بازدید 7720
۲

ترس آمریکا از حملات موشکی چین به گوام

یک مقام نظامی ارشد آمریکا گفت که ایالات متحده باید سامانه‌های دفاعی خود در گوام را برای مقابله با تهدید‌های موشک‌های چین ارتقا دهد.
کد خبر: ۱۰۳۹۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۷ 08 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، رئیس مقر فرماندهی هند-اقیانوس آرام ایالات متحده گفت که آمریکا باید سامانه‌های دفاعی خود در گوام را برای محافظت از آمریکایی‌ها مقابل تهدید موشک‌های چین ارتقا دهد.

به نوشته وبگاه «میلیتری» دریادار «فیل دیویدسون» گفت استقرار یک سامانه پدافند هوایی ۳۶۰ درجه جدید در گوام حداقل به سه کشتی نیروی دریایی اجازه می‌دهد تا ماموریت‌های دیگری را در منطقه انجام دهند.

دریادار دیویدسون گفت: «ما باید ناوشکن‌های مجهز به موشک‌های هدایت شونده که توانایی چند ماموریت دارند را برای شناسایی تهدید‌ها و پایان دادن به آن‌ها در خدمت داشته باشیم.»

دیویدسون بودجه دفاع هوایی و موشکی گوام را اولویت اول خود خواند و گفت حتی با وجود ناوشکن‌های نیروی دریایی با سامانه دفاعی در منطقه با مرتفع در گوام، این سامانه‌ها هیچ تهدیدی مقابل تهدید‌های موشکی چین نیستند.

وی در توضیح افزود که سامانه‌های دفاعی موجود دفاع ۳۶۰ درجه را ارائه نمی‌دهند و تنها برای دفاع برابر موشک‌های کره شمالی مناسب هستند. این مقام ارشد نظامی آمریکا افزود که با بیان اینکه ۱۷۰۰۰۰ آمریکایی در گوام زندگی می‌کنند و دفاع آن‌ها دفاع از آمریکاست.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا نیز به تازگی در یادداشتی به برنامه‌ها و قابلیت‌های توسعه نظامی برای دفع تهدید چین را به عنوان یک اولویت اصلی نظامی اشاره کرد.

برخی تحلیلگران امور نظامی نیز از تلاش‌های چین در توسعه قابلیت‌های موشک‌های قاره پیما از سیلو‌های زیرزمینی برای مقابله جهت حملات محتمل هسته‌ای آمریکا خبر دادند. «هانس کریستنسن» تحلیلگرآ مریکایی عضو فدارسیون دانشمندان آمریکا گفت که چین در حال توسعه قابلیت پرتاب موشک‌های بالستیک پیشرفته قاره پیما (ICBM) از سیلو‌های زیرزمینی است تا به سرعت برابر حمله هسته‌ای محتمل واکنش نشان دهد.

این کارشناس آمریکایی این اظهار نظر را پس از تجزیه و تحلیل عکس‌های ماهواره‌ای که اخیرا به دست آورده، بیان کرد. به گفته وی، این تصاویر نشان می‌دهد که چین به دنبال مقابله با تهدید فزاینده از سوی آمریکاست.

این تحلیلگر افزود که بر اساس تصاویر ماهواره‌ای، چین دستکم ساخت ۱۶ سیلوی زیرزمینی را در یک منطقه بزرگ آموزش موشکی نزدیک «جیلانتای» در شمال این کشور آغاز کرده است. به نظر می‌رسد تقریبا تمام سیلو‌های ردیابی شده برای استقرارموشک قاره پیمای دانگ فنگ-۴۱ ارتش چین طراحی شده که قادر به هدف قرار دادن آلاسکا و بسیاری از قاره آمریکا هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
این حرفا بهانه ایی است برای استقرار تجهیزات سنگین نظامی در نزدیکی چین
همه اینها بازی جدید آمریکاست!!
همگس خوب میدونیم که چین مال این حرفها نیست!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل