بازدید 18390
پیمانه اقتصادی

دلار در هفته پایانی سال؛ افزایش یا کاهش/ افزایش قیمت بلیت اتوبوس هنوز قطعی نیست/ مشخصات آپارتمان‌های تا یک میلیارد تومان در تهران/ هزینه خرید خانه صد متری در ترکیه چقدر است؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون سهامداران عدالت بخوانند، شروع بورس در آخرین هفته سال، قیمت ساخت مسکن ملی در شهر‌های جدید، اقتصاد کشور از رکود خارج شد، دولت آمریکا بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار کسری آورد، صادرات مرغ ممنوع شد، بیتکوین بر خلاف بقیه ارز‌های دیجیتالی مهم، صعودی ماند و هجوم دلالان دلیل کمبود مرغ و روغن را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۴۰۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲ 13 March 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون سهامداران عدالت بخوانند، شروع بورس در آخرین هفته سال، قیمت ساخت مسکن ملی در شهر‌های جدید، اقتصاد کشور از رکود خارج شد، دولت آمریکا بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار کسری آورد، صادرات مرغ ممنوع شد، بیتکوین بر خلاف بقیه ارز‌های دیجیتالی مهم، صعودی ماند و هجوم دلالان دلیل کمبود مرغ و روغن را در بر دارد.

سهامداران عدالت بخوانند

هفته گذشته خبری در برخی از رسانه ها مبنی بر واریز سود ۷.۵ میلیون نفر از سهامدار خرد سهام عدالت منتشر شد که در این زمینه حسین قشمی مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اعلام کرد: اکنون بسیاری از سهامداران که جزو مشمولان سهام عدالت هستند در انتظار پرداخت سود هستند اما باید اعلام کرد، سودی که در چند وقت اخیر به حساب سهامداران پرداخت شده است هیچ ارتباطی به سود سهام عدالت ندارد. موضوع مطرح در خصوص توزیع سود شرکت‌ها بوده است که در راستای اختیارات شرکت سپرده گذاری انجام و به حساب سهامداران شرکت های بورسی و فرابورس پرداخت شده است. از سال ۹۷ شرکت سپرده گذاری در تلاش بوده است تا سامانه جامع توزیع سود را در اختیار داشته باشد و از این طریق سودهای شرکت بورس و فرابورس را که در کدال اعلام می شود، به حساب سهامداران پرداخت کند.

مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با بیان اینکه شرکت سپرده گذاری به دنبال این است تا سهامداران دیگر برای دریافت سود نقدی، سنتی اقدام نکنند، گفت: عده ای نسبت به دریافت سود اطلاعاتی پیدا نمی کنند یا حتی برخی از سودها به دلیل پایین بودن رقم آنها توجیه اقتصادی برای پیگیری سود ندارد. سهامدارانی که در سامانه سجام ثبت‌نام کرده باشند، اطلاعاتشان در اختیار شرکت سپرده‌گذاری قرار می‌گیرد تا سود شرکت‌ها به حسابشان پرداخت شود و تا کنون سود ۱۳۰ شرکت که دارای سهامداران زیادی بوده اند پرداخت شده است. بعد از برگزاری مجامع عمومی شرکت‌ها، اگر سودی در این جلسه مصوب شده باشد شرکت ها، هشت ماه فرصت دارند تا سود اعلام شده را پرداخت کنند. در یک سال گذشته شرکت هایی که به دنبال پرداخت سود از طریق شرکت سپرده گذاری بودند، مبلغ را به حساب شرکت واریز کردند و در انتها مبلغ مدنظر به حساب مشمولان سهامداران پرداخت شده است. اکنون ۹۵ درصد از سهامداران هر شرکتی سجامی شده اند؛ بنابراین سامانه سجام بهترین روش برای پرداخت سود شرکت ها محسوب می شود.

شروع بورس در آخرین هفته سال

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته گذشته (۲۰ اسفند ‌ماه) به عدد یک میلیون و ۲۰۶ هزار واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته حدود ۲.۴ درصد رشد داشت. حال در اولین روز از آخرین هفته سال، شاخص کل با رشد ۷۴ واحدی همراه شده است. جزئیات بیشتر از بازار امروز

دلار در هفته پایانی سال؛ افزایش یا کاهش

برخی کارشناسان باور دارند، بازار در آخرین هفته سال ۹۹ به روند نزولی آرام خود ادامه خواهد داد و دلار به زیر مرز ۲۴ هزار تومانی خواهد رفت. این عده روند دلار در اسفندماه را نشانه‌ای از کاهش تقاضا در بازار دانسته‌اند. اسکناس آمریکایی در انتهای بهمن‌ماه نزدیک مرز ۲۶ هزار تومان‌ معامله می‌شد و طی ۲۰ روز اسفندماه بیش از هزار تومان افت قیمت را به ثبت رساند. در حالی‌که عده‌ای از معامله‌گران انتظار ادامه افت قیمت‌ها را دارند، گروه دیگری معتقدند،‌ با توجه به مقاومت دلار در برابر افت در روزهای انتهایی هفته گذشته، بازار در هفته‌جاری تغییر مسیر خواهد داد؛ از نگاه آنها افزایشی‌های بازار در هفته جاری سعی خواهند کرد که قیمت بسته شده دلار در سال ۹۹ را بالای مرز ۲۵ هزار تومانی قرار دهند. برخی از معامله‌گران نیز عنوان کرده‌اند،‌ صحبت‌های وزیر امور‌خارجه آمریکا ممکن است منجر به نوسان‌گیری معامله‌گران ارزی شود. در حالی‌که صحبت‌های زیادی پیرامون آزادسازی منابع ارزی ایران از کره‌جنوبی شده بود،‌ آنتونی بلینکن اعلام کرد که این امر بدون اجازه آمریکا صورت نخواهد گرفت و گفت، «اطمینان می‌دهم برای دیدار با ایران به این کشور امتیاز نمی‌دهیم.»

با این حال،‌ گروهی از معامله‌گران عنوان می‌کردند که چنین اخباری دیگر تاثیر افزایشی در بازار نخواهد داشت. به باور این دسته، تا زمانی‌که سایه احتمال مذاکره در بازار وجود دارد،‌ کسی برای خرید ارز ریسک نخواهد کرد. در کنار این، برخی کارشناسان باور دارند،‌ گرایش به خرید سهام و بیت‌کوین بیشتر شده است و در شرایط کنونی،‌ سرمایه‌گذاران تمایل زیادی برای ورود به بازار ارز و سکه ندارند. /دنیای اقتصاد

قیمت ساخت مسکن ملی در شهرهای جدید

طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید درباره هزینه احداث پروژه‌های طرح ملی مسکن تأکید کرد: شورای مسکن کشور، رقم احداث طرح اقدام ملی مسکن را تصویب و ابلاغ کرده که حداکثر متری ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان است؛ برخی انبوه سازان داخلی پیشنهاد ساخت متری ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را داده بودند که با موافقت مدیران عامل شرکت‌های عمران برخی از شهرهای جدید استان اصفهان روبه رو نشد ولی برخی انبوه سازان داخلی در استان اصفهان اعتراض کردند. در حال حاضر هم رقم مذکور تغییر نکرده و در برخی دیگر از شهرهای جدید، در حال امضای قرارداد ساخت طرح ملی مسکن با رقم مصوب شورای مسکن هستیم؛ حتی در شهرهای جدید استان اصفهان شامل شهر مجلسی و فولادشهر هم انبوه سازان محلی با رقم مصوب شورای مسکن به توافق رسیده‌ایم. ما موظف به حمایت از منابع مالی مردم هستیم. مجبوریم در قراردادهای پیمانکاری طرح اقدام ملی مسکن، تعدیل قیمت را هم بگنجانیم و در صورتی که قیمت تمام شده پروژه، از متری ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان بیشتر شود، متقاضی مکلف به تأمین مابه التفاوت خواهد بود؛ در غیر این صورت، پیمانکار پروژه را نیمه کاره رها می‌کند؛ اما برخی سازندگان می‌گویند ما برای شروع، متری ۴.۲ میلیون تومان را قرارداد می‌بندیم و اگر بیشتر شد، از متقاضی دریافت می‌کنیم. /مهر

مشخصات آپارتمان‌های تا یک میلیارد تومان در تهران

درحالی‌که واسطه‌های بازار معاملات مسکن در مناطق مصرفی غرب تهران از نایاب یا دست‌کم کمیاب شدن فایل‌های فروش آپارتمان با قیمت کمتر از یک میلیارد تومان خبر می‌دهند، تحقیقات میدانی «دنیای اقتصاد» نشان می‌دهد در برخی از مناطق مصرفی شرق، جنوب شرق و جنوب تهران این نوع فایل‌ها همچنان یافت می‌شوند. هر چند تنوع این فایل‌ها به مراتب کمتر از فایل‌های فروش آپارتمان‌های با قیمت کل بیش از یک میلیارد تومان است. با این حال، بررسی‌ها نشان می‌دهد آن دسته از متقاضیانی که به‌دنبال خرید مسکن با این سطح قیمت (کمتر از یک میلیارد تومان هستند) بهتر است این مناطق را برای جست و جو انتخاب کنند. چرا که هم‌اکنون در مناطق مصرفی غرب و حتی برخی مناطق جنوب غربی تهران قیمت کل عمده آپارتمان‌ها بیش از یک میلیارد تومان است. آپارتمان‌هایی که هم‌اکنون با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان به بازار عرضه شده‌اند از سوی دیگر عمدتا واحدهایی با متراژ کمتر از ۷۰ مترمربع، سن بنای بیش از ده سال و واحدهای فاقد یک یا چند مورد از امکاناتی نظیر آسانسور، پارکینگ، انباری و... هستند.

دلار در هفته پایانی سال؛ افزایش یا کاهش/ افزایش قیمت بلیت اتوبوس هنوز قطعی نیست/ مشخصات آپارتمان‌های تا یک میلیارد تومان در تهران/ هزینه خرید خانه صد متری در ترکیه چقدر است؟

هزینه خرید خانه صد متری در ترکیه چقدر است؟

بازار مسکن ترکیه به یکی از مهمترین بازارها در کشورهای منطقه در جذب سرمایه‌گذاران خارجی تبدیل شده است. ترکیه یکی از ۲۰ بازار اول جهانی برای سرمایه گذاری ملک در دنیاست و در بین ۱۰۳ کشور دنیا در رتبه پنجمین کشور ارزان قیمت برای خرید ملک قرار گرفته است؛ ایرانیان مشتریان اول خرید ملک در ترکیه هستند و پس از آنها شهروندان عراقی و روسی به ترتیب در جایگاه دوم و سوم خرید ملک در ترکیه قرار گرفته اند. به نقل از خبرآنلاین؛ میانگین قیمت مسکن در شهرهای مختلف این کشور متفاوت است؛ به عنوان مثال، میانگین قیمت خرید هر واحد صد متری در یکی از گران‌ترین شهرهای ترکیه یعنی موغله ۷۴ هزار و ۶۰۰ یورو تخمین زده شده و پس از آن استانبول دومین و گران ترین شهر ترکیه است که میانگین قیمت خرید یک واحد صد متری در این شهر ۶۳ هزار و ۲۰۰ یورو تخمین زده شده است. ازمیر سومین شهر گران قیمت ترکیه است که میانگین قیمت هر واحد صد متری دراین شهر ۴۷ هزار و ۷۰۰ یورو است و میانگین قیمت هر واحد صد متری در آیدین که چهارمین شهر گران قیمت این کشور است نیز ۴۱ هزار و ۲۰۰ یوروست؛ بورسا و آنتالیا به ترتیب پنجمین و ششمین شهرهای گران قیمت ترکیه هستند که میانگین قیمت هر واحد صد متری در این شهرها به ترتیب ۴۱ هزار و ۱۵۰ و ۳۵ هزار یورو است.

اقتصاد کشور از رکود خارج شد

همتی رئیس کل بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشت: بر اساس گزارش اداره حساب‌های اقتصادی بانک مرکزی، رشد اقتصادی کشور که از فصل دوم سال جاری مثبت شده بود، در سه ماهه سوم سال نیز مثبت بوده است. رشد مثبت ۳.۹ درصد با نفت و مثبت ۲.۹ درصد بدون نفت در سه ماهه سوم سال ثبت شده است؛ بنابراین اقتصاد در دو فصل متوالی دوم و سوم سال ۱۳۹۹ رشد مثبت داشته است، لذا امروز با اطمینان می‌توان از گذر اقتصاد ایران از دوره سخت تحریم و رکود ناشی از آن و ورود به دوره رشد مجدد اقتصادی خبر داد. با توجه به تداوم تحریم حداکثری علیه ایران و شیوع کرونا که موجب رکود و رشد منفی شدید در بسیاری از کشور‌ها شده است، رشد حاصله مهم و حاصل اجرای اقتصاد مقاومتی و نماد جهش تولید در شرایط تحریم است. جزئیات رشد بخش‌های مختلف اقتصادی کشور اوایل هفته پیش رو اعلام خواهد شد. این اتفاق خوب نتیجه مقاومت مردم، قدرت انعطاف اقتصاد ایران در مقابل شوک‌های وارده به آن است و امیدوارم فصل‌های آینده نیز رشد اقتصاد تداوم پیدا کند.

دولت آمریکا بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار کسری آورد

به نقل از فاکس بیزینس، دفتر کنترل بودجه آمریکا در گزارشی اعلام کرد: همزمان با افزایش هزینه های دولت برای حمایت از بخش های مختلف اقتصادی این کشور در برابر پیامدهای ویروس کرونا، کسری بودجه دولت در  ماه فوریه به ۳۱۱ میلیارد دلار رسیده است. در مقام مقایسه، کسری بودجه دولت آمریکا در ماه قبلی معادل ۲۳۵ میلیارد دلار بود.  

در پنج ماه ابتدایی سال مالی جدید، میزان مخارج دولت ۱۰۴۷ میلیارد دلار بیشتر از میزان درآمدهای آن بوده است. درآمدهای دولت طی این ماه ۱.۲ میلیارد دلار نسبت به ماه قبل کاهش پیدا کرده است. دولت آمریکا تاکنون برای حمایت از اقتصاد این کشور در برابر کرونا مجبور به تخصیص بسته هایی به ارزش تقریبی پنج تریلیون دلاری شده است. از زمان شیوع کرونا و قرنطینه سراسری در آمریکا، دولت این کشور مخارج خود را به شدت افزایش داده است. تاکنون بیش از ۵۴۰ هزار آمریکایی جان خود را بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده اند و وزارت خزانه داری در نظر دارد سه تریلیون دلار دیگر تا پایان سال میلادی استقراض کند. پیشتر دفتر کنترل بودجه کنگره پیش بینی کرده بود، کسری بودجه دولت آمریکا تا پایان امسال به رقم ۳.۸ تریلیون دلار برسد.  

تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای رساندن نرخ بهره به محدوده صفر درصدی، انگیزه مهمی در افزایش تقاضا برای استقراض دولت بوده است. با موافقت کنگره و دولت، یک بسته ۱.۹ تریلیون دلاری دیگر با هدف حمایت از بخش های مختلف اقتصادی آمریکا توسط دولت اجرایی شد. این در حالی است که برخی قانونگذاران کنگره به دنبال اقدامات حمایتی بیشتری نظیر کاهش مجدد مالیات ها، تزریق نقدینگی و بسته های حمایتی از قشرهای آسیب پذیر هستند که تصویب آن ها می تواند کسری بودجه دولت را بیش از پیش تشدید کند.

هجوم دلالان دلیل کمبود مرغ و روغن؟

نایب رئیس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای گفت: علیرغم افزایش ۱۰۰درصدی جذب و توزیع روغن و مرغ، به دلیل هجوم دلالان، این دو کالا نایاب شده و فروشگاه ها نیز مجبور به عرضه براساس زمانبندی هستند. /مهر

صادرات مرغ ممنوع شد

مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران ممنوعیت صادرات گوشت مرغ را به کلیه گمرکات اجرایی کشور ابلاغ کرد.

افزایش قیمت بلیت اتوبوس هنوز قطعی نیست

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مردم برنامه سفر نوروزی خود را لغو کنند، گفت: مردم در شرایط کنونی بیماری کرونا و با توجه به توصیه‌های وزارت بهداشت، از انجام سفرهای نوروزی و غیر ضرور در ایام باقی مانده امسال خودداری کنند. اسلامی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی کشور از نظر شیوع ویروس کرونا مردم باید سفرهای نوروزی خود را لغو کنند، افزود: به هیچ وجه افزایش قیمتی برای بلیت قطار و هواپیما نداریم، اما برای اتوبوس در طول سالیان گذشته با توجه به اینکه در ایام نوروز سفرهایشان عمدتاً به صورت یکسر خالی انجام می‌شود، درصدی را اعمال می‌کردیم و پس از ایام نوروز آن را به حالت قبل بازمی‌گرداندیم. وی ادامه داد: درباره افزایش موقت بلیت اتوبوس برای سفرهای نوروزی هنوز تصمیمی گرفته نشده و در حال بررسی است.

بیتکوین برخلاف بقیه ارزهای دیجیتالی مهم صعودی ماند

روزی که بیشتر ارزهای مهم دیجیتالی ریزش کردند، بیتکوین به مسیر صعودی اش ادامه داد. به گزارش ایسنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، انتشار خبر سرمایه گذاری سنگین پسر منتقد سرسخت بیتکوین روی این ارز باعث شگفتی معامله گران شده است. پیتر شیف که یکی از فعالان مشهور تجارت طلا و بازار فارکس محسوب می شود از تبدیل کل سرمایه پسر خود اسپنسر به بیتکوین خبر داده است. شیف پیشتر گفته بود بیتکوین یک دارایی حبابی است و احتمالا پس از رسیدن به تراز ۱۰۰ هزار دلاری دچار ریزش سنگینی خواهد شد و قیمت آن حتی ممکن است تا هزار دلار هم کاهش پیدا کند. 

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ۱۳ ظهر به وقت شرقی) / این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۵۷ هزار و ۴۲۲.۴۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۹۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۱.۱۴ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۷۷۱.۳۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۳۷ درصد کاهش 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۰.۲۶ درصد افزایش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۲۶۴.۱۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۹.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۹.۸۷ درصد افزایش

۴- کاردانو

قیمت: ۱.۰۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۴۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۵۱ درصد کاهش

۵- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش

۶- پولکا دوت

قیمت: ۳۵.۵۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۶۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۰۶ درصد افزایش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۴۴۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۷۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۷۹ درصد افزایش

۸- یونی سواپ

قیمت: ۳۰.۸۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۶.۱۵ درصد افزایش

۹- لایت کوین

قیمت: ۲۱۱.۴۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۱۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۱.۸۶ درصد افزایش

۱۰- چین لینک

قیمت: ۲۸.۱۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۲۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۷۹ درصد افزایش

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
یکی از دلایل اصلی قیمت بالای مسکن در ایران محدودیت های فراوان و هزینه های بالای شهرداری ها برای مجوز ساخت است در نهایت هم با انواع جریمه ها و با بهانه های مختلف پایان کار را می توان دریافت کرد
این قیمت ها چقدر واقعیه؟ یک آشنا چند وقت پیش منزلی در تهرانپارس خرید متری 30 میلیون، اگه اشتباه نکنم 10 سال ساخت بود. ولی این قیمت ها که نوشته شده خیلی کمتره.
شصت و سه هزار یورو تو استانبول تازه با قیمت یورو سی هزار تومان مفته نسبت به تهران!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
داداش خوبی؟ متری نزدیک ۲ میلیارد میشه مفته ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
ناشناس14:32 خودت خواب هستی از خواب بیدار شو نوشته قیمت یک واحد صدمتری نه قیمت هرمتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
متری نه، صدمترش این قیمت
یکی به آقای همتی بگه یکی از بدبختیهای ما خارج شدن از رکوده که معنایی جز گرانی چند باره کالا نداره و الان همه چیز داره هر روز گرون میشه و شما خبرهای فضایی از کنترل تورم می گید
دولت داره پول مفت میلیاردی نفت را از کره میگیره که توی این ۹۷ روز دلار را پایین نگه داره و بره مرحله بعد
مملکت داری یعنی پول نفت را خرج کنیم همین
اقتصاد چه کسانی از رکود خارج شده است من حالم روز به روز بدتر میشود
با نگاه کردن به نمودارروند قیمت دلار در سالهای گذشته براحتی میشه فهمید که روند قیمت دلار همیشه صعودی بوده هست وخواهد بود وقیمت فعلی دلار ارزش واقعی ان نیست
ادعای جدید همتی: اقتصادکشور ازرکود خارج شد !!!!
اقای اسحاق جهانگیری: ارز ۴۲۰۰ در مجموع خوب بود!!!!
خسته نباشید
مسکن با این قیمتهای کاذب فقط تا ابد در رؤیا و خیال فروشندگان خواهد ماند و در عمل با یکهزارم این قیمتها هم بفروش نخواهند رسید.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
مسکن حداقل ۱۰۰در صد حباب داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
به همین خیال باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳
والا خرید و فروش که میشه، ما پول نداریم دلیل بر این نیست که
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار