بازدید 19625
تشتتی عجیب که هنوز بساطش برچیده نشده است

وزارت بهداشت و معمای تخم‌مرغ؛ خام و کرونایی/پخته و غیرکرونایی!

باید دست‌ها را بشوییم و لابد در شست و شو، به همان متد علمی و خاص عمل کنیم، اما اگر این کار را هم نکنیم و با دست آلوده غذا بخوریم، خطری متوجه مان نیست، همان طور که اگر دست به سطوح مختلف زده باشیم، اقدامی خطرآفرین انجام نداده ایم، چون اساسا سطوح و آلودگی هایشان سهمی در انتقال کرونا ندارند!
کد خبر: ۱۰۳۹۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳ 07 March 2021
تابناک اجتماعیمراقب تخم مرغ باشید، چون می‌تواند موجب انتقال کرونا شود، اما نگران غذایتان نباشید، چون تحقیقات علمی، انتقال کرونا به واسطه آن را تایید نمی‌کند!

به گزارش «تابناک»، آنچه خواندید، چکیده دو خبر مهم است که منبع آن وزارت بهداشت و دست اندرکاران نظام سلامت در کشورمان هستند. دو خبر متناقض و متضاد که یکی به مردم نهیب می‌زند و تلاش دارد که نسبت به یک خطر بالقوه کرونایی هشیارشان کند و دیگری این اطمینان را به وجود می‌آورد که خطر کرونا در جا‌های دیگر است نه در تغذیه و نه حتی در سطوح و آلودگی هایش!

«سال گذشته همین موقع تمام مردم جهان نگران انتقال این ویروس از طریق سطوح و اشیا بودند، لذا برای خرید دستکش‌های یکبار مصرف و همچنین مواد ضدعفونی کننده به داروخانه‌ها هجوم آوردند و به همین دلیل این اقلام برای مدتی نایاب شد. حال پس از یک سال سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که انتقال ویروس از طریق سطوح امکان پذیر نیست و احتمال آن بسیار کم است.»

این سخنان دکتر مسعود مردانی، یکی از اعضای کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کروناست که به واسطه حضور پرتکرار در رسانه ملی و اظهارنظر‌های فراوان درباره کرونا، برای بسیاری از مردم نام آشنا و معرف حضور است. اظهارنظری که طی روز‌های گذشته، بازتاب وسیعی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داشت و اگر بشنویم منجر به کاهش ضدعفونی سطوح سهم شده، عجیب نیست.

وی که متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری است، توضیح نداد که چگونه ممکن است انتقال ویروس از طریق سطوح هم «غیرممکن باشد» و هم «احتمالش بسیار کم» ارزیابی شود؛ اما در ادامه نکته عجیب و تامل برانگیز دیگری را مورد تاکید قرار داد و مدعی شد: «سازمان بهداشت جهانی به وضوح اعلام کرده است که غذا راه انتقال برای ویروس کرونا نیست.» آن هم در حالی که به تاکید وی، «شست و شوی دست‌ها هنوز هم جزو اصول اولیه پروتکل‌های بهداشتی محسوب می‌شود»!
 
وزارت بهداشت و معمای تخم‌مرغ؛ خام و کرونایی/پخته و غیرکرونایی!

جالب نیست؟ باید دست‌ها را بشوییم و لابد در شست و شو، به همان متد علمی عمل کنیم که ۲۰ ثانیه زمان می‌برد و نکات ریز و درشتی را شامل می‌شود، اما اگر این کار را هم نکنیم و با دست آلوده غذا بخوریم، خطری متوجه مان نیست، همان طور که اگر دست به سطوح مختلف زده باشیم، (به زعم عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا) اقدامی خطرآفرین انجام نداده ایم چراکه اساسا سطوح و آلودگی هایشان سهمی در انتقال کرونا ندارند!

اگر هنوز شگفت‌زدگی‌تان کامل نشده، بهتر است به اطلاعیه‌ای دقت کنید که امروز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان صادر شده و تاکید دارد: «پوسته تخم مرغ غیر بسته بندی در معرض آلودگی‌های محیطی و ترشحات تنفسی افراد مختلف است، بنابراین در شرایط همه گیری ویروس کرونا از خرید و مصرف تخم مرغ غیربسته بندی خودداری کنید.»

این اطلاعیه در ادامه تاکید دارد: «تخم مرغ‌های بسته بندی شده از فروشگاه‌هایی بخرید که آن‌ها را در یخچال نگهداری می‌کنند»، «بعد از خرید بسته بندی آن‌ها را ضدعفونی کنید»، «با بسته اصلی آن در یخچال نگهداری کنید» و «هرگز تخم مرغ را برای نگهداری نشویید، زیرا راه ورود میکروب از طریق منافذ موجود روی پوسته باز می‌شود و آلودگی به داخل آن راه می‌یابد.»

بدین ترتیب مشخص می‌شود که هم انتقال ویروس از طریق سطوح جدی و ممکن است و هم انتقال آن از طریق غذا. درست عکس اظهارات آن عضو کمیته علمی ستاد ملی که تاکید داشت منطبق با گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی است. ادعایی که اگر صحت داشته باشد، اطلاعیه وزارت بهداشت درباره تخم مرغ نادرست جلوه می‌کند و اگر درست نباشد، این سوال به وجود می‌آید که دلیل این همه تشتت، آن هم یک سال و چند هفته بعد از شناسایی و شیوع ویروس کرونا در کشورمان چیست؟ آیا این همه اختلاف پیرامون تخم مرغ خام و پخته و سطوح مختلف از جمله سطح پوسته تخم مرغ، عجیب نیست؟!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۱
کلا پزشکان و وزارت بهداشتی ها تو یک چیز اتفاق نظر دارند و اون انحصار و پایین نگه داشتن تعداد پزشک در کشور در جهت منافع این قشره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
یه نکته خیلی مهم رسانه ای هست که زحمت تحقیق هم به خودش نمیده
عزیزان اگر یکسال پیش به شما میگفتن از طریق سطوح هم ممکنه منتقل بشه به این دلیل یوده که هنوز نمیدونستن و
جانبب احتیاط باید رعایت میشده اما الان که مشخص شده جهت جلوگیری از هزینه بیشتر گفتن که از طریق سطوح منتقل نمیشه
خوبی علم اینه که ابطال پذیره و دیکتاتور نیست یعنی هر کسی میتونه بیاد باطلش کنه به شرطی که روش علمی رو بره
در ضمن احتمالا علت بیان اینکه تخم مرغ رو نشویید به علت انتقال سالمونلا از منافظ تخم مرغ به داخل تخم مرغ بوده
حیف پزشک نیست برای این جامعه ، واقعا ساعتی سی هزار تومن حقوق گرفتن دیگه این حرفا رو داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
دکتر ملک زاده کجایی که یادت بخیر.
لمس نازل پمپ بنزین ها خطرناک نیست!!!؟
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
اگر از سطوح منتقل نمی‌شود
پس چرا سال گذشته بوضوح اعلام شد و ثابت شد
که نازل های پمپ بنزین ها. و عابر بانک ها در پمپ بنزین ها
از دلایل اصلی شیوع کرونا بودند

حرف های دکتر مردانی همیشه ضد و نقیض و در تعارض با متخصصان اصلی مثل دکتر سوری و غیره است
، این شخص را جدی نگیرید
انتقال از سطوح و غذا، جدی است
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
اگر یادتان باشد
سال گذشته
برای مدت زمانی قابل توجه
میگفتند ویروس کرونا از راه هوا منتقل نمی‌شود
حال چگونه یک ویروس تنفسی از راه هوا منتقل نمی‌شود
نکته ای است که گویندگان این نظریه مثل جهانپور سخنگوی سابق وزارت بهداشت باید پاسخ دهد

چگونه ویروس از راه سطوح منتقل نمی‌شود در
حالیکه روی برخی سطوح روزها ماندگاری دارد

و مدت زمان بقای ویروس در غذا ، در دماهای خیلی پایین در یخچال تا مدت طولانی دو سال !!!!!! هم ذکر شده است
نازل های پمپ بنزین ها ، از دلایل شیوع
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
مگر سال گذشته بوضوح
اعلام و اثبات نشد که
پمپ بنزین ها
و نازل های پمپ بنزین ها
و عابر بانک ها در پمپ بنزین ها
از محلها و دلایل اصلی شیوع کرونا هستند

آیا نازل پمپ بنزین جزو سطوح نیست



نظرات این پزشک عفونی اکثرا ضد و نقیض و در تعارض با نظرات متخصصین اصلی این رشته مثل دکتر سوری و غیره است
چشمم قابل عمل جراحی نیست ولی پزشکم اصرار داره هر 6 ماه یکبار برم ویزیت و حدود 80 هزار تومن بریزم تو جیبش. هر 6 ماه هم بهم میگه اوضاع همونه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
خدا روشکر که هر شش ماه چک میکنند و بیماریتون رشد نکرده. از این بابت خوشحال باشید
یعنی الان این متن خبر یعنی چی؟ کی به کیه؟ کی چی گفته؟؟ کجاش متلک بود کجاش حقایق علمی؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
دولت بجای اینکه نهاده های دامی را با دلار ۴۲۰۰ تومانی را وارد کند
و کنترل کند که بدست مرغدار درست و سالم و پاکدست واقعی قرار گیرد
و کنترل کند که محصولات تولیدی به قیمت دولتی و ارزان بدست مردم فقیر شده برسد
فقط به مردم پند و اندرز و توصیه میکند
و می گوید باید باید باید مواظب باشید !!!؟؟؟
پس نقش دولت و نهادهای امنیتی و غذایی و بهداشتی دولت
و نظارت مجلس برای چیست ؟
آیا فقط برای رقابت ها و دعواهای جناحی سیاسی و انتخاباتی با هدف حفظ قدرت و ثروت است ؟؟؟
بالاخره تکلیف مردم مشخص نمیشه که کدوم کار درسته کدوم غلط.
میدونین چرا؟ اگه ناراحت نمیشین باید بگم بخاطر اینکه مسئولان فقط بله قربان گوی سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت آمریکا هستن و اصلا هم دقت نمیکنن گاهی کلی تناقض تو حرفها و تصمیم گیری ها هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
از بهداشت جهانی تا متخصصین ایرانی از پارسال هزارجور نظر متناقض دادن.فصل گرما ,همه گیری گله ای ,ازبین رفتن خود ویروس,و...دستها رو بشورید, نشورید,ازراه غذل منتقل میشه نمیشه وماسک نزنید بزنید...اگر متخصص دینی دوتا نظر متناقض بده کلی پز روشنفکری وادعا تحویل مردم میدن
نه عجیب نیست. چون اینجا ایرانه و هرچیزی صدتا مسوول و متولی داره که فقط حرف میزنن و موقع مشکلات و ابهامات، خودشون خیلی کار درستن و بقیه مقصرن. مردم هم این وسط گرفتار اینا شدن.
این بابا و مسولین نامحترم با سیاسی کاری و ارائه توصیه های با استانداردهای دوگانه عملا بر میزان ناباوری مردم و قطع امیدشان به بهبود امور افزودند.
برید کنار که باد بیاد...
تا اطلاع ثانوي تنها راه انتقال كرونا فقط و فقط سفر كردنه تا ببينيم بعدا با توجه به شرايط چه عمل ديگه اي رو بايد باعث انتقال كرونا اعلام كنيم
منظور اینه که از راه دهان ویروس انتقال پیدا نمیکنه و باعث بیماری نمیشود اما دست آلوده ویروس را به بینی و مجاری تنفسی و حتی چشمها میرساند که در آن صورت احتمال بیماری میرود .
باید یه جوری بسته بندی تلاونگ رو جا بندازن عزت زیاد
1- کرونا توی تخم مرغی که نیمرو میشه یا توی کوکو میزنیم و توی روغن سرخ میکنیم زنده میمونه؟!
یا توی شیرینی میزنیم و توی دمای 500 درجه میذاریم 20 دقیقه حرارت بخوره زنده میمونه؟؟

2- تا همین چند سال پیش خبری از تخم مرغ بسته بندی نبود و ملت از زمان اولین مرغ باردار، تخم مرغ شونه ای میخریدن
اون موقع وزارت بهداشت کجا بود؟!

3- خب وقتی میگن هفته ای یه تخم طلا میدیم (عمرا) به فکر نجات ملت هستن یا به فکر جیب خودشون؟!

4- چرا این روزهای کرونایی اینقدر اخبار ضد نقیض میشنویم. پارسال همین موقع ها میگفتن کرونا؟ کدوم کرونا؟! کرونا کیلویی چند؟
حالا دارن التماس میکنن به خدا کرونا داره همه رو میکُشه
این که تخم مرغ را در بسته بندی کارتنی بخریم که کارتن از ضایعات غیر قابل استفاده درست شده و برای یک کارتن اضافی قیمت تخم مرغ 4 هزار تومان افزایش یابد فرافکنی بیش نبوده و با این صنف همدستند تا از این طریق کاسبی کنند مردم دیگر حتی اعتمادی به ماسک زدن هم ندارند چون به نظر فریبی بیش برای جیب ملت نیست.
از شرکت تلاونگ و امثالهم پول گرفته اند که برای شان تبلیغ کنند که تخم مرغ بسته بندی بخرید و بی دلیل باعث پر شدن جیب یک سری آدم شارلاتان بشوید. کاری هم به فقر و بد بختی ملت نداشته باشید.
در دنیای امروز رقابت وتبلیغات حرف اول را میزند اجناس ترکیه مرغوب تر از اجناس ما نیستند فقط بسته بندی شیکی دارند ولی چقدر این تبلیغات درکشورمان صادقانه باشد خدا میداند
همون هایی که گفتند سطوح عامل انتقال است الان میگویند سطوح عامل انتقال نیست. حالا چه جوری میشه به کسانی که یکسال داشتند اشتباه می کردند دوباره اعتماد کنیم؟!!!!!!
خط تولیدهای فراوانی در کشور ایجاد شد و حالا سود سرشاری نصیب برخی می کند پس باید همه فقط ماسک بخرن و ماسک بزنند مهم فقط همینه اینکه واقعا ویروس چجوری انتقال می یابد مهم نیست.
وقتی این مردانی عضو ستاد مقابله با کرونا است باید نشست و.... هر روز یه چیز میگه. کم هم نمیاره
اینها فقط به دنبال این هستند که ماسک زدن رو مهم جلوه بدهند(در صورتی که ماسک هیچ تاثیری نمیتواند در پیشگیری داشته باشد. ویروس در حد نانو آیا نمی تواند از منافذ ماسکی که چند ساعت و حتی چند ساعت روی دهان و بینی بوده است و کارایی خود را کاملا از دست داده است عبور نماید؟ تازه ملت با دست آلوده دایم در حال جابجا کردن ماسک بر روی دهان و بینی خود هستند.
خدایا فقط خودت به داد این مردم و ما برس.
دوستان سلام
متأسفانه ما چیزی به نام ستاد مقابله با کرونا نداریم و این ستاد بیشتر ستاد سرگیچه دادن به مردم است
هر کی حرفی می زنه
ولی کسانی که با علم بهداشت عمومی و زنجیره انتقال عفونت آشنایی دارند، خوب می دانند ویروس کووید 19، یک عفونت منتقله از راه تنفس و تماس نزدیک است و در حین صحبت کردن و تنفس، و بخصوص عطسه و سرفه، ذرات آلوده به ویروس به بیرون پرتاب می شوند و اگر کسی در فاصله نزدیک قرار داشته باشد، ویروس مستقیماً از طریق دهان و بینی و مخاط چشم، وارد بدن فرد مقابل می شود و وی را آلوده می کند و ذرات دیگر یا در هوا برای مدت کمی معلق می مانند و یا بر روی اشیاء و سطوح سقوط می کنند و یکی از آلوده ترین بخش های بدن، دستها هستند که هم با دهان و بینی خود فرد آلوده و هم با سطحو و اشیاء آلوده شده توسط دیگران تماس پیدا میکند و بنابراین یک فرد به راحتی می تواند خود را و یا دیگران را، به ویروس آلوده نماید.
فلسفه شستن دقیق دستها نیز از همین موضوع ناشی می شود.
متأسفانه اظهار نظرهای متناقض و سخیف چنین صاحب نظرانی، اطمینان خاطر کاذب را به دیگران القاء می نماید و این بسیار خطرناک است.
سال قبل و سالجاری هم دکتر حریرچی عزیز و صاحب نظر در امور کرونا، هم قرنطینه را تمسخر نمود و هم زدن ماسک را بی خاصیت توصیف نمود و هم جلوی دوربین چنان زیر عرق و عطسه و سرقه و آب ریزش بینی و قرمزی صورت گیرافتاده بود که با مشاهده حرکات بی تابانه اش، حدس 99 درصدی زدم که کرونا گرفته
این شخص یک سال و اندی تو تلویزیون با صدای نه چندان مطبوعش، در حال شوخی کردن با کرونا است. سپاس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
احسنت
اگر جز این بود رئیس سازمان جهانی بهداشت، به جای زدن پشت آرنج به همکاران، با دست دادن، سلام و احوالپرسی می کرد
با این جبهه گیری دوستان حیفم اومد از مسئولین بهداشت و درمان دفاع نکنم. کافیه شش ماه مسیولیتی در این حوزه داشته باشید تا وضع این عزیزان را درک نمایید. فضای فعلی کاملا غیر قطعی است و جهش‌های پی در پی ویروس منحوس مدام قواعد را به هم می زنند این عدم قطعیت در همه کشور ها خصوصا کشورهای توسعه یافته دیده می شود. علاوه بر این حل مشکل کرونا نیاز به همکاری و هماهنگی همه سازمانها و نهادهای کشور دارد که متاسفانه فعلن جور آن را حوزه بهداشت و درمان و بسیج می کشند. التماس کمی تفکر
بحث تخم مرغ به این دلیل از سایر سطوح جداست زیرا سطح تخم مرغ یک لایه محافظ پوشانده شده که مانع ورود میکروبها میشود
اینجا بحث تنها ویروس کرونا نیست بلکه با شستن پوسته تخم مرغ راه برای ورود باکتریها به تخم مرغ و فساد آن باز میشود
جناب اقای نویسنده محترم هردومطلب درست است انتقال از طریق غذا خوردن صورت نمی گیرد یعنی اگر شما ویروس کرونا را میل کنید مبتلا به کرونا نمی شوید ولی اگر دست الوه شما با مخاط چشم وبینی تماس داشته باشد شما بسته به تعدادویروس وارد شده به بدن ومیزان مقاومت بدن تان ممکن است مبتلا شوید بنظرم شما وارد بحث های علمی نشوید بهتر باشد
متاسفانه مسولین بهداشتی ما در یک سال گذشته نشان دادند از درک پایینی برخوردارند و ارزش کلمات را نه در شنیدن می‌فهمند و نه در گفتن
بهداشت جهانی نگفته کرونا از راه سطوح منتقل نمیشه، گفته هنوز به طور قطعی قانع نشدیم یعنی شک داریم. ولی از راه هوا مطمئن هستیم. این یعنی احتمال انتقال ویروس از هوا خیلی بیشتر از سطوح است. البته اگر مثلا لباستون را در اتاق تکان دهید، ویروسی که احتمالا روی لباس شما بوده به هوا رفته و به راحتی به بدن شما منتقل میشود
کاش مشکل ایران بود فقط، دنیا شده دیونه خونه! خدا کنه این طرح ایلان ماسک برای مسکونی سازی مریخ زودتر جواب بده.
بالاخره آقایان سرمایه گذاری هایی خارج از طبابت دارن که کارخانه بسته بندی تخم مرغ هم میتونه یکی از موارد بسیار آن باشه!!!!
کجاش عجیبه؟ خب این ویروس ناشناخته است و یک سال زمان زیادی نیست تا شناخته بشه
اشکال از روابط عمومی وزارت بهداشته که فکر میکنه تو کانال خانوادگی پیام داره میده
باید پرسید که سود 14 هزار میلیاردی ناشی از بسته بندی تخم مرغ چه نسبتی با وزارت بهداشت داره.گویا پای مافیای دارو و تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت داره به فراورده های خام هم باز میشه.اصولا این موارد به دامپزشکی مربوط میشه نه وزارت بهداشت.
هر چیز گرونی برای سلامت مردم مضر است. گوشت، مرغ، تخم مرغ، آجیل، میوه و لبنیات برای سلامت مردم مضر است. بهتر است مردم از اینها مصرف نکنند!
هوا دهی و هوا خوری بهترین راه مبارزه با انواع آلودگیهاست برای همین است که در جاییکه تهویه ضعیف باشد بیماری بیشتر است . امتحانش هم مجانی است شما در سطل زباله را ببندید تا ببینید با چه سرعتی تعفن همه خانه را بر می دارد و یکبار هم در آن را باز بگذارید و بیرون از کابینت . برای روزها خبری از بو و تعفن نخواهد بود . بسته بندی مرغ و تخم مرغ بشدت غیر بهداشتی هستند مخصوصا که از انواع پلاستیک و نایلون ساخته شده اند . وقتی گوشت و مرغ هوا می خورند خیلی دیرتر فاسد می شوند . همچنین می توانید نیمی از میوه های خریداری شده را در کیسه پلاستیکی و نیم دیگر را در سبد بگذارید و ببینید کدامیک زودتر فاسد می شود و می گندد.
دکتر مردانی سال قبل هم یک حرف عجیبی زد و‌بعد از اون من دیگه فهمیدم هبچ مطلعه ایی نداره ولی نفهمیدم چرا تو تمام برنامه های تلویزیون هست
گفت شستن دست ها ویروس رو می شوره میبره تو فاصلاب و از بین نمی بره ولی سازمان بهداشت جهانی می گه آب و صابون باعث نابودی غشا خارجی ویروس می شوند و‌عملا ویروس نابود می شه
چه روش جالبی واسه تبلیغ جنساشون هنرمندا یه جور تبلیغ میکنن و مسولین هم چون ضایع هست بیان صدا و سیما تخم مرغ بگیرن دستشون تبلیغ کنن اینجوری میان تخم مرغ بسته بندی تبلیغ میکنن چه روزگاری شده خدا بهمون رحم کنه
چیز غیر قابل فهمی وجودندارد
فقط بادست آلوده چشم دهان وبینی خودرا لمس نکید
ونیازی به ضدعفونی مکرر سطوح وموداغذایی نیست فقط ماسک ،شستشوی مکرر دستها ،فاصله گذاری فیزیکی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی