بازدید 31149

بهروز وثوقی: آرزو دارم بیایم ایران را ببینم بعد بمیرم

بهروز وثوقی بازیگر قدیمی فیلم های سینمایی می گوید تنها آرزویش بازگشت به کشور برای مرور خاطرات گذشته اش است.
کد خبر: ۱۰۴۰۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱ 14 March 2021


به گزارش تابناک، بهروز وثوقی در بخش‌هایی از گفتگو با مجله چلچراغ درباره آرزویش برای بازگشت به ایران گفته که در ادامه می خوانید:

وقتی که آقای خسرو شکیبایی آمد سانفرانسیسکو من بردمش به آلکاتراز. برای اینکه در حقیقت من هم در زندانم حالا در زندان وسیع‌تر. وقتی که آدم در مملکت خودش نیست و آن چیزی که خودش دلش می‌خواهد داشته باشد، آن کاری که دوست دارد انجام بدهد و در مملکت خودش نیست، می‌شود زندان دیگر. حالا ممکن است این زندانی، آزادی عمل بیشتری داشته باشد ولی به هر حال زندانی است.

من اگر بتوانم ایران بیایم و عمرم اینقدر باشد که بتوانم برگردم آنجا، اول می‌روم سر قبر مادرم. برای اینکه مادرم را خیلی دوست داشتم و متاسفانه وقتی من نبودم فوت کردند. بعد هم خانه آخری که من ازش آمدم بیرون در امیرآباد و در خیابان داوری است. اگر فرصتی باشد دلم می‌خواهد بروم آنجا و خاطرات گذشته خودم را زنده کنم.

خیلی سخت است آدم از ملتش از ملتی که عاشقانه دوستش داشتند. ملتی که همیشه بهش احترام گذاشتند دور باشد و آن کاری که دوست دارد در مملکت خودش می‌توانسته انجام دهد نتواند پیش ببرد. این برای من از زندان هم بدتر است. یعنی اینطوری فکر کنید که خیلی خیلی به من سخت می‌گذرد ولی چاره‌ایی ندارم. همیشه به امید اینکه حالا یک روزی احتمالا اگر عمرم اجازه بدهد و برگردم به وطن، می‌روم و تمام آن‌جاهایی که بودم سر می‌زنم. برای من همین کافی است و در آرزوی آن هستم همیشه.

من آرزو دارم به هرحال برگردم به وطن. حتی اگر شده در آخرین لحظات زندگی‌ام که من برگردم و آن مملکت را دوباره ببینم و آن مردم را دوباره لمس کنم. این بزرگ‌ترین آرزوی من است. بعد از آن دیگر راحت سرم را می‌گذارم زمین و می‌روم

من عاشق وطنم هستم. عاشقم مردم وطنم هستم. آرزویم این است که قبل از اینکه عمرم تمام شود حالا نمی‌دانم چقدر دیگر مانده ولی این باقیمانده را در مملکتم باشم و مردم را لمس کنم و ببینم‌شان و باهاشان صحبت کنم. از گذشته بگویم و از آینده بگویم از هر چیزی که اتفاق می‌افتد و می‌تواند اتفاق بیفتد باهاشان صحبت کنم . این تنها آرزویی است که دارم. فکر می‌کنم آرزوی خیلی بزرگی است. غیر ممکن هست ولی ممکن هم هست که بشود و اتفاق بیفتد. من بهش فکر می‌کنم که ممکن شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۳۷
بهروز خان . ایران کشور شما هست و هیچ کس نمیتونه شما رو از این حق مادریتان محروم کنه . مگه دست شما به خون کسی الوده است و یا مال کسی رو خوردین که از کشورتون فراری هستین .
اتشاالله
امیدوارم شما هم به آرزوت برسی
بهروز خان شما یادآور لحظات شاد نسل ما هستید ایکاش نظام جمهوری اسلامی اینقدر رافت نشان می داد که شما و مانند شما را اجازه ورود بدهد شما سیاسی نیستید هنرمند هستید هنرمند در قلب مردم جای دارد تابناک این را منتشر کنید زیرا خواست اکثریت مردم هست ایکاش کسی پیش قدم می شد و بعد از 41 سال یک امتیاز مثبت را نسیب نظام می کرد
بیا داداش قدمت سر چشم ...
اگه ایران بودی آرزو داشتی بری
عمرا" بذارن بیایی........... چون استقبالی ازتون میشه که هیچکس تابحال ندیده......
بذارید این اسطوره سینمای ایران بیاد کشور
دوست داشتنی ترین هنرمند .کاش همه آزاد بودند که هر طور می خواهند زندگی کنند . بدترین رفتار ضد حقوق بشر این است که کسی آرزوی دیدار وطنش را داشته باشد.
سلام- من متوجه نشدم مشکل ایشان چیست که برنمی گردند؟ مگر اینجا کسی بدنبالشان است؟ مگر حبیب نیامد.
بیا ببین چه بر سر وطن امده!
بابا بذاريد اين بنده خدا بياد ايران ، پيغمبر بعد از فتح مكه تمام كفار رو بخشيد، مملكت چهل دو ساله انقلاب شده ، ديكه افرادي مثل بهروز چه خطري براي نظام دارند ، اصلا انقلاب اسلامي شجره تنومندي شده
آخه چه اشکالی داره ایشان به وطن برگرده؟ ایشان یک ایرانی است و به سهم خود حق دارد اینجا باشد. سخت گیریهای بیخودی حکومت در همه زمینه ها از محبوبیت حکومت دینی کاسته است.
آخه چه گناهی کرده؟باید امثال معصومه ابتکار اینجا حیف و میل بکنن و بهروز نتونه بیاد مملکت خودش بمیره این چه قانون نانوشته ایست
خوشی زده زیر دلت داداش
محبوبیت یک مجری و گزارشگر فوتبال را تحمل نکردن،شما که دیگر جای خود دارید.اول از همه اینکه ازدحام مردم در فرودگاه و تا مسیر تهران که هیچکس جلودارش نیست و دوم اینکه هر جا بروی هزاران نفر دوره ات میکنند و مهمتر از همه محبوبیتت که بزرگترین دشمنت برای بعضی هاست.تازه همه اینها هم که حل و فصل بشه اونوقت تو میمونی و کیهان!!
سلام

چی شده بهروز جان، یعنی میخوای رای بدی؟
چیز دیدنی داخلش نمونده جز بدبختی
خوب چرا نمیتونه بیاد
بهروز خان مگه جلوتو گرفتن خوب يه بليط بگير برو
سرت سلامت استاد سرت سلامت بینظیر
خب بیا
یعنی ورود یک هنرمند قدیمی به مملکت این قدر سخته که اجازه بهش نمیدن؟؟ خوب بزارید بیاد.. این چیزها که ترس نداره.. ما که ریگی به کفشمون نیست !!
درود بی پایان بر بهروز وثوقی
بیا خب
الان 83 سالت هست .. دیگه میخوان چیکارت کنن اگر دستگیرت هم کنن!! گرچه کاری هم نکردی...
نیا - کشور دست مردم نیست که بیای .
بله عمر میگذرد خواهی نخواهی.فکر کردی چند صباحی میری و بعد برمیگردی؟ توبه کن و امان نامه بخواه و برگرد.رافت اسلامی شامل حالت میشه.اون موقع که بلبلی میکردی یادت رفته.اون توو فیلم ها بود
آقای وثوقی خدا نکنه بمیری. ما هم آرزو داریم شما به وطن برگردی. اما ای کاش مثل ناصر ملک مطیعی نباشه که تا دلمون از آمدنش خوش شد اجل مهلتش نداد. قدم اول برای بازگشت به وطن را خودت بردار چون در میان مسئولین اراده ای برای دعوت شما و امثال شما نیست.بیا و بازی بکن تا نسل جدید هنرپیشه واقعی را ببیند.
اسطوره سینما دوستت دارم با فیلم های شما زندایم آقای بهروز عزیز هیچ هنر پیشه ای در طول ۴۲ سال در ایران نیامد و نخواهد آمد بهروز عزیز با فیلم همسفر در چلو کبابی جاده چالوس الآن یک زیارت گاه برای همه دوست داران شما بهروز دوست داشتنی قربانت شوم دوستت داریم برای همیشه جای شما خالی به امید دیدا ر .
ما که نه شما را میشناسیم نه از گذشته ات خبر داریم و نه از حال و روز الان تو وقتی نمیتونی ایران بیایی مسلما یک مشکلی داری وگرنه هزاران نفر هنرمند هر روز از ایران میرن خارج و هفته بعد بدون هیچ مشکلی برمیگردند هیچکس به آنها اعتراض نمیکند شما احتمالا یک مشکلی داری برو اول اون مشکلت رو برطرف کن بعد بیا پیش خودم یک امان نامه بهت میدم هر وقت خواستی برگرد ایران
ارزو دارم که باز آن روی زیبا را ببینم
درودبرخان برره
از روزنامه کیهان بخوان ،ساید بزاره
بیایید
مگه ادم کشته دزدی کرده خیانت کرده شاکی داره به چه جرمیی یک اسطوره راازخاکش محروم میکنید طالبان میاید چراونیاید
افسوس و صد افسوس که عزیزانی مثل شما از پوست و گوشت خون خودمون باید حسرت بخورن وما هم براشون حسرت بخوریم که چرا در کنار هم نیستیم اون موقع نصفی از ایران و اتباع پر کردند که واقعا ادم راضی به دیدنشان نیست تو رو خدا کاری کنید ادم دلش بیشتر از این اتیش نگیره
آقا بهروز فک کردی امیرآباد همون جای سابقه؟ داش تو دیگه چرا؟
خواستی بیا ببین اما اون که تو ذهنت هست مرد خاک شد و از بین رفت.
بعد به دل نگیری ها؟ با همون خاطرات خوش گذشته زندگی کنی بهتره تا بیایی ببینی دیگه اثری از اون ها دیگه پیدا نمیشه که هیچ ، یکی هم نیست برا آن لحظات حتی دلش تنگ شده بشه...
آقا بهروز بیا کسی باهات کاری نداره خیلی از منافق ها برگشتن کاری با هاشون نداشتند شما که کاری نکردید
بهروزخان اولین فردی بودکه باپای خودش وقبل ازهمه ایران راترک کرد!خودش فرارکرد.ازچی میترسیدمانمیدانیم.رفقایش اکثراًماندند مثل آقای ملک مطیعی،رشیدی،انتظامی،مشایخی،وکارهای خوبی هم بعدازانقلاب انجام دادندوخیلی هم استقبال شد.حالابهروزخان ازچی ترسیده،نمیدونیم!وواقعاًاگرایشان دوست داردبرگرددبروددفترحافظ منافع ایران درآمریکاوتقاضابدهدبرگردد.اینکه اینقدراداواطوارنداره. حالاممکنه دوتاسئوال وجواب هم داشته باشه که خب پس میده. نمیکشنش که.دیگه مملکت جنگ هم نیست که بخوادبره جبهه یا پشت جبهه کمک کنه.جوانهای ماشهیدشدن بهروزخان تاشماوماآسوده دراین مملکت زندگی کنیم.حالاخودت میخواهی نباشی حرف دیگریست. مواظب باش دیرنشودقیصرخان که خدای نکرده سنگ مزارت رادر قبرستان یهودیهای آمریکابزنند.بگذارمثل ناصرخان ملک مطیعی و دیگررفقایِ مردت که درکشورماندندوبامردم بودند،بقیه زندگی رابا آرامش سپری کنی ودروطن خودت بسوی خداوندپروازنمایی. فافهم.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار