بازدید 30142
آخرین تحولات خاورمیانه

انتشار سند امنیتی دولت بایدن درباره ایران / نامه ۳۲ سازمان آمریکایی به بایدن درباره برجام / واکنش پنتاگون به حمله موشکی علیه پایگاه عین الاسد / افشای طرح آمریکا برای غرق کردن کشتی‌های روسیه در سواحل سوریه

انتشار سند امنیتی دولت بایدن درباره ایران، نامه ۳۲ سازمان آمریکایی به بایدن درباره برجام، واکنش پنتاگون به حمله موشکی علیه پایگاه عین الاسد، افشای طرح آمریکا برای غرق کردن کشتی‌های روسیه در سواحل سوریه و تشکر بلینکن از نقش منطقه‌ای قطر، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۳۸۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴ 04 March 2021

انتشار سند امنیتی دولت بایدن درباره ایران| نامه 32 سازمان آمریکایی به بایدن درباره برجام| واکنش پنتاگون به حمله موشکی علیه پایگاه عین الاسد| افشای طرح آمریکا برای غرق کردن کشتی‌های روسیه در سواحل سوریه

بین الملل تابناک| تحولات خاورمیانه: انتشار سند امنیتی دولت بایدن درباره ایران، نامه ۳۲ سازمان آمریکایی به بایدن درباره برجام، واکنش پنتاگون به حمله موشکی علیه پایگاه عین الاسد، افشای طرح آمریکا برای غرق کردن کشتی‌های روسیه در سواحل سوریه و تشکر بلینکن از نقش منطقه‌ای قطر، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

انتشار سند امنیتی دولت بایدن درباره ایران

کاخ سفید بامداد پنجشنبه سند امنیتی «راهنمای موقت راهبرد امنیت ملی» دولت جدید آمریکا به ریاست «جو بایدن» را منتشر کرد و درباره این راهبرد امنیتی توضیح داد: «این سند موقت برای ابلاغ دیدگاه رئیس‌جمهور بایدن درباره اینکه آمریکا چگونه با جهان تعامل خواهد کرد، منتشر شده و همچنین برای وزارتخانه‌ها و سازمان‌های آمریکا شیوه‌نامه‌ای ارائه می‌کند تا اقداماتشان را با فعالیت دولت جدید در حوزه راهبرد امنیت ملی هماهنگ کنند.»

انتشار سند امنیتی دولت بایدن درباره ایران| نامه 32 سازمان آمریکایی به بایدن درباره برجام| واکنش پنتاگون به حمله موشکی علیه پایگاه عین الاسد| افشای طرح آمریکا برای غرق کردن کشتی‌های روسیه در سواحل سوریه

در این سند ۲۲ صفحه‌ای، نام ایران چهار بار تکرار شده و دولت بایدن نیز مانند دولت‌های قبلی این کشور، اتهامات بی‌اساس و نخ‌نما شده علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد.

در بخش «چشم‌انداز امنیت جهانی» این سند و در زیرمجموعه «تهدیدهای جدید و در حال تغییر»، ادعا شده که ایران و کره‌شمالی به عنوان بازیگران منطقه‌ای، به پیگیری توانمندی‌ها و فناوری‌هایی که قواعد بازی را تغییر می‌دهند، ادامه داده و ضمن تهدید متحدان و شرکای ایالات متحده، ثبات منطقه‌ای را نیز به چالش می‌کشند.

دولت آمریکا در قسمت «اولویت‌های امنیتی ما» در این سند، با تاکید بر تعهد خود به حفظ امنیت رژیم صهیونیستی، آمده است: «ما با شرکای منطقه‌ای خود تلاش می‌کنیم تا با ستیزه‌جویی ایران و تهدیدهای آن برای تمامیت ارضی و حاکمیتی مقابله کنیم.»

در ادامه سند موقت راهبرد امنیت ملی دولت بایدن ضمن اشاره به تداوم نقش واشنگتن در رهبری عدم اشاعه در جهان، ادعا شده است: «ما در همکاری با شرکا و متحدان خود، تلاش می‌کنیم از دیپلماسی برای رسیدگی کردن به برنامه هسته‌ای ایران و دیگر فعالیت‌های ثبات‌زدای آن استفاده کنیم».

نامه 32 سازمان آمریکایی به بایدن درباره برجام

۳۲ سازمان آمریکایی در نامه‌ای به «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرده‌اند با توجه به اینکه آمریکا نخستین طرفی است که از برجام خارج شده، این کشور باید دست‌کم با گام‌های همزمان با ایران به این توافق برگردد.

این سازمان که در میان نگارندگان آنها نام سازمان لابی صهیونیستی «جی‌استریت‌» هم دیده می‌شود نوشته‌اند: «این نامه را نوشته‌ایم تا قویاً شما را ترغیب کنیم به سرعت به وعده‌تان برای پیوستن دوباره به برنامه جامع اقدام مشترک یا توافق هسته‌ای ایران عمل کنید.»

نگارندگان نامه به رئیس‌جمهور آمریکا یادآوری کرده‌اند بازگشت به برجام، «یکی از مهم‌ترین و آشکارترین» وعده‌های او در جریان مبارزات انتخاباتی بوده است.

آنها همچنین به بایدن یادآوری کرده‌اند که قبلاً در مقاله‌ای سیاست «فشار حداکثری» ترامپ را به عنوان «شکستی خطرناک» توصیف کرده است.

سازمان‌های آمریکایی از برخی اقدامات دولت بایدن مانند پس گرفتن ادعای دولت قبلی آمریکا در بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران استقبال کرده اما نوشته‌اند از برخی بیانیه‌های دولت بایدن مبنی بر اینکه تهران باید نخستین گام‌ها را برای ورود به برجام بردارد نگران هستند.

آنها در بخشی از نامه می‌نویسند: «ما از سیاست شما موسوم به "پایبندی به پایبندی" حمایت می‌کنیم؛ اما واقعیت ماجرا این است که ایالات متحده نخستین طرفی بود که توافق را نقض کرد؛ بنابراین، منطقی است انتظار داشته باشیم ایالات متحده، دست‌کم در گام‌های همزمان با ایران به برجام برگردد.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بعد از خروج از برجام در راستای سیاست «فشار حداکثری» علاوه بر بازگرداندن تحریم‌های متوقف‌شده ذیل این توافق و اعمال تحریم‌های جدید به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز مانند ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورد.

تئوری ترامپ این بود که این سیاست‌ها می‌تواند جمهوری اسلامی ایران را به مذاکره بر سر توافقی جدید به جای «برجام» وادار کند.

واکنش پنتاگون به حمله موشکی علیه پایگاه عین الاسد

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای شامگاه چهارشنبه گفته قادر نیست حمله به پایگاه عین‌الاسد را به هیچ گروهی منتسب کند.

در بیانیه پنتاگون آمده است: «می‌توانیم تأیید کنیم که صبح امروز پایگاه هوایی عین‌الاسد عراق هدف حمله راکتی قرار گرفت.»

این بیانیه می‌افزاید: «نشانه‌های اولیه حاکی است تقریباً ۱۰ راکت از مبدأ خود در شرق این پایگاه شلیک شدند.»

پنتاگون تصریح کرده، در حال حاضر هیچ گزارشی از مجروح شدن نظامیان آمریکایی دریافت نشده و یک پیمانکار آمریکایی هنگام پناه گرفتن دچار حمله قبلی شد و اندکی بعد جانش را از دست داد.

انتشار سند امنیتی دولت بایدن درباره ایران| نامه 32 سازمان آمریکایی به بایدن درباره برجام| واکنش پنتاگون به حمله موشکی علیه پایگاه عین الاسد| افشای طرح آمریکا برای غرق کردن کشتی‌های روسیه در سواحل سوریه

وزارت دفاع آمریکا اضافه کرد: «نیروهای امنیتی عراق در صحنه حضور دارند و در حال انجام تحقیقات هستند. نمی‌توانیم فعلاً مسئولیت حمله را به گروهی نسبت دهیم و تصویر کاملی از میزان خسارات در دست نداریم.»

طبق این بیانیه «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا در جریان قرار گرفته و از نزدیک وضعیت را رصد می‌کند.

«وین ماروتو» سخنگوی ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش نیز ساعاتی قبل‌تر جزئیاتی درباره حمله راکتی به بخش آمریکایی پایگاه «عین الاسد»‌ در استان الانبار عراق ارائه کرده بود.

این فرمانده آمریکایی در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشته بود پایگاه مذکور در ساعت ۰۷:۲۰ به وقت عراق با شلیک ۱۰ راکت کاتیوشا هدف قرار گرفت.

پایگاه‌های عین الاسد در غرب استان الانبار (غرب عراق) و پایگاه «حریر» در شمال اربیل، دو پایگاه اصلی آمریکا در عراق هستند.

مطابق با مصوبه دی ماه سال گذشته پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور، حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق از جمله در عین الاسد غیرقانونی محسوب می‌شود.

افشای طرح آمریکا برای غرق کردن کشتی‌های روسیه در سواحل سوریه

فاکس نیوز در گزارشی اعلام داشت که یک زیردریایی کلاس ویرجینیای آمریکا در سال ۲۰۱۸ آماده غرق کردن کشتی‌های نیروی دریایی روسیه در سواحل سوریه بوده است.

در این گزارش آمده است، آوریل ۲۰۱۸، نخستین شرکت در جنگ برای زیردریایی آمریکایی USS John Warner بود. این زیردریایی شش موشک کروز تاماهاک را از دریای مدیترانه به سوریه پرتاب کرد. این زیردریایی سپس به زیر آب رفته و آماده غرق کردن هر کشتی جنگی روسیه در صورت اقدام علیه هر کشتی نیروی دریایی ایالات متحده در منطقه گردید.

انتشار سند امنیتی دولت بایدن درباره ایران| نامه 32 سازمان آمریکایی به بایدن درباره برجام| واکنش پنتاگون به حمله موشکی علیه پایگاه عین الاسد| افشای طرح آمریکا برای غرق کردن کشتی‌های روسیه در سواحل سوریه

در آوریل ۲۰۱۸، گزارش شد که یک بمب حاوی گاز کلر به روی دوما در حومه دمشق رها شد که در نتیجه آن، ده‌ها غیرنظامی کشته و زخمی شدند. غرب، بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را مسئول این امر دانست، زیرا پس از این واقعه نیروهای دولتی این شهر را از دست تروریست‌ها آزاد کردند. ویدئوی منتشر شده توسط کلاه سفیدها که در آن پزشکان، غیرنظامیان را از مواد سمی نجات می‌دهند، به عنوان مدرک این اتهام استفاده شد. در ۱۴ آوریل همان سال، ایالات متحده و متحدانش بیش از صد موشک کروز به سوریه شلیک کردند.

مقامات سوریه بارها اظهار داشتند که آنها از سلاح‌های شیمیایی علیه غیرنظامیان و تروریست‌ها استفاده نکردند و زرادخانه شیمیایی این کشور تحت کنترل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی است. روسیه حمله شیمیایی در دوما را صحنه سازی سرویس‌های اطلاعاتی خارجی خواند.

تشکر بلینکن از نقش منطقه‌ای قطر

وزیر خارجه آمریکا در توییتر بعد از تماس تلفنی با همتای قطری از نقش دولت قطر در تقویت ثبات و امنیت منطقه تشکر کرد.

به گزارش سایت النشره، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا بعد از تماس تلفنی با محمد بن عبدالرحمان آل ثانی،‌ وزیر خارجه قطر در توییتر ضمن تشکر از نقش قطر در تقویت ثبات و آرامش منطقه نوشت: از صحبت با وزیر خارجه قطر خرسند شدم.

انتشار سند امنیتی دولت بایدن درباره ایران| نامه 32 سازمان آمریکایی به بایدن درباره برجام| واکنش پنتاگون به حمله موشکی علیه پایگاه عین الاسد| افشای طرح آمریکا برای غرق کردن کشتی‌های روسیه در سواحل سوریه

او به وزیر خارجه قطر تحول تاریخی محقق شده بعد از اعلام بیانیه العلا را تبریک گفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲۲
اینهمه اخبار منفی و ضدایرانی از طرف آمریکا منتشر می کنید اما هنوز دلیل اقامت فرزندان و آقازاده های برخی مسئولان ایران در آمریکا برای مردم مشخص نیست !!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
آغازاده ها برای ارشاد کفار و صادرات انقلاب به آمریکا رفته اند و خیلی کارشون سخت است!!!!؟
و البته دلارهاشون هم در بانکهای عربی امن تر است !!؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
دولت های غربی خیلی با اقازاده ها بدرفتاری می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
دولت امریکا آن طور که به اقازاده ها سخت می گیرد به ایرانی های دیگر سخت نمی گیرد.
عراق باتلاق همه کشورها حتی ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
فعلا که صدها گروه به اسم مقاومت در عراق تشکیل شده و همه مجهز و آماده که معلوم نیست مسائل مالیشون رو کدوم کشورر تامین میکنه
وضعیت بایدن مشخصه،هیچ علاقه ای نداره که به موضوع ایران بپردازه. براش یک بازی دو سرباخته، اگر با ایران توافق کنه مورد هجمه لابی های داخلی آمریکا قرار میگیره، اگر هم مقابله کنه ‌که فقط موضوع پیچیده تر میشه و هزینه روی دست آمریکا میذاره، ترجیح میده اصلا دخالت نکنه.
با این شرایط فقط ایرانه که میتونه تحول ایجاد کنه که اونم فعلا تصمیمات دیگه ای گرفته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
فعلا که ۱۸۰ نماینده مجلس انقلابی اجازه تصویب اف ای تی اف را نداده اند
و تند روهای اصولگرا و جبهه پایداری ها
و کاسبان تحریم ، از آرام شدن روابط اصلا خوشحال نبوده و نیستند
سیاست دولت امریکا در قبال ایران از آب کره گرفتن است.
آدم وقتی وارد سایت تابناک میشه تعدد تبلیغات اونقدر مزاحم میشن که پشیمون میشه و میره و تا چند ماه از تابناک روی گردان میشه. بعد از چند ماه دوباره به تابناک سر میزنه و می بینه تعداد آگهی ها بیشتر شده و جلوی چشمش رو میگیرن. این سایت های پر از تبلیغات، نفرت انگیز شده اند
32 سازمان آمریکایی کور خوانده اند. آنها مگر اینکه از روی نعش کاسبان تحریم و .........داخلی بگذرند تا بتوانند گامی در جهت رفع تحریمهای ایران بردارند.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
ناشناس 10:52 حتما قرصاتو بموقع بخور، حتما.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
پاسخ به ناشناس 10:52 دولت امریکا و اروپایی بزور می خواهند تحریم ها را بردارند ولی ما عاشق تحریم هستیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
ناشناس 10:52 از دولت های غربی بخصوص امریکا می خواهیم تمام روابط تجاری و سیاسی اش را فقط معطوف به ایران نکند، به این توجهاتش را بیشتر به روسیه، چین،
ونزولا، عراق، سوریه و... هم داشته باشند.
یقین بدانید که علت انفعال آمریکا در برابر ایران بخصوص در ماجرای نابودی پایگاه عین الاسد و هواپیمایی جاسوسی دست یابی ایران به تکنولوژی هایی است که آمریکایی ها را به وحشت انداخته است و جهان و حتی اروپایی ها هم باید بدانند که انحصارگری آمریکا بخصوص در زمینه های فناوری های استراتژیک و نظامی باعث محدودیت و انفعال آنها در برابر آمریکا خواهد شد تا جایی که بر خلاف سیاستشان باید تابع و دست آویز آمریکا باشند و لذا شکستن انحصارگری آمریکا تنها به نفع ایران نیست و جهان از آن بهره می برد و لذا بهتر است حداقل در این زمینه تسامح داشته باشند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
تا شماهارو داریم غم نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
تحلیل اشتباهی بود عریز دل برادر
ما که از پول مردم برق و آب بسیاری از نهادهایی که فقط مصرف کننده هستند را مجانی می دهیم کافی بود بعد از تحریم های آمریکا ایران زمین و آب و برق مجانی را به مدت 10 سال در اختیار سرمایه گزارانی قرار می داد که تجربه خوبی در ساخت کالاهایی داشتند که در داخل امکان تولید وجود ندارد آنوقت می دیدید که نه تنها ارز از کشور خارج نمی شد بلکه تحریم ها دومینو وار فرو می ریخت. متاسفانه مسئولین ما یا کاربلد نیستند و یا منافعی در تحریم ها برای آنها وجود دارد که در ظاهر خوب حرف می زنند ولی در عمل وامانده هستند
با توجه به سند امنیتی دولت بایدن و اشاره به رهبری آمریکا در موضوع جلوگیری از اشاعه هسته ای مگر ما سازمان ملل نداریم و اساساً آمریکا هم باید تابع سازمان ملل باشد و رهبری جلوگیری از اشاعه هسته ای را سازمان ملل تعین می کند و این سند خلاف قوانین بین الملل است و باید این موضوع در سازمان ملل مطرح و نسبت به آن طرح دعوی شود.
دوم اینکه چرا در بین 250 کشور جهان نام اسرائیل باید در آن ذکر شود که نقطه مقابل آن فلسطین است و در آن هیچ بی طرفی لحاظ نشده است و این نشان می دهد که اسرائیل برای آمریکا حیاتی است و دولت بایدن مستقل نبوده و دنباله رو همان سیاست های مستکبرانه و خودخواهانه پشت پرده آمریکا است و تمام شواهد نشان می دهد که در موضوع تحریم ها نباید به بایدن دل بست و قاطعانه جلوی آنها ایستاد
خب گروهی که حمله کرده خودش بگه دیگه
قطعا حمله هایی که به آمریکایی ها انجام میشه چه پایگاه و چه سفارت از طرف اسرائیل است و متاسفانه آمریکا طبق معمول حماقت میکند و آنها را غیر واقع به ایران منتسب میکند طوری که حتی به نیروهای ضد تروریست حمله میکند
و مایه تاسف است که اسرائیل علنا به پایگاههای ایران و سوریه حمله میکند بارها و بارها ولی هیچگونه پاسخی دریافت نمیکند در حالی که میتوانند در پاسخ به این همه حمله اسرائیل به سوریه حداقل نصف حمله صورت گرفته به الاسد را از داخل سوریه به اسرائیل انجام داد تا قوه ای باشد برای کنترل حملات آینده و بازدارندگی کند
بهترین راه زندگی در این جهان پرتلاطم احترام به حقوق بین الملل وبرخورد منصفانه وصادقانه با ملل دیگر می باشد ،دیگه وقت توپ وتشر وتهدید ها سپری شده است هزینه های جنگی ونظامی باید صرف امور اموزشی ،بهداشتی وزیست محیطی وعمران وتوسعه وفقر زدایی وتامین اب وغذاوکار برای بشریت بشود .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل