بازدید 13303

یزدی: نكند سپاهي باشيم، اما چپ بزنيم

شما سپاهيان در شرايط گوناگون كشور از امام، خط امام و اهداف امام و رهبري حمايت و از تدابير رهبري در حوادث اخير پشتيباني كرده‌ايد و بايد به اين پيروي از رهبري ادامه دهيد و از انقلاب و اسلام دفاع كنيد.
کد خبر: ۱۰۴۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۶ 13 June 2010
رييس شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه قم خطاب به فرماندهان سپاه گفت: نكند سپاهي باشيم، اما چپ بزنيم، برخي‌ها مي‌گويند بايد با عده‌اي كنار آمد، حال بايد پرسيد چطور مي‌شود با كسي كه خلاف نظر امام(ره) حرف مي‌زند كنار آمد.

به گزارش ايسنا آيت‌الله محمد يزدي پيش از ظهر روز يكشنبه در ديدار با جمعي از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي سراسر كشور با بيان اين‌كه " سپاهيان ياوران اصلي و عملي ولايت و رهبري هستند"، افزود: شما سپاهيان در شرايط گوناگون كشور از امام، خط امام و اهداف امام و رهبري حمايت و از تدابير رهبري در حوادث اخير پشتيباني كرده‌ايد و بايد به اين پيروي از رهبري ادامه دهيد و از انقلاب و اسلام دفاع كنيد.

وي با بيان اين‌كه "‌فطرت انساني به صورت اوليه، الهي و توحيدي است" خاطرنشان كرد: به طور طبيعي ذات و باطن انسان خداپرست است و قائل به مبدا و معاد مي‌باشد و مي‌پذيرد كه نظام هستي نظام بيهوده‌اي نيست و وقتي حركت طبيعي شبانه روز را مي‌بيند خود به خود به خدا و قيامت ايمان مي‌آورد.

وي با اشاره به آفرينش آسمان و زمين و رفت و آمد شب و روز، اظهار كرد: هيچ‌كس نيست كه چنين رويدادي را نبيند و كسي نمي‌تواند آن را انكار كند؛ چراكه اين بزرگترين آيه الهي و نشانه قدرت پروردگار است و همين امر باعث مي‌شود انسان به خداوند توجه كند.

اين عضو مجلس خبرگان افزود: زندگي در اين عالم بازيچه و باطل نيست و هدفي را دنبال مي‌كند كه انسان بايد با مراجعه به عقل كه پيامبر دروني است و راهنمايي‌هاي انبياء، خوبي را از بدي تشخيص دهد و همان‌طور كه پيامبران براي جامعه به عنوان عقل تعريف شده‌اند، عقل انسان نيز پيامبر دروني هر كسي است.

وي خاطرنشان كرد: پيامبران الهي نيز همه‌ آن‌چه كه به نفع بشريت بوده است را تا پايان خلقت بيان كردند كه انسان مي‌تواند به كمك تعالي انبياء و عقل راه درست را تشخيص دهد و در آن مسير گام بردارد. عقل با نفس همواره درگير است؛ هوس‌ها و ميل‌ها، انسان را به لغزش‌ها و خطاها دعوت مي‌كند و عقل هم در برابر اين تمايلات مي‌ايستد و انسان را نصيحت مي‌كند و در اين گير و دارها لغزش‌هايي پديدار مي‌شود كه اگر انسان توبه كند خداوند دست او را مي‌گيرد. اگر انسان راه انبياء و حرف عقل را گوش كند،‌ نوراني‌تر و پاك‌تر و بهشتي زيبا به دست خود مي‌سازد و البته طبقات بهشت وابسته به كار خود انسان در اين دنياست.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين‌كه " بر اساس روايات، عقل و فطرت به سه دسته تقسيم مي‌شوند" افزود‌: در قسم اول آن را به قلب تعريف كرده‌اند كه مركز حيات انسان است و همان‌طور كه جسم يك مركز مادي به نام قلب دارد يك مركز حيات از لحاظ معنوي نيز دارد.

همان‌طور كه قلب خون را به بدن مي‌رساند و حيات بدن را تامين مي‌كند، قلب معنوي نيز همين حالت را دارد كه اگر اين معنويات در جريان باشد حيات نيز ادامه دارد و اگر قطع شود ممكن است روح معنوي انسان بميرد.

يزدي با اشاره به روايتي از امام محمد باقر(ص) و با بيان اين‌كه "قلبي كه وارونه است ديگر خيري در آن نيست اگر نقطه‌ سياهي در آن ايجاد شد در قلب گسترش مي‌يابد، تمام قلب را به سياهي مي‌كشاند" ادامه داد: مثلا خانمي كه روزي در ايران زندگي مي‌كرد و نماينده مجلس هم بود كارش به جايي مي‌رسد كه مانتو و روسري مي‌پوشد و از چادر بدش مي‌آيد. اين شخص تصريح مي‌كند كه حجاب در اسلام وجود ندارد و جزء آداب اجتماعي و از آداب و رسوم است. من در خارج روسري مي‌پوشم؛ چراكه در خارج آداب و رسوم ديگري حاكم است. وقتي از اين خانم مي‌پرسند كه چرا گاهي با مانتو و روسري و گاهي هم بدون روسري حاضر مي‌شويد، آيا اين دوگانگي و نفاق نيست، جواب مي‌دهد حجاب در اسلام وجود ندارد و روسري خود را برمي‌دارد و حجابش را تنظيم مي‌كند و مي‌گويد حجاب را اصلا قبول ندارم.

وي خاطرنشان كرد: اين عاقبت كساني است كه مرتكب خلاف مي‌شوند و به گناه اصرار مي‌ورزند و ادامه مي‌دهند و در نهايت به جايي مي‌رسند كه آيات خدا را تكذيب مي‌كنند.

وي در عين حال با بيان اين‌كه " عكس اين ماجرا نيز وجود دارد" خاطرنشان كرد: انساني كه دنبال دين و پيغمبر نبود، زماني در اين كشور انقلابي رخ مي‌دهد و او متوجه اسلام مي‌شود كه اسلام براي زن ارزش و بقايي قائل است، اين شخص چادر را بر روسري ترجيح و فعاليت علمي خود را در جامعه ادامه مي‌دهد و تز دكتراي خود را در اين خصوص مي‌نويسد و دانشمندي در جهان اسلام مي‌شود.

رييس جامعه مدرسين با بيان اين‌كه " عده‌اي روزهاي اول انقلاب شرايط خوبي داشتند و همراه امام(ره) بودند و به قول رهبري در هواپيماي امام هم حاضر بودند" افزود: براي اين عده شرايطي پيش مي‌آيد كه در ابتدا مخالفت زيادي نمي‌كنند و زاويه‌ زيادي با نظام نمي‌گيرند، اما رفته رفته از اين خط فاصله مي‌گيرند و در نهايت به زاويه 180 درجه‌اي مي‌رسند.

وي با بيان اين‌كه " انسان در زندگي همواره در معرض امتحان مي‌باشد" اظهار كرد: تا وقتي كه در دنيا هستيم اين امتحانات ادامه دارد و مايي كه در نظام هستيم خطر شديدتري ما را تهديد مي‌كند، نكند شرايطي پيش بيايد كه قلب‌مان كاملا سياه شود. عده‌اي به اين جايگاه رسيدند و مي‌گويند ما اسلام را قبول نداريم و حقوق بشر را برتر از حرف قرآن مي‌دانيم. اين حرف كسي است كه با روحانيون بود و در نظام اسلامي بزرگ شده است، اما امروز در اصل قرآن ترديد ايجاد مي‌كند.

وي در ادامه به قلب دوم انسان اشاره كرد و گفت: در اين قلب يك نقطه‌ سفيد و سياه وجود دارد كه وقتي كار خيري انجام شود نقطه سفيد توسعه مي‌يابد و در ادامه به سمت قالب شدن مي‌رود و سياهي‌ها را پاك مي‌كند و مي‌شود قلب الهي و مقدس. اگر آدمي گناه كرد و توبه نكرد و اين روند را ادامه داد سياهي‌ها همه‌ سفيدي را مي‌گيرد و انسان را به سمتي مي‌كشاند كه به صراحت مي‌گويد اسلام را قبول دارم ولي نظام حاكم را قبول ندارم، اسلام را قبول دارم ولي روحانيت را قبول ندارم.

يزدي خاطرنشان كرد: به فرموده امام، اسلام منهاي روحانيت، اسلام منهاي اسلام است و اين روحانيت است كه كليت اسلام را تبيين و روشن مي‌كند. تنها به نماز و روزه نبايد اعتماد كامل كرد كه آن‌ها تنها وسيله هستند و همواره بايد به خدا پناه برد و از خدا خواست كه ما را در مقابل خير و شر كمك كند تا خوبي‌ها را ترجيح دهيم.

نايب رييس مجلس خبرگان قلب سوم را قلبي روشن توصيف كرد و گفت: قلب عده‌اي چراغ‌هايي دارد كه همواره نور مي‌دهد و اين نور تا قيامت ادامه دارد و اين قلب متعلق به اولياء و وارستگان الهي است. بدون جهت كسي از بين جمعي براي رهبري انتخاب نمي‌شود، بي‌جهت كسي به اين مسووليت انتخاب نمي‌شود تا اداره امت اسلامي را بر عهده بگيرد، كسي كه اين مسووليت خطير را نمي‌پذيرفت و همواره از آن فرار مي‌كرد، وقتي مسووليت را بر عهده وي گذاشتند مردانه ‌ايستاد و خواست خدا را به خواست همه ترجيح مي‌دهد. مقام ولايت و رهبري به نيابت و جانشيني از امام زمان است و اين طور نيست كه اين نيابت به هر كسي داده شود؛ چراكه اين مقام، مقام ساده‌اي نيست كه مسووليت امت اسلامي را بر عهده بگيرد.

وي با بيان اين‌كه " موضع‌گيري‌هاي رهبري در همه مسلمين نقش دارد و او بايد طوري شرايط را فراهم كند كه چشم همه مسلمين به جمهوري اسلامي باشد" ادامه داد: اين قدرت رهبري است كه مي‌تواند فتنه‌هاي سنگين را خاموش كند، در قضاياي اخير اگر اين اتفاقات در هر حكومت ديگري به وجود مي‌آمد آن حكومت واژگون مي‌شد. رهبران بزرگ و در زمان ما مقام ولايت داراي نوري در قلب‌شان هستند كه اگر اين‌طور نبود نمي‌توانست چنين تصميم‌گيري‌هاي بزرگي بگيرد.

وي با تاكيد بر اين‌كه " امروز مسووليت سنگيني بر عهده ماست" افزود: در زمان حساسي قرار گرفته‌ايم و بايد طوري عمل كنيم كه همواره خدا را در نظر بگيريم و در راه او گام برداريم، در اين صورت خدا نيز كمك خواهد كرد و آن‌هايي كه خدا را فراموش مي‌كنند، خدا نيز آن‌ها را فراموش مي‌كنند تا جايي كه آن‌ها خود را هم فراموش مي‌كنند و در برابر نظام الهي مي‌ايستند، فكر مي‌كنند كه مي‌توانند نظام را از جا بردارند.

يزدي با اشاره به اجتماع عظيم مردم در نماز جمعه 14 خرداد افزود: ملتي كه در اين اجتماع حاضر شدند براي اسلام و قرآن آمدند و موضوع آب و نان امري فرعي است و دولت نيز اگر به اسلام توجه نكند و آب و نان مردم را فراهم كند، خواست ما نيست. ما از دين و فضيلت و اجراي احكام قطعي اسلام حمايت مي‌كنيم. ما حكومتي را قبول داريم كه دين، فضيلت و احكام قطعي اسلام را اجرا كند، نه اين‌كه آب و نان را براي مردم فراهم كند، ولي بي‌حجابي باشد. خيلي از كشورها دم از اسلام مي‌زنند ولي آثاري از اسلام در آن‌ها وجود ندارد.

وي خاطر نشان كرد: در حكومت اسلامي بايد اسلام حاكم باشد و در تمام مراحل جامعه حضور جدي و عملي داشته باشد.

وي با بيان اين‌كه " در برابر فتنه‌ها و مخالفت‌ها مسووليت داريم" افزود: تا اسلام هست فتنه و مخالفت نيز وجود دارد و تا دشمنان داخلي و خارجي هستند ما هم بايد بگوييم كه هستيم. امروز بحث، بحث مبارزه است و دوستان و دشمنان اسلام همانند خير و شر در وجود آدمي وجود دارند كه بايد موضع خود را مشخص كنيم.

رييس شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه قم ادامه داد: شاخص خط امام براي آن است كه بفهميم كدام خط امام است و كدام نيست؛ چراكه امام اين انقلاب را به وجود آورده و راهنمايي و كلام او شاخص است. اگر بگوييم يار امام هستيم، اما برخلاف نظر امام گام برداريم اين رفتار مخالفت با امام(ره) است.

وي خاطرنشان كرد: شاخص معين شده خط امام وصيت‌نامه امام است و منشور روحانيت و نوشته‌هاي مختلف امام در صحيفه نور از شاخص‌هاي خط امام است. بايد نسبت به فرمايشات امام و رهبري خط خودمان را مشخص كنيم و نبايد منحرف شد كه اگر منحرف شديم اين انحراف درجاتي دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل