بازدید 12341

بیمارستان چگونه نظافت می‌شود؟

بیمارستان ها و مراکز درمانی به دلیل برخورداری از شرایط ویژه نیازمند نظافت به صورت تخصصی و پیوسته می باشند. بخش های مختلف مراکز درمانی با انواع مختلفی از آلودگی ها و عوامل بیماری زا مواجه بوده و اگر به صورت کاملا تخصصی مورد نظافت قرار نگیرند این عوامل به سادگی به تمامی بخش ها منتفل شده و سلامت طیف وسیعی از افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.
کد خبر: ۱۰۳۹۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲ 07 March 2021

از آنجایی که حجم آلودگی ها بالا و نیاز به نظافت در این مراکز به صورت پیوسته می باشد، استفاده از دستگاه های نظافت خانگی و تجاری نمی تواند کارایی لازم را داشته باشد. به همین دلیل است که به کارگیری روش ها و تجهیزات نظافت صنعتی بیمارستان و مراکز درمانی امروزه به یک اصل مهم تبدیل شده است. دستگاه های نظافت صنعتی نظیر دستگاه اسکرابر آنتی باکتریال، کفشوی صنعتی، جاروبرقی صنعتی، بخارشوی و... تعدادی از تجهیزات مورد نیاز به منظور برقراری سطح قابل قبولی از بهداشت در این مراکز می باشند.

بیمارستان چگونه نظافت می شود؟

 زمین شوی صنعتی، وسیله ضروری برای تمامی مراکز درمانی

شستشوی سطوح کف با دستگاه اسکرابر به صورت کاملا مکانیزه صورت می پذیرد. این دستگاه ها با تجهیز به دو مخزن آب تمیز و کثیف مجزا، شستشو را در هربار با آب کاملا تمیز انجام می دهد و تمامی آلودگی ها پس از جدا شدن از سطح توسط تی تعبیه شده در پشت دستگاه جمع آوری می گردد. در نتیجه برای مراکزی نظیر بیمارستان ها که رفت و آمد ها زیاد بوده و احتمال سرخوردگی بیماران وجود دارد، شستشوی سطوح با زمین شوی صنعتی می تواند این خطرات را از بین ببرد. اسکرابر دستی یکی از انواع رایج دستگاه زمین شور می باشد که برای راهرو ها و محیط های با موانع بالا بسیار ایده آل می باشد. دستگاه کفشوی سرنشین دار می تواند سالن های با وسعت بالا را در زمانی بسیار کوتاه شستشو نماید.

دستگاه اسکرابر آنتی باکتریال چیست؟

یکی از انواع دستگاه های کفشور که به منظور به کارگیری در بیمارستان ها طراحی شده است دستگاه زمین شوی صنعتی آنتی باکتریال می باشد. طراحی ویژه، این دستگاه را مناسب انجام عملیات ضدعفونی نموده است. تجهیز به مخازنی از یون های نقره موجب شده است تا از رشد و تکثیر عوامل بیماری زا و انواع باکتری در داخل مخازن جلوگیری گردد. این امر می تواند تاثیر بسزایی در حفظ سلامت کاربر داشته و به علاوه رشد آلودگی ها را متوقف نماید. استفاده از نانو یون های نقره در این دستگاه ها با عملکردی از داخل به بیرون، موجب از بین رفتن باکتری ها می گردد. استفاده از این زمین شوی صنعتی در نظافت و شستشوی سطوح کف، تمامی انواع باکتری ها را در خلل و فرج کف پوش ها و گوشه ها از بین برده و مانع از تکثیر آنها می شود. بررسی های آزمایشگاهی انجام شده بر روی سطوح، قدرت بالای این دستگاه ها را در کنترل و از بین بردن باکتری ها و قارچ ها به اثبات رسانده است. از دیگر ویژگی های این دستگاه اسکرابر حفظ خاصیت آنتی باکتریالی دستگاه می باشد. به عبارت دیگر تا زمانی که دستگاه کف شوی قابل استفاده باشد خاصیت آنتی باکتریالی خود را حفظ می نماید.

بیمارستان چگونه نظافت می شود؟

واترجت صنعتی مراکز درمانی

لکه برداری و شستشوی سطوح و دستگاه ها و تجهیزات بیمارستانی با کمک کارواش صنعتی امری رایج است که با سرعت بالا انجام می شود. این دستگاه که به یک پمپ فشار قوی مجهز است، فشار آب ورودی را تا چندین برابر افزایش داده و آن را به ماده ای پرقدرت در از میان برداشتن آلودگی ها تبدیل می نماید. انتخاب و خرید کارواش صنعتی مناسب برای نظافت صنعتی بیمارستان و مراکز درمانی با مدنظر گرفتن فشار و دبی دستگاه انجام می پذیرد. اگر چه یک دستگاه واتر جت آب سرد در بسیاری از موارد می تواند نیاز های نظافتی بخش های مختلف مرکز درمانی را برطرف نماید، اما درصورتی که چربی و لکه های روغنی آلودگی غالب باشند مانند آشپزخانه، به کارگیری مدل آب گرم مناسب تر است. قیمت واترجت صنعتی از عوامل مختلفی تاثیر می پذیرد برای مثال دستگاه کارواش آبگرم به دلیل تجهیز به آبگرمکن از قیمت بالاتری برخوردار است. به طور کل استفاده از دستگاه کارواش آب گرم مراکز درمانی می تواند ضمن افزایش سرعت و کیفیت نظافت به ضدعفونی نمودن سطوح و تجهیزات نیز بپردازد. آب گرم جداسازی آلودگی های چرب از سطوح را آسان نموده و به دلیل درجه حرارت بالا می تواند بسیاری از عوامل بیماری زا و رشد و انتقال آنها جلوگیری نماید. از این رو یک دستگاه واترجت صنعتی آب گرم در بیمارستان ها و مراکز درمانی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

بیمارستان چگونه نظافت می شود؟

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی