بازدید 2513

115 سال زند ان محکومیت سارقان 30كيلو طلا

وي در اعتراف‌هايش به بازپرس توكلي گفت: وقتي از زبان يكي از نزديكان شاكي شنيدم كه مرد كارخانه‌دار، فردي ثروتمند است و براي حفظ جانش حاضر است ميليون‌ها تومان بپردازد، با دوستانم نقشه ربودن و اخاذي از او را طراحي و اجرا كرديم.» با اعتراف‌هاي متهم دو همدست ديگرش نيز دستگير شدند.
کد خبر: ۱۰۳۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۶ 13 June 2010
به گزارش خبرنگار ایران، راز نقشه تبهكاري‌هاي اين گروه خشن از 26 بهمن سال 87 همزمان با مراجعه و شكايت يك مرد كارخانه‌دار به اداره يازدهم پليس آگاهي تهران فاش شد. مرد ميانسال كه به شدت از سوي گروگانگيران مورد شكنجه و ضرب و شتم قرار گرفته بود، به كارآگاهان گفت: «چند روز قبل سوار بر خودرو به خانه‌ام در شرق تهران مي‌رفتم كه ناگهان 3 مرد ناشناس به طرفم هجوم آورده و با تهديد كارد و اسلحه مرا به زور داخل خودرويم انداخته و در حالي كه چشمانم را بسته بودند، به باغي متروكه در حوالي دماوند بردند.

آنها پس از شكنجه و ضرب و شتم، براي آزادي ‌ام 200ميليون تومان خواستند و تهديد كردند چنانچه مبلغ درخواستي را در اختيارشان قرار ندهم، مرا خواهند كشت. با شنيدن اين حرف گفتم حاضرم 300ميليون تومان بدهم تا آزاد شوم. بدين ترتيب گروگانگيران پس از مشورت پيشنهادم را قبول كرده و من هم با پرداخت يك فقره چك 70 ميليون توماني از آنها مهلت خواستم تا مابقي پول را پس از آزادي بپردازم. اين در حالي بود كه در جريان امضاي چك توانستم از زير چشم بند چهره 2 تن از آنها را به خوبي ببينم.

سرانجام وقتي كنار خيابان رهايم كردند بسختي خودم را نجات دادم»! پس از اين شكايت با دستور قاضي توكلي – سرپرست شعبه پنجم بازپرسي دادسراي جنايي تهران – رديابي‌هاي تخصصي براي شناسايي و دستگيري گروگانگيران در دستور كار تيم اداره يازدهم پليس آگاهي تهران قرار گرفت.همزمان با شروع تحقيقات و چهره‌نگاري متهمان، كارآگاهان ردپاي حميد 27 ساله – تبهكار سابقه‌دار و سارق خودرو و موتوسيكلت – را در این ماجرا يافته و در عملياتي ضربتي او را در مخفيگاهش به دام انداختند.

وي در اعتراف‌هايش به بازپرس توكلي گفت: وقتي از زبان يكي از نزديكان شاكي شنيدم كه مرد كارخانه‌دار، فردي ثروتمند است و براي حفظ جانش حاضر است ميليون‌ها تومان بپردازد، با دوستانم نقشه ربودن و اخاذي از او را طراحي و اجرا كرديم.» با اعتراف‌هاي متهم دو همدست ديگرش نيز دستگير شدند.

تبهكاران در بازجويي‌هاي فني، تخصصي اعتراف كردند فعاليت‌هاي خود را از سال 83 و با ربودن يك طلافروش آغاز كردند كه در جريان اين گروگانگيري‌ها مرد طلافروش را به باغ متروكه‌اي در دماوند كشانده و پس از ضرب و شتم و شكنجه، كليد مغازه طلافروشي‌اش را در خيابان كريمخان به دست آوردند بعد هم به طلافروشي رفته و به راحتي 27 كيلو طلا سرقت كرده و گروگان را رها كرديم.مدتي بعد هم طلافروش ديگري را با همين شگرد ربوده و از او نيز حدود دو و نيم كيلو طلا سرقت كرديم. سپس از يك پمپ بنزين در شمال شهر نيز بيش از پنج ميليون تومان پول نقد سرقت كرديم.

بدين ترتيب، با اعتراف‌هاي متهمان، ساير همدستانشان نيز شناسايي و دستگير شدند. پس از تحقيقات تكميلي، پرونده با صدور كيفرخواست در شعبه 1154 دادگاه عمومي – جزايي تهران به رياست قاضي محمدي تحت رسيدگي قرار گرفت. قاضي پرونده نيز پس از محاكمه متهمان و دريافت آخرين دفاعياتشان آنها را به اتهام سرقت و گروگانگيري در مجموع به 115 سال زندان، 375 ضربه شلاق و بازگرداندن اموال مسروقه محكوم كرد.
آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان را در تابناک اجتماعی بخوانید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان