که با حضور در مراسم افتتاحيه مسابقات جام جهاني ديدار تيم هاي مکزيک و آفريقاي جنوبي را مشاهده کرد، افزود:‌ فيفا و سازمان ملل متحد هدف مشترکي را دنبال مي کنند و بر اين موضوع اتفاق نظر دارند که ورزش باعث اتحاد و نزديکي ملت ها مي شود.


بررسي ممنوعيت استفاده از ووزيلا
مسئولان برگزاري مسابقات ممنوعيت استفاده از ووزيلا را بررسي مي‌كنند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، تماشاگران آفريقاي جنوبي از شيپورهاي پلاستيكي به نام ووزيلا استفاده مي‌كنند كه صدايي كر كننده دارد. اين شيپورها براي گزارشگران راديو و تلويزيوني و بازيكنان وحتي برخي از تماشاگران مشكلات زيادي ايجاد كرده است.

دني جوردن رئيس كميته برگزاري مسابقات در اين رابطه گفت: سعي كرديم براي استفاده از اين شيپورها دستور العملي تنظيم و حتي استفاده از آنها را محدود كنيم. در نهايت تلاش خواهيم كرد به بهترين شكلي كه مي‌توانيم ووزيلاها را مديريت كنيم. به دليل اعتراض مكرر گزارشگران تلويزيوني و حتي تماشاگران مي‌خواهيم ممنوعيت استفاده از اين شيپورها را مورد بررسي قرار دهيم.

پاتريك اورا كاپيتان تيم ملي فرانسه نيز يكي از معترضان به اين شيپورهاست. او مي‌گويد: شب گذشته نتوانستيم از صداي ووزيلا بخوابيم. تماشاگران تا يك ساعت بعد از پايان مسابقه هم اين شيپورها را به صدا درمي‌آورند. من سرود و آواز خواني را به ووزيلا ترجيح مي‌دهم.


روبينيو به دنبال بازيكن مكمل در تيم فوتبال برزيل
ستاره تيم فوتبال برزيل به دنبال چند بازيكن براي همراهي خوشحالي‌ پس از گل است.

به گزارش فارس، روبينيو، مهاجم تيم فوتبال برزيل براي خوشحالي پس از گل حركات جديدي را در نظر گرفته است و به همين منظور به دنبال بازيكن مكمل براي اين حركات مي‌گردد.

اين ستاره برزيلي عنوان كرده دوست دارم با كاكا و يكي ديگر از بازيكنان برزيل خوشحالي پس از گل را با حركاتي نمايشي انجام دهم.


استقبال از غرفه فرهنگي ايران در جام جهاني 2010
به مناسبت برگزاري مسابقات جام جهاني فوتبال 2010 در كشور آفريقاي جنوبي با هماهنگي هاي قبلي شهرداري پروتوريا و فيفا در محل يكي از ورزشگاه‌هاي شهرپرتوريا واقع در منطقه سنچوريوم نمايشگاهي با حضور تعدادي از كشورهاي جهان و رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران برپاشد.

اين نمايشگاه با دعوت قبلي شهرداري پروتوريا از نمايندگي‌هاي سياسي و فرهنگي كشورها و جلسات پي درپي با مسئولين شهرداري، وزارت ورزش، وزارت فرهنگ و هنر و وزارت روابط و همكاريهاي بين المللي كشو آفريقاي جنوبي جهت حضور آنها و با هدف نمايش توانمندي‌هاي فرهنگي و هنري و صنايع دستي نمايندگي‌هاي سياسي و فرهنگي مقيم آفريقاي جنوبي ترتيب يافته است.

رايزني فرهنگي جمهوري اسلامي ايران نيز با حضور در اين نمايشگاه و نمايش آثار صنايع دستي و فرهنگي و هنري ميهن اسلامي مان حضور پررنگ و برجسته اي دارد.

مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه، همزمان با افتتاح مسابقات و در تاريخ جمعه 11 ژوئن 2010 مطابق با 21 خرداد 1389 و با حضور شهردار پروتوريا، مديران كل ورزش و فرهنگ و هنر ايالت خاتنگ و مقامات محلي بود.

غرفه رايزني فرهنگي ايران با مساحتي بالغ بر 100 متر مربع، بزرگتر از ساير غرفه‌ها و با نمايش صنايع دستي زيبا و تحسين برانگيز كشورمان توجه همگان را به خود جلب كرده است. همچنين تعداد قابل توجه جمعيت بازديد كننده كه اغلب خواهان خريد محصولات فرهنگي كشورمان نيز بودند، از موارد قابل توجه است.

بعضي از كشورها در غرفه هايشان اقدام به فروش يك يا تعدادي محدود از محصولات كشور شان كرده اند كه كشور ما تنها با نمايش صنايع دستي قلمكار، خاتم، مينا، شيشه و سفال و... غرفه جمهوري اسلامي ايران تحسين بازديدكنندگان را به دنبال داشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار