بازدید 2082

نحوه برخورد با بدحجابان در دانشگاه اصفهان

کد خبر: ۱۰۴۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۵ 13 June 2010
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه اصفهان با تشریح نحوه برخورد با دانشجویان بدحجاب در این دانشگاه گفت: بدحجابان می توانند درباره ضرورت حجاب با برخی اساتید دانشگاه مباحثه کنند.
محمد بیدهندی در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه برخورد با بدحجابی در دانشگاه اصفهان دارای سبقه طولانی است، گفت: دفتر مشاوره فرهنگی دانشگاه دانشجویانی که شئونات اسلامی را رعایت نمی کنند دعوت می کند سپس این افراد در آن دفتر فرم تعهدنامه را تکمیل کرده و در صورتی که داوطلب مباحثه در این زمینه باشند، به مرکز مشاوره ای در دانشگاه که در زمینه مباحث دینی فعالیت می کند، معرفی می شوند و اساتیدی که با این دفتر قرارداد دارند در زمینه مباحث نظری و ضرورت حجاب با آنها به بحث می پردازند.

توبیخ کتبی، درج در پرونده و یا محرومیت از تحصیل به مدت یک یا دو نیمسال برای بدحجابان

معاون دانشجویی دانشگاه اصفهان در خصوص دانشجویانی که تمایلی به انجام مباحثه ندارند گفت: از آنها تنها تعهد اخذ می شود. اگر مجددا شئونات اسلامی را رعایت نکردند، دفتر امور فرهنگی دانشگاه این موضوع را به اطلاع خانواده این دانشجویان می رساند و در صورت تکرار دفعات تخلف، دانشجویان متخلف به کمیته انضباطی احضار می شوند. جرایمی چون توبیخ کتبی، درج در پرونده و یا محرومیت از تحصیل به مدت یک یا دو نیمسال برای آنها درنظر گرفته می شود.

وی اظهار داشت: در صورتی که چنین احکامی برای دانشجویی صادر شود، امکان دادن درخواست تجدیدنظر نیز برای او وجود دارد اگر در شورای تجدیدنظر تشخیص داده شود که دانشجو استحقاق تخفیف در حکم را دارد و متنبه شده است این حکم معلق شده و در حقیقت بالای سر دانشجو باقی می ماند و در صورت عدم تکرار دانشجو می تواند به تحصیل خود ادامه داده و حکم اجرا نمی شود.

بیدهندی صدور حکم محرومیت از تحصیل تنها به دلیل بد حجابی را در این دانشگاه بی سابقه دانست و گفت: تنها دو مورد محرومیت از تحصیل در این دانشگاه داشته ایم که این افراد به جز بدحجابی رفتارهای ناهنجار دیگری را نیز در پرونده خود داشته اند.

اعمال سیاست های تشویقی برای دانشجویان بدحجابی که تغییر رویه داده اند

وی از اعمال سیاست های تشویقی برای دانشجویانی که پس از دریافت تذکر تغییر رویه داده و شئونات اسلامی را رعایت می کنند، خبر داد و افزود: تاکنون چند نفر از این دانشجویان به عنوان تشویق از سوی دانشگاه به زیارت بارگاه امام رضا (ع) فرستاده شده اند همچنین به برخی از آنها نیز جوایز نقدی تعلق گرفته است
 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل