بازدید 2190

شناسايي خانه‌ها براي سرقت در پوشش گدايي

کد خبر: ۱۰۳۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۳ 13 June 2010
اعضاي يك باند خانوادگي كه به خانه‌هاي مردم دستبرد مي‌زدند، دستگير شدند.

راز اين سرقت‌هاي خانوادگي هنگامي فاش شد كه ساكنان يك خانه با دستگيري جوان سارق كه وارد انباري محل سكونتشان شده بود، او را تحويل پليس دادند.

به گزارش جام‌جم، از چندي پيش شكايت‌هاي فراواني در ارتباط با سرقت از منازل مسكوني بخصوص انبار خانه‌ها در دستور كار ماموران انتظامي اسلامشهر قرار داشت.

در حالي كه تحقيقات در اين زمينه ادامه داشت، چند روز پيش ساكنان يك مجتمع مسكوني در تماس با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 از دستگيري يك سارق جوان خبر دادند.

سرهنگ سيداحمد ميري، فرمانده انتظامي شهرستان اسلامشهر در اين باره گفت: پس از اين تماس ماموران با عزيمت به محل متوجه شدند، سارق جوان هنگام سرقت از انباري مجتمع، دستگير شده است.

وي افزود: متهم پس از انتقال به مركز پليس، ابتدا با هويت جعلي خود را معرفي كرد اما پس از استعلام سوابق، مشخص شد سارق دستگير شده يك متهم سابقه‌دار است كه پيش از اين نيز به اتهام سرقت از منازل دستگير و زنداني شده است.

سرقت خانوادگي

متهم در بازجويي به 23 فقره سرقت از خانه‌ها و انباري مجتمع‌هاي مسكوني اعتراف كرد و گفت: براي تامين هزينه اعتياد پدر و مادرم، سرقت مي‌كردم.

متهم افزود: براي شناسايي محل‌هاي سرقت ابتدا مادرم تحت پوشش گدايي زنگ خانه‌ها را به صدا درمي‌آورد اگر پاسخي نمي‌شنيد، موضوع را به من اطلاع مي‌داد و من نيز پس از بررسي موقعيت محلي، از خانه‌هايي كه تجهيزات ايمني نداشتند، سرقت مي‌كردم.

متهم ادامه داد: پس از سرقت، اموال را در اختيار پدرم قرار مي‌‌دادم و او نيز به فروش اموال اقدام مي‌كرد.

كشف اموال

فرمانده انتظامي اسلامشهر افزود: پس از اين اعترافات و گزارش موضوع به مرجع قضايي، دستور بازرسي محل سكونت اعضاي اين باند صادر شد و پدر و مادر اين سارق نيز دستگير شدند. ماموران در بازرسي از محل مقادير قابل توجهي انواع لوازم منزل شامل فرش، تلويزيون، انواع ظروف و... را كشف و ضبط كردند. به گفته سرهنگ ميري، پس از شناسايي محل‌هاي سرقت در اسلامشهر و رباط كريم، متهمان با صدور قرار قانوني روانه زندان شدند.
آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان را در تابناک اجتماعی بخوانید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر