بازدید 18968
بسته ویدیویی «تابناک»

حیله هیتلر به نویل چمبرلین، نخست‌وزیر بریتانیا و تمسخر او در انگلیس / قدیمی‌ترین فیلم از پاپ / تصاویر شش گانگستر معروف تاریخ / تاریخچه جنگ داخلی کره / تصاویر قدیمی از تهران در ۱۳۴۷

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۳۸۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸ 04 March 2021

حیله هیتلر به نویل چمبرلین نخست‌وزیر بریتانیا و تمسخر او در انگلیس / قدیمی‌ترین فیلم از پاپ / تصاویر شش گانگستر معروف تاریخ / تاریخچه جنگ داخلی کره / تصاویر قدیمی از تهران در 1347

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


حیله هیتلر به نویل چمبرلین نخست‌وزیر بریتانیا و تمسخر او در انگلیس

نویل چمبرلین نخست‌وزیر بریتانیا در سخنرانی خود پس از امضای توافق مونیخ در ۳۰ سپتامبر ۱۹۳۸ که در جهت سیاست مماشات او با آدولف هیتلر بود، بعد از ابراز خوشبینی از گفت و گوی خود با آدولف هیتلر در فرودگاه و خواندن متن نامه امضا شده توسط هر دو آن‌ها از پنجره محل اقامت نخست وزیر در خیابان داونینگ پلاک ده گفت، این دومین بار در تاریخ ماست که بازگشتی از آلمان با صلح افتخارآمیز اتفاق افتاده. من باور دارم که این صلح برای زمانه‌مان است. ما از صمیم قلب از شما تشکر می‌کنیم. حالا من پیشنهاد می‌کنم که شما به خانه بروید و آرام در تخت خود بخوابید. تقریبا یک سال بعد جنگ جهانی دوم که یکی از مرگبارترین جنگ‌های تاریخ بشر است توسط هیتلر در آلمان شروع شد. ساده اندیشی چمبرلین و جمله او که طعنه تاریخی بزرگی با خود دارد توسط هنرمندان و سیاستمداران بسیاری مورد تمسخر و تامل قرار گرفته و درس عبرت آموز خوبی برای نسل‌های بعد به جای گذاشته است. در ادامه ویدئو طنز این واقعه که توسط کمدین‌های بریتانیایی اجرا شده ببینید.

 

قدیمی‌ترین فیلم از پاپ

پاپ لئون سیزدهم (۱۸۱۰ – ۱۹۰۳) بیشتر به دلیل روشن فکری و تلاشش در جهت تعریف مواضع کلیسا با توجه به تفکر مدرن شناخته می‌شود. از اقدامات مهم او تاسیس مرکز اخترشناسی واتیکان، باز کردن در آرشیو سری واتیکان به روی دانشمندان و محققین تایید صلاحیت شده و همینطور سعی در برقراری آشتی و دوستی بین دین و علم و ترمیم چهره متعصب دین را می‌توان یاد کرد. اولین و قدیمی‌ترین فیلم از یک پاپ، از او به ثبت رسیده که در «تابناک» می‌بینید.

 


تصاویر شش گانگستر معروف تاریخ

ویدیویی از گانگسترهای معروف، از جمله آل کاپون و جان دلینجر که فیلم دشمن ملت از زندگی او ساخته شده است.

 


تاریخچه جنگ داخلی کره

با پایان جنگ جهانی دوم و تسلیم و خروج نیرو‌های اشغالگر ژاپنی از کره، روسیه از شمال و آمریکا از جنوب مدار سی و هشتم تسلیم ژاپن را پذیرفتند و این مدار مرز جدید بین دو ایدئولوژی غالب جنگ سرد، یعنی سرمایه داری و کمونیسم شد. جنگ داخلی کره در ۱۹۵۳ در پی امضای پیمان متارکه از جنگ به اتمام رسید، اما هیچ صلح‌نامه‌ای امضا نشد و این دو کشور همچنان از نظر فنی در حال جنگ به سر می‌برند. این ویدئو همراه با تصاویر واقعی از این جنگ داخلی، روند خشونت‌بار تقسیم کره به دو کره شمالی و کره جنوبی را شرح می‌دهد؛ این فیلم را با زیرنویس فارسی در «تابناک» تماشا می‌کنید.

 


تصاویر قدیمی از تهران در 1347

تهران حدود نیم قرن پیش تفاوت‌هایی با تهران امروز داشت و حال و هوای دیگری داشت. اکنون تصاویر قدیمی از تهران در سال های ۱۳۴۷ تا ۱۳۴۸ را می‌بینید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان