بازدید 25938

پاسخی که نشان داد پاسداری از شرع و قانون اساسی، این و آن ندارد

این لحن و بیان متین و منطقی دبیر محترم شورای نگهبان، مبنی بر لزوم تمکین دولت به قانون که در موارد گوناگون نیز سابقه داشته، نشان دهنده آن است که این نهاد محترم هیچ گاه نسبت به وظیفه قانونی خود در پاسداری از قانون اساسی و اسلام، ملاحظه هیچ شخص یا گروهی را نکرده و همچنان پایدار و استوار بر نگهبانی از آن مصمم است.
کد خبر: ۱۰۴۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۹ 13 June 2010
پس از انتشار نامه رییس‌جمهور به دبیر محترم شورای نگهبان و یادآوری برخی موارد در آن، مبنی بر اینکه برخی مصوبات مجلس ایراداهایی دارد، آیت‌الله احمد جنتی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به وی، موارد طرح شده را پاسخ داد.

به گزارش «تابناک»، آیت‌الله جنتی، علاوه بر اینکه در آغاز پاسخ خود به طور تلویحی از انتشار نامه آقای احمدی نژاد به خود گلایه کرده، در پایان نیز یاد‌آور شده است که:

«علاوه بر اینکه مستفاد از اصل 113 قانون اساسی این نیست که رئیس جمهور محترم بتواند در مصادیق و جزئیات وظایف و اختیارات مسئولین مختلف نظام دخالت کند.»


بنا بر این گزارش، هرچند شاید بر پایه برخی اختلاف سلیقه‌ها، به عملکرد شورای محترم نگهبان در سی سال گذشته ـ آن هم بیشتر در موارد انتخاباتی ـ انتقاداتی وارد شده، این لحن و بیان متین و منطقی دبیر محترم شورای نگهبان مبنی بر لزوم تمکین دولت به قانون که در موارد گوناگون نیز سابقه داشته، نشان دهنده آن است که این نهاد محترم هیچگاه نسبت به وظیفه قانونی خود در پاسداری از قانون اساسی و اسلام، ملاحظه هیچ شخص یا گروهی را نکرده و همچنان پایدار و استوار بر نگهبانی از آن مصمم است.

بر این اساس، چنانکه آیت‌الله جنتی نیز در بخش پایانی پاسخ خود ـ «در پایان یادآور می‌شود که رئیس جمهور محترم در صورت نیاز به بررسی بیشتر می‌تواند از شورای نگهبان تقاضای تفسیر اصل یا اصولی از اصول قانون اساسی را بنماید» ـ راهکار قانونی را به رییس‌جمهور محترم گوشزد کرده‌اند، به نظر می‌رسد همان گونه که پیشتر نیز اشاره کردیم، بهتر است همه ارکان نظام، مسئولان و شخصیت‌های سیاسی رفتار و گفتار خویش را با شاخص قانون تنظیم کرده و برای اعمال نظریات، پیشنهادها، انتقادها، اعتراضات و حتی مخالفت‌های خود نیز از راهکارهای پیش‌بینی شده در قانون استفاده کنند تا میراث گرانبهای انقلاب اسلامی، همچنان با قدرت به راه خود ادامه دهد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
نظر شوراي نگهبان آين و آن ندارد حتي در مواردي كه مربوطه انتخابات باشد
خدا ااقای جنتی را حفظ و توفیق عنایت کند و ما را قدر دان مجاهدتهای خالصانه اش نماید.
خيلي شديد! برخورد كرده‌اند. رئيس‌جمهور شوراي نگهبان را به صورت محترمانه به نفهميدن موارد شرعي و قانوني مصوبات مجلس متهم كرده و آقاي جنتي در برخوردشان فقط توصيه‌هاي اخلاقي به رئيس‌جمهور فرموده‌اند.
تابناك كشتي ما رو اين چه طرز خبر دادنه؟ فقط خودت فهميدي و بس. راست ميگي همشو بگو.
خاک بر سر شما تابناکیان که گویی افسارتان را در دست گرفته اند..واقعا دفاع جانانه ای از شورای نگهبان (بخوانید شورای برباددهنده ی) قانون اساسی کردید..تف به غیرتتان
آفرین بر
آقای جنتی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل