بازدید 1898

پخش 17هزار ساعت برنامه در راديو در تابستان

صوفي خاطرنشان ساخت: بر اين اساس شبکه‌هاي مختلف از اول تيرماه ويژه برنامه‌هاي متنوعي با اين موضوعات تهيه و پخش کنند و تا پايان تابستان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۰۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۳ 13 June 2010
محمدحسين صوفي ، معاون صدا از توليد و پخش 17 هزار ساعت برنامه در ايام تابستان در حوزه‌هاي مختلف سرگرمي ، طنز ، نمايشي ، آموزشي ، معارفي ، قرآني و... خبر داد.

معاون صدا درباره برنامه‌هاي تابستاني شبکه‌هاي مختلف راديويي که امسال با ايام رمضان هم تقارن پيدا کرده ، به مهر گفت: حوزه صدا با توجه به ويژگي‌هاي تابستان 20 هزار برنامه با 26 عنوان کلي به مدت تقريبي 17 هزار ساعت برنامه تهيه و پخش مي‌کند. رويکرد ما در توليد برنامه‌هاي تابستان تفريحي، سرگرمي، طنز، نمايشي، آموزشي، معارفي، قرآني، مسابقات فرهنگي و اجتماعي است.

صوفي خاطرنشان ساخت: بر اين اساس شبکه‌هاي مختلف از اول تيرماه ويژه برنامه‌هاي متنوعي با اين موضوعات تهيه و پخش کنند و تا پايان تابستان ادامه دارد.

وي درباره حجم برنامه‌هاي نمايشي در تابستان توضيح داد: برنامه‌هاي نمايشي و طنز افزايش خواهد يافت. همچنين در تابستان اجراي برنامه‌هاي راديو تئاتر در پارک‌هاي مختلف شهر آغاز مي‌شود و مسابقات مختلف آموزشي، ديني، علمي و معارفي هم برگزار خواهد شد.

معاون صدا خاطرنشان ساخت: 600 برنامه با هدف آموزش ديني، معارفي و... پخش مي‌شود. راديو‌هاي ورزش و جوان مسابقات جام جهاني فوتبال را پخش مي‌کنند. با توجه به اينکه نوجوانان و جوانان اوقات فراغت زيادي در تابستان دارند، به همين دليل برنامه‌هاي ورزشي افزايش مي‌ياد. همانطور که قبلاً هم در سياست‌هاي امسال معاونت صدا اشاره کردم برنامه‌هاي گفتگومحور و مناظره هم افزايش مي‌يابد.

صوفي با اشاره به برنامه‌هاي ماه رمضان گفت: در اين ايام هم ويژه‌ برنامه‌هاي متنوعي در سحر، افطار، شب‌هاي قدر، عيد فطر و... پخش مي‌شود. يک برنامه قرآني با عنوان قرآن نبض زندگي از امروز 22 خردادماه از ساعت هفت صبح تا 21 شب در خلال برنامه‌هاي شبکه‌هاي مختلف پخش مي‌شود. اين برنامه با هدف اينکه قرآن چگونه وارد عرصه زندگي شده، تهيه و پخش مي‌شود.

وي ادامه داد: مسابقات مختلف قرآني هم براي پخش در نظر گرفته شده است. اين مسابقات به صورت مکتوب و پيامک است. در پايان به تعداد قابل توجهي از شرکت‌کنندگان کمک هزينه سفر حج جايزه داده مي‌شود.

معاون صدا درباره اينکه برنامه‌هاي مناظره با چه محوريتي تابستان پخش مي‌شود ، توضيح داد: افزايش برنامه‌هاي گفتگومحور در برنامه‌هاي امسال معاونت صدا قرار دارد و در ايام تابستان با مضمون اوقات فراغت تهيه و پخش مي‌شود و از افرادي با گرايش‌هاي مختلف دعوت مي‌شود تا نظرات‌شان را اعلام کنند.

صوفي با اشاره به ديگر ويژه‌هاي برنامه تابستاني گفت: ويژه برنامه‌هايي هم با مضمون کتاب و کتابخواني تهيه و پخش مي‌شود تا جوانان بيشتر با کتاب‌هاي خوب و نويسندگان برجسته آشنا شوند. برنامه‌هاي تابستان بر اساس نظرسنجي که مرتب از مخاطبان گرفته مي‌شود، تهيه مي‌شود تا پاسخگوي ذائقه مخاطبان باشيم، به همين دليل ار نظرسنجي مرکز تحقيقات دائم استفاده مي‌کنيم.

وي درباره افزايش برنامه‌هاي کودک و نوجوان در شبکه‌هاي مختلف راديو گفت: با شروع تابستان برنامه‌هاي کودک و نوجوان در راديو تهران افزايش مي‌يابد. به مرور زمان هم اين برنامه‌ها در شبکه‌هاي مختلف راديويي نيز افزايش مي‌ياد. قصه‌گويي هم بيشتر مي‌شود.

معاون صدا درباره اينکه چرا قصه‌گويي مدتي در راديو کمرنگ شده و حالا دوباره افزايش مي‌يابد، توضيح داد: کودکان و نوجوانان هميشه از شنيدن قصه لذت مي‌برنند و مخاطب نياز دارد تا برنامه قصه‌گويي افزايش يابد، چرا که باعث بارور شدن فکر و تقويت ادبيات مي‌شود. ما فرهنگ غني قصه‌گويي داريم و بايد سعي کنيم نياز مخاطب را در اين باره برطرف کنيم.

صوفي گفت: برنامه‌هايي هم درباره حجاب و عفاف ، ترويج نماز و نيايش ، معرفي نقاط ديدني و تاريخي ايران هم داريم. راديو معارف هم برنامه‌هاي متنوعي پخش مي‌کند تا پاسخگوي احکام و شبهات ديني باشد. همچنين برنامه‌هايي هم با محور شعار امسال همت مضاعف کار مضاعف تهيه و پخش مي‌کنيم. با توجه به تاکيدات مقام معظم رهبري بر چهار مقوله اخلاق ، دين ، آگاهي و اميد ويژه برنامه‌هايي با اين چهار محور در شبکه‌هاي مختلف تهيه و پخش مي‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل