بازدید 3125

كلاهبرداري يك ميليارد و 800 ميليون توماني معدن‌دار قلابي از بانك

کد خبر: ۱۰۳۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۷ 13 June 2010
مردي كه با تهيه مدارك جعلي يك معدن از بانك خصوصي در اراك بيش از يك ميليارد و 800 ميليون تومان وام دريافت كرده و ناپديد شده بود، دستگير شد.

به گزارش «جام‌جم»، هفته گذشته نماينده حقوقي يكي از بانك‌هاي خصوصي اراك به پليس آگاهي مراجعه و از مردي به اتهام كلاهبرداري يك ميليارد و 800 ميليون توماني شكايت كرد.

شاكي در تشريح ماجراي اين كلاهبرداري به پليس گفت: چندي پيش مردي با معرفي خود به عنوان صاحب معدني در يكي از شهرك‌هاي صنعتي، به بانك مراجعه و با افتتاح حسابي، تقاضاي وام كرد كه باخواسته وي موافقت شد.

پس از موافقت بانك با پرداخت وام به معدن‌دار، وي با ارائه اسناد و مدارك معدن به بانك، وام يك ميليارد و 800 ميليون توماني دريافت كرد و پس از مدتي به يكباره متواري شد.

وي افزود: براي مشخص شدن موضوع، مدارك ارائه شده وي به بانك بررسي و معلوم شد مدارك جعلي است. با شكايت نماينده حقوقي بانك، وام گيرنده فراري تحت تعقيب قرار گرفت و با پيگيري و تحقيقات گسترده چند روز قبل در شهرستان محلات شناسايي و دستگير شد.

ماموران اداره آگاهي اراك در بازرسي خانه متهم يك جلد شناسنامه، چند جلد گواهينامه رانندگي متعلق به افراد مختلف، گواهينامه‌هاي تحصيلي، مهر شركت‌ها و معادن مختلف، كارت و بيمه‌نامه خودروهاي مختلف و مدارك هويتي متقاضيان دريافت وام را كشف كردند.

بررسي اين مدارك مشخص كرد، همه مدارك كشف شده جعلي است.

متهم پرونده براي ادامه تحقيقات در اختيار ماموران مبارزه با جرايم خاص و كلاهبرداري استان مركزي قرار گرفت و به كلاهبرداري يك ميليارد 800 ميليون توماني با اسناد و مدارك جعلي اعتراف كرد.
آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان را در تابناک اجتماعی بخوانید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار