بازدید 6828

هشدارهای آتش نشانی درباره چهارشنبه سوری

سخنگوی آتش نشانی قم گفت: به شهروندان توصیه می شود که در چهارشنبه آخر سال از تردد درون شهری پرهیز کنند و درصورت نیاز به تردد در شهر، پنجره های ماشین را بسته نگه دارند و پنجره های منازل را نیز ببندند تا از آتش سوزی ناشی از پرت کردن مواد منفجره به داخل آن جلوگیری کنند همچنین از پارک کردن ماشین ها در کنار درخت ها و تیرهای برق خودداری کنند و حد الامکان وسیله نقلیه خود را داخل پارکینگ منازل پارک کنند.
کد خبر: ۱۰۴۰۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹ 14 March 2021

به گزارش «تابناک»، حمید کریمی، سخنگوی آتش نشانی قم، در گفتگو با ایسنا با اشاره به اینکه باتوجه به شرایط حاکم به کشور و بیماری کرونا اقدامات آتش نشانی با سال‌های گذشته متفاوت است، عنوان کرد: سال‌های گذشته آموزش‌ها به صورت چهره به چهره در مدارس انجام می‌شد؛ اما امسال پوسترها، بروشور‌ها و کلیپ‌های آموزشی که حاوی تصاویر واقعی آسیب دیدگان است در فضای مجازی و پیام رسان شاد منتشر می‌شود.

وی بابیان اینکه آموزش کار با کپسول آتش نشانی و چگونگی اطفای حریق را به پاکبان و حوزه بسیج که در این روز‌ها به کمک شهر می‌آیند داده شده است همچنین برنامه‌هایی در صدا و سیما با حضور کارشناسان داریم، ادامه داد: از شهروندان درخواست می‌کنیم که حتما نظارت کامل و نامحسوس را در روز‌های پایانی سال روی فرزندان داشته باشند؛ زیرا متاسفانه افراد سودجو در مسیر تردد نوجوانان مانند باشگاه‌های ورزشی، پارک‌ها و... قرار می‌گیرند و این اجناس خطرناک را می‌فروشند.

وی افزود: اغلب نوجوانان این وسایل را تا روز چهارشنبه سوری در پاگردها، کمد‌های شخصی، کیف مدارس و... مخفی می‌کنند و به دلیل عدم آگاهی نسبت به این که این مواد دست‌ساز می‌تواند در محیط‌های گرم و در اصطحکاک با جیب لباس و یا در دست منفجر شود، در سال‌های گذشته شاهد اتفاقات ناگواری بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه در روز‌های اخیر متاسفانه شاهد منفجر شدن یکی از این مواد منفجره در دست نوجوان ۱۲ ساله بودیم، اظهارکرد: هفته گذشته یک منزل حاوی مقادیر زیادی مواد منفجره کشف شد که دو تن مصدوم نیز به همراه داشت.

کریمی اظهارکرد: به شهروندان توصیه می‌شود که در چهارشنبه آخر سال از تردد درون شهری پرهیز کنند و درصورت نیاز به تردد در شهر، پنجره‌های ماشین را بسته نگه دارند؛ زیرا ممکن است شیطنت‌هایی نظیر پرت کردن مواد منفجره به داخل ماشین صورت بگیرد و پنجره‌های منازل را نیز ببندند تا از آتش سوزی ناشی از پرت کردن مواد منفجره به داخل خانه جلوگیری کنند همچنین از پارک کردن ماشین‌ها در کنار درخت‌ها و تیر‌های برق خودداری کنند و حد الامکان وسیله نقلیه خود را داخل پارکینگ منازل پارک کنند.

وی خاطر نشان کرد: خودرو‌های آتش نشانی از مالیات و عوارض شهروندان تهیه شده است و متاسفانه در سال‌های گذشته شاهد بودیم که با پرت کردن مواد محترقه به خودرو‌های آتش نشانی سبب آسیب‌های جدی به این ماشین‌ها می‌شدند که باعث خارج شدن این ماشین‌ها از چرخه عملیات می‌شد.

وی با تاکید براینکه آتش نشان‌هایی که در این لباس به شهروندان خدمت می‌کنند فرزندان شما هستند، اما متاسفانه هر ساله شاهد آسیب دیدن این افراد در چهارشنبه سوری هستیم، تصریح کرد: ما مخالف شادی کردن مردم نیستیم؛ اما خواهش می‌کنیم به صورت سنتی در گوشه‌ای آتش روشن کنند و در نظارت خانواده شادی کنند و به هیچ عنوان از روی آتش نپرند؛ زیرا برخی از لباس‌ها به خاطر بافت الیافی ممکن است آتش بگیرند.

سخنگوی آتش نشانی قم ادامه داد: انشالله همه افراد در لحظه تحویل سال سلامت در کنار خانواده‌ها باشند؛ اما متاسفانه سال گذشته شاهد آسیب دیدن ۲۴ نفر از شهروندان بودیم که یکی از آن‌ها نوجوانی ۱۲ ساله بود که از ناحیه چشم آسیب جدی متحمل شده بود.

کریمی بااشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۷۵۰ مصدوم در کشور داشتیم، بیان کرد: امیدواریم که امسال هیچ محله‌ای دچار حریق نشود و همه شهروندان در سلامت باشند و در پایان چهارشنبه سوری آماری شادی بخش اعلام کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل